Jaren geleden al eens aan deze wagen begonnen, en dan meer bezig geweest met de aanhanger die nu inmiddels in het ronde archief ligt.
Toch wil ik nog steeds zon FH in m'n kast hebben staan, dus toch de doos van toen er weer eens bij gepakt en wat referenties opgezocht.
Uit eindelijk aan de hand van omgerekende maten van een echte BUSSBYGG opbouw (carrosseriebouwer) eens wat op papier uitgezet om te kijken hoe het in 1:24 zou staan.
Als basis heb ik toen der tijd de Eddie Stobart FH gebruikt, de cabine is er in al die jaren niet beter op geworden dus die gebruik ik niet meer.
Het chassis heb ik gesloten om mee verder te bouwen.
Voor de ombouw van een enkele aangedreven as met bladveren zoals de bouwdoos is naar een lucht geveerd tandemstel met liftas heb ik een KFS 6x4 set gepakt die ik wil ombouwen naar 6x2.
Dus heel het chassis glad geschuurd en aan de hand van de tekening de plaats bepaald waar de luchtbalgen en de jukken van de ophanging moesten komen.
Om alles wat te updaten gebruik ik de motor en cabine ophanging van een nieuwere Italeri FH (FH type 2), en die ophanging is ook weer opgewaardeerd naar luchtvering.
Ook is er aan de nieuwe cabine al gewerkt en is er net als bij de echte wagens een hap uitgehaald zodat de cabine straks tijdens het kantelen niet de koelmotor van de bak stoot.
Ook heb ik aan de voorkant de opgedrukte lichtbak er af geschuurd en zelf uit 0.5mm plaat een nieuwe omranding gesneden die het rubber moeten voorstellen.
Ook heb ik gaten in de lichtbak geboord waar de schijnwerpers in moeten komen.
En de bodemplaat van de cabine word aangepast naar een gladde motortunnel.
Inmiddels ben ik al wel een stukje verder met dit project, en tot nu toe loopt alles lekker.
Dus redelijk vlot een volgende update.
Als afsluiter nog een foto van een echte NOR-CARGO FH.
Groeten Sebas.