Dank je jongens. Het lijkt een wat omslachtige manier misschien om op deze manier een dubbele bolling te maken en zoals Johannes aangeeft. Een vlammetje eronder lukt misschien ook wel, maar op deze manier kan het eigenlijk niet mis gaan. En mijn ervaring met verwarmen is dat ik dan toch regelmatig opnieuw moet beginnen. En het gaat vrij snel hoor Onne, met een paar uurtjes snijden en plakken ben je al gauw een heel eind.
Bij het bouwverslag van de Scania 110 kwam een paar keer de vraag hoe ik de scharnieren van de deuren had gemaakt. Toen had ik daar geen foto's van genomen, maar nu wel...
Die rode buisjes zijn stukjes van 1 mm lengte van de buitenmantel van elektriciteitsdraad, thermosstaatdraad van de cv om precies te zijn. en deze heb ik met secondelijm tegen dat stripje styreen geplakt.
Daarna een pennetje er doorheen van 0,64 mm
En als laatste het styreen op de juiste lengte afgesneden.
Vervolgens de twee scharnieren op de deur gelijmd met een lange pen ertussen zodat de draaipunten precies in elkaars verlengde zitten. zou je dit niet doen, breken de scharnieren waarschijnlijk af.
En dan als laatste in de cabine lijmen.
Zoals je ziet niet zo heel ingewikkeld, maar het is wel een prutswerkje.
Gr. Zeger