Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 dec, 2017 7:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 dec, 2017 6:59 am
Berichten: 11
I can't speak your language so I write in English.
I just had to register to this forum and make a comment, I'm really impressed of your building skills and have followed your builds first on the Truck model World forum but when it "broke down" I did a Google search and found this forum and have followed your builds here since then, thanks to Google translate I can also keep up with what you and your mates here write.

To the subject.
I will follow this build with great interest (as usual), the cab for the real N88 was made here in my home town Umeå, Sweden and most of the Volvo cabs for the World are still made here, both as complete cabs and as CKD kits.
The cab for the N88 is a Nyström cab and the founder Gösta Nyström started his cab factory Nyströms Karosserifabrik 1929 and built cabs for many truck manufacturers in the beginning but mostly for Volvo, Volvo bought the company in 1964 and it was renamed Volvo Umeverken and today it's called Volvo GTO.
I'm eager to see your progress and will continue to follow your builds.

Hakan Persson
Umeå, Sweden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 17:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Welcome here Hakan and I'm glad that you did find this forum. If you don't mind i will continue this topic in Dutch and hope you can keep up with google translate.

Wanneer ik niet verder kan met de Volvo FMX of daar even geen zin in heb, ligt deze cabine ook nog op mijn werktafel en kan daar dan tussendoor ook nog af en toe wat aan doen. Zo heb ik de voorkant van de cabine nu dicht gemaakt en alvast een begin gemaakt met de vloer. Daarna heb ik een paar tijdelijke strips tussen de voor- en achterwand gelijmd zodat zie op de goede afstand blijft nu ik er één deur heb uitgehaald. De volgende stap is om nu de deurstijlen af te gaan werken en de deuren er scharnierend in te hangen.

Een paar foto's maar weer.

Gr. Zeger

photo 432501

photo 432503

photo 432502

photo 432504

photo 432505

photo 432506

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jan, 2018 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Heel gaaf om te zien Zeger hoe je toch weer in een rap tempo zo een cabine uit het niets weet te te fabriceren.
Die rondingen zoals de hoeken van de achterwand en in de zogezegde motortunnel op de vloer, is dat nou gewoon gebogen plaat meteriaal wat door middel van verlijming in de vorm blijft zitten of heb je hier toch buis profiel voor gebruikt?

Ik kwam op het www deze nog tegen, weet niet of je heb al hebt maar denk dat hij voor detailering wel handig kan zijn.

Afbeelding

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jan, 2018 21:50 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
De N88, naast de oudere FH12 blijven in mijn ogen toch de mooiste Europese vrachtwagens. Dit zou een model kunnen zijn wt ik als NIET-truckbouwer zo zou gaan bouwen.

Ik hoef niets meer te zeggen over je bouwkwaliteiten, want wat kan je daar nu over zeggen, het is domweg te goed.

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2018 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Dank je jongens, het model zit er in. :D De deurstijlen zijn alle twee afgewerkt en nu het voor- en achterpaneel door die stijlen met elkaar zijn verbonden, konden de tijdelijke strips binnen in de cabine er worden uitgehaald.

Als laatste moest ik in de bodemplaat in het midden nog een verhoging maken om ruimte te bieden aan de versnellingsbak.

Hier maar weer een paar plaatjes.

Gr. Zeger

photo 432965

photo 432968

photo 432967

photo 432966

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 jan, 2018 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Kom deze week nog in de buurt, verleidelijk om even in de produktiehal van Van Hattem te gaan kijken.... 8)

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Mooi projekt weer Zeger, en al weer lekker op dreef. :brouw:
De ronde vormen heb je al weer goed te pakken.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Woefdram schreef:
De ronde vormen heb je al weer goed te pakken.

Ja, daar ben ik ook echt een liefhebber van Hermann... :D

Maar goed, de cabine begint zo langzaam aan steeds meer vorm te krijgen want ik ben nu begonnen met de neus. Om alles een beetje makkelijk pas te kunnen maken heb ik maar een soort mal gemaakt waar de cabine vast op staat, zodat de neus er straks ook recht aan zit.

Een paar plaatjes maar weer.

Gr. Zeger

photo 433286

photo 433287

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 jan, 2018 22:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi, handig, ja natuurlijk 8)

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 jan, 2018 1:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1387
Zeger,

De cabine is mooi gelukt, om alle raamstijlen en de rondingen van het dak als één geheel te krijgen. Blijft toch wel mooi, die oude trucks. Het begint bij mij ook weer te kriebelen. Ik heb al wat ideeën. :D

Veel succes verder met de bouw !

Groeten,
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement