Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:43 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 11:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
De laatste update is me even ontgaan Hermann :oops: ,

Maar het ziet er zeer gedetailleerd weer uit allemaal. Zo'n P&D set is wel aan jou, "Detailmaster Hermann" wel besteed. :brouw: :mrgreen:

Succes met de volgende update, of lig deze nu even stil ivm de Freightliners project?

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 okt, 2018 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor jullie reactie's heren! :brouw:

Eddy, deze ligt niet stil hoor, deze wordt tussendoor ook gedaan.
Om eerlijk te zijn, de buiten cabine is opnieuw gedaan, hij was 4mm te laag.
Hier kwam ik pas achter toen ik op later termijn een Marmon van Revell binnen kreeg, en de grill hiervan voor de cabine hield.

Het werd uiteindelijk weer van voor af aan beginnen, en heb hier geen update van gemaakt, omdat je het verschil van de bouw op de foto's toch niet ziet.

Later zal ik het verschil wel even laten zien tussen het nieuwe en oude frontje, met de grill ervoor.
De volgende update wordt pas geplaatst als er weer serieuze vorderingen zijn.

Moet mij nu vooral gaan toeleggen op het interieur en het sluiten van de cabine, op de bodemplaat na. :wink:
Zoals altijd.....tot de volgende. :lol:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2018 14:00 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Woefdram schreef:
Hier kwam ik pas achter toen ik op later termijn een Marmon van Revell binnen kreeg, en de grill hiervan voor de cabine hield.

Hermann,

Hecht niet té veel waarde aan die Marmon van Revell want dit is niets anders dan een Peterbilt 359 kit waar Revell een Marmon-achtige neus op gezet heeft en lijkt in geen geen lichtjaren op een echte Marmon. Deze resin COE conversie, die oorspronkelijk door frank Gorstema gemaakt is, kan je veel beter aanhouden vwb maatvoering. Overigens heeft Frank ook nog een resin conventional ooit uitgebracht en beide cabines zijn nu verkrijgbaar via AITM.

Gr. Arjan

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 okt, 2018 20:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Ja Arjan, deze kit is eigenlijk gekocht om als chassis donor voor wat anders te fungeren en de grill eventueel te gebruiken als mal.
Een Marmon met torpedo neus komt er sowieso niet, ik heb meer met COE's dan met torpedo's. :wink:
Op deze Marmon komt zo'n zelfde grill, maar dan platter.

Ook zag ik dat deze Marmon cabine die ik aan het bouwen ben, een stukje hoger is als de "oudere" Marmons.
Dit valt vooral op bij de deuren, die bij mijn Marmon model wat langer moeten zijn dan de Marmon die ik bij AITM besteld had.

De Grill van Revell is wel goed in verhouding, en zag ik het uiteindelijk hoogte verschil nu goed.
Voordat ik deze kit had aangeschaft twijfelde ik al een beetje ivm de 1e cabine hoogte, omdat de deuren op de foto's langer leken dan op mijn 1e cabine, wat later dus ook zo bleek te zijn.

De grote grill kan ook op de oude modellen, maar dan is deze grill wat lager geplaatst waardoor deze 4mm in de nis van de bumper komt te zitten.
Bij deze Marmon komt er een vlakke rechte bumper op zodat deze grill 4mm naar boven verschoven moet worden, en nu met de nieuwe cabine zien de verhoudingen er dan ook beter uit.

Later met een update zal ik dit laten zien op beide frontjes zodat dit verhaal ook een beeld heeft. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Inderdaad, ook hier wordt nog verder geprutst. :lol:
Zoals ik al had geschreven, de cabine is opnieuw gedaan omdat deze nét even wat te laag was.
In het begin had ik mijzelf helemaal aan de AITM cabine vast geklampt, maar na divers speurwerk en onderzoeken, bleken er toch wat onderlinge hoogte verschillen in de cabines te zitten.
Hieronder het verschil tussen het rechtse oude frontje, en het linker nieuwe frontje wat 4mm hoger is.

photo 459940

Zoals jullie zien, zit er bij het nieuwe frontje wat meer ruimte tussen de radiator en de voorruit, precies zoals je dit bij de blauwe Marmon terug ziet.

Vervolgens ben ik erg druk bezig geweest met het interieur.
ook hier heel veel verschillende mogelijkheden, omdat deze cabines helemaal naar wens van de eigenaar, op de hand gebouwd waren.
Uiteindelijk voor een verticaal motief gekozen en al deze opgeplakte plaatjes aan de zijkanten wat afgerond, zodat het er allemaal nét even wat mooier er uit ziet, wat overigens een behoorlijke klus was. :wink:

photo 459941

Dan de binnen deuren er los in, zodat goed te zien is, dat hier bij het raam een ruimte is over gelaten, zodat later het ruitje er netjes tussen geplaatst kan worden.

photo 459942

En de rest van de cabine.....

photo 459948

photo 459945

photo 459943

photo 459947

En even los de topsleeper er op voor het totaalbeeld.....

photo 459944

photo 459946

Nu nog een binnendak maken en dan kan de cabine met dak en front volledig gesloten worden.
De bodemplaat wordt er van onder af ingeschoven.

En zo gaan we dan ook weer rustig verder.
Tot de volgende!.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 11:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Lekker bezig Hermann! Uniek voorbeeld en uniek model, mooie werkwijze en detaillering :brouw:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Laatst bijgewerkt door rolf mulder op do 15 nov, 2018 11:14 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 nov, 2018 23:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
vandaag dit stukje vlijtig werk weer in mijn handen gehad en het ziet er heel goed uit
zeker het interieur , mooi gedaan zo met de naden , echt als de 1:1 Marmon [ we hebben even goed gekeken bij een echte hoe het zat ]
de kleurkeuze voor het interieur is ook gedaan maar dat mag Hermann zelf bekend maken
al met al komt er een gaaf model te voor schijn
gaat zeker goed komen want daar let ik wel op !!! :lol:
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 nov, 2018 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 maart, 2012 21:12 pm
Berichten: 2308
Woonplaats: R’dam
Mooi hoor!
Aardig werkje dat interieur ... :shock:

Die grill heeft wel iets van een (oudere) Mercedes ...
W115, W123 :mrgreen:

Da's denk ik geen toeval :brouw:

Odorf

_________________
Net afgerond:1:160 VW busjes en meer
verslagen ... diep achter in de ijskast:
Diorama rondom een oude Unimog
Henschel HS22 in 1:160Lancia 037 in 1:24


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2018 9:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Zoals te verwachten was, een interieur waar een hoop aandacht aan besteed wordt!

Apart model, niet mooi vind ik, maar geweldig om te zien dat je dit van niks opbouwt.
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 nov, 2018 14:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 aug, 2013 9:24 am
Berichten: 59
Prachtig om te zien hoe je dit allemaal weer doet!

Dat met je deurpaneel heb je slim bedacht! Je raampjes kunnen er zo in zonder lijm top!

Gr. Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement