Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 4:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 apr, 2018 0:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2018 0:53 am
Berichten: 17
'Even' wat meer werk gemaakt van een lichtunit.

photo 442986
Als ik het goeie gaatje in het onderfront maak, deze unit erachter lijm, een mooi helder glaasje weet te maken (van een Ferrero Rocher-dekseltje!! De goeie dikte, goed materiaal, waarschijnlijk vind ik de juiste ronding... ) denk ik dat ook de koplamp-unit te scratchen is. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

photo 442985


GrT.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 apr, 2018 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Nette ombouw die je tot nu toe goed af gaat.
En zo krijg je toch een mooi gelijkend model aan het origineel.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2018 1:51 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2018 0:53 am
Berichten: 17
Tsja.... dat Ferrero-Rocher dekseltje....

photo 443151
Eens even mee aan het stoeien/knoeien gegaan. Een bonkje eruit gezaagd, en even zitten zoeken naar de goeie stukjes. Die zitten erin! Op deze foto het dekseltje na mijn rooftocht, er mist iets.
Zoals je kunt zien heb ook de verbinding tussen het rechtse rode deel van de middenstrip en het witte deel daarnaast een beetje dichtgeplamuurd met opgelost 'dekselzaagsel in lijm' want die overgang beviel me niet echt. Lijntjes erin krassen en het is weer netjes strak

photo 443152
Dit is de doorsnede van dat gekke stukje plastic. De glaasjes voor de onderste lichtunit moeten eerst vrijwel recht zijn, en aan de 'hoge' kant iets gaan afronden. En kijk eens, stukje A heeft dat precies! Eén glaasje gemaakt, lijkt goed te komen.

Bovenin de lichtunit zit de richtingaanwijzer, die moet aan de buitenkant iets dikker zijn dan aan de binnenkant en een lichte ronding hebben.

photo 441728
Laat stukje B dat nou precies hebben!! Het is een heel gepriegel natuurlijk, zo'n stukje kunststof van pakweg 3x10 mm exact op maat maken, maar ik begin zachtjesaan erg hoopvol te worden. Vergeten om foto's te maken van de diverse brokjes/lampglaasjes, die houden jullie tegoed. (Waarmee ik maar gezegd wil hebben dat materialen voor scratchen zomaar voor het oprapen kunnen liggen... Met dank aan mijn vrouw, Yvon, die kwam met dat dekseltje aanzetten. "Is dit soms wat je zoekt?")

GrT.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2018 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Ziet er goed uit. Goed dat je toch de lampen aanpakt. En zo te zien gaat het lukken.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 apr, 2018 23:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 feb, 2018 0:53 am
Berichten: 17
Uren ploeteren, maar ik vind dat de eerste koplamp-unit erg dicht bij het origineel is. Streepje is gewoon gespoten en geplakt afplakband, dat hou ik zo voor wat betreft de techniek. Strakker dan dit krijg ik het zeker niet! Onderste lichtunit ligt er zomaar los op te slingeren, zit nog niks nieuws achter. Is nog niet de juiste kleur, is slechts voor het idee blauw gemaakt.

photo 443579


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 apr, 2018 6:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ziet er toch heel goed uit zo. misschien zou je eventueel een heel klein stripje net boven de onderste chromen rand kunnen plakken ipv het plakbandje, dan krijg je in de koplamp ook de afscheiding te zien, maar das echt mm werk

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 apr, 2018 16:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Toch knap om de gok te wagen!
Maar het lijkt de goede kant op te gaan.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement