Dat de cabine kantelbaar is staat gewoon bij de beschrijving hoor Remon, dus dan moet hij ook kunnen kantelen.
De truck is klaar, sommigen hebben hem al gezien maar ik zal hier ook wat foto's plaatsen.
Misschien dat ik de bullbar nog ga bouwen en even kijken hoe dat lijkt.
Hierbij eerst nog een paar tips voor diegenen die deze kit ook gaan bouwen.
Ondanks dat de motor in de motorsteunen ligt vind ik dat hij iets te hoog in het chassis ligt en vooral de achterkant mag wat lager zodat ook de cabine niet meer op de luchtinlaat ligt.
Hierbij dus mijn tip om eerst de instappen waar de cabine scharnieren ook aan zitten eerst aan de bodemplaat te lijmen en goed te passen of de cabine er netjes op valt.
Bij mij waren de opstappen nogal krom en gedraaid, mede door het smalle deel tussen de voor en achterkant.
Met warm water heb ik ze recht gemaakt maar kreeg ze niet zonder spanning aan de bodemplaat. .
Nu zie ik dat ze weer iets krom getrokken zijn, ondanks mijn metalen hoekjes aan de binnenkant.
Dus bij mijn volgende kit ga ik eerst zorgen dat ze zonder spanning recht aan de bodemplaat zitten.
Dan is het ook eenvoudiger om te kijken of alles goed past op het chassis.
Ook de luchtinlaat toren zat bij mij eerst te ver naar achteren.
Op de tekening lijkt het of de voorkant van het filterhuis 120mm van de voorkant moet zitten.
Maar dat moet de voorkant van de toren zijn.
Ook de accubak moet dichter op het chassis omdat bij mij de opstappen er niet meer naast pasten.
Dus hier heb ik wat van de binnenkant af moeten vijlen.
Maar makkelijker was geweest om de accubak dichter op het chassis te lijmen.
Hier zal je ook heel wat van de achterste steun van de bladveer af moeten vijlen anders past de AdBlue tank en accubak niet aan het chassis.
Nou de ramen heb ik het al over gehad, de voorruit heb ik vervangen door een dunner exemplaar, en het is beter om de dakramen ook te vervangen.
Die volgen ook niet mooi de lijn van het dak.
Ook heb ik nog een stripje op de voorruit gelijmd.
Er zitten twee photoedge ruitenwissers bij de kit, en alle voorbeelden die ik zag hebben twee ruitenwissers bij een gedeelde ruit. En 3 als het een ongedeelde voorruit is.
En boutjes op de zonneklep en stoneguard.
Verder paste alles goed, en is het model nu klaar.
De werklampen heb ik voorzien van CTM glaasjes en kleine CTM lichtjes op de spiegels.
De 14 toplichten zijn van Auslowe, evenals de antennes.
Die heb ik met kleine beugeltjes aan de bovenste rail vastgemaakt.
Pas nadat ik al gaten in de cabine had geboord voor de beugels zag ik dat als je 3 verticale beugels gebruikt, de bovenste beugel verder doorloopt naar achteren.
Dus eigenlijk had de achterste beugel niet gebruikt moeten worden, want A&N levert alleen de kortere beugel.
Maar dat is een kleinigheidje.
Iedereen die ook deze kit heeft of gaat kopen veel succes.
Zodra ze weer leverbaar zijn koop ik er nog één om er een plat dak of dagcabine van te maken.
Hierbij de eindfoto's.