Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:08 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 nov, 2017 12:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
dank je wel Hessel !

als we allemaal alleen Amerikaanse trucks maken is het ook zo saai he , :lol: :lol: :lol: :lol:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 14:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
gisteravond ben ik begonnen met de achterspatborden. Ook de zijfenders gemaakt. en het kleine stukje spoiler achter het luchtfilter.

Dit kleine stukje heb ik gehaald uit het afval van de zijfenders. en dat geeft een mooi beeld nu.

photo 428616

hier onder de foto van geheel. Alles is nog los hoor ivm spuitwerk!

photo 428615


zo dat was het weer even!

groet,
Wilbert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 dec, 2017 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Als je dan toch zo lekker bezig bent zou je misschien ook de wielkasten iets aan kunnen passen.
Bij supersinglevelgen werden namelijk dikkere randen toegepast dan bij de smalle voorwielen. Die dikkere/vollere rand dient ervoor om het opspatten van water en dergelijke te verminderen omdat de banden verder naar buiten staan dan de smalle voorbanden..
Het is maar een ideetje :wink:.

Het ziet er voor zover in ieder geval allemaal prima uit!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 10:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
Hoi Jeroen,

dank je wel voor de tip , maar heb je dan ook misschien een idee hoe ik dat zou kunnen doen.

Of als er iemand anders is met een idee. ik hoor het graag.

groet,
Wilbert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 dec, 2017 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ja hoor, met een stukje plasticstrip wat een paar mm hoger is dan de rand van de wielkast zoals die in de bouwdoos zit.
Dat lijm je óf passend in de bestaande wielkastrand óf gewoon aan de buitenkant er tegenaan maar dan moet je wel de overgang naar de rest mooi vloeiend zien te krijgen. Dus 0,5mm dik is voldoende..

Als je op internet zoekt naar Volvo FH's met en zonder supersingles kun je denk ik wel een inschatting maken hoe het eruit kan komen te zien.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2017 11:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Is wel een goeie opmering van Jeroen maar ik heb op een FH2 gereden met 385er Supersingles op de vooras en had geen enkele aanpassing aan het spatbord kwa verbreding.

Iets wat ik helaas een misser vind aan het chassis zijn de Remmen. Het is een klein detail maar deze opzet van Trommelremmen op de vooras en schijfremmen op de achterassen kan niet. Andersom wel, Dit omdat de Vooras het zwaarste remt zitten daar de sterkste remmen. Je zult er verder niets van zien als het model af is maar maar het is jammer dat he op de vooras geeen schijftemmen hebt gemaakt.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 dec, 2017 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Woaterman schreef:
Is wel een goeie opmering van Jeroen maar ik heb op een FH2 gereden met 385er Supersingles op de vooras en had geen enkele aanpassing aan het spatbord kwa verbreding.


Het heeft er ook mee te maken hoe de vrachtwagen is afgeleverd af-fabriek. Als ie origineel op smalle banden stond maar daarna voorzien is van supersingles, kan ik me voorstellen dat de wielkastranden niet worden aangepast.
Andersom kan natuurlijk ook, dat een bedrijf besloten heeft om van supersingles naar gewone voorbanden om te switchen.

Ik ken een 3-assige DAF bakwagen in 6x2 uitvoering met gestuurde achteras en daar hebben ze de voorbanden ook gewisseld naar smalle banden. Waarschijnlijk omdat die wagen, net als de mijne toendertijd (met smalle voorbanden), bijna niet te sturen was..

Op kenteken klopt het dan natuurlijk qua toelaatbare gewichten niet meer maar dat kan aangepast worden.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 9:20 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
hoi Jeroen , Remon,

wat de remmen betreft ik laat het maar zo. alles zit al netjes geverfd en in elkaar!

ik heb ook eens zitten kijken wat ik met de brede spatborden ga doen.

Ik zie bij MAN trucks dat er zo'n strip onder tegen de wielkasten zit gemonteerd.
maar das bij deze Volvo niet mooi

vanavond maar eens naar kijken

groet,
Wilbert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 20:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik krijg een beetje het idee dat je niet precies weet wat ik bedoel..

Daarom heb ik zomaar willekeurig van internet deze Volvo FH13 geplukt:
https://nebimusedtrucks.eu/aanbod/volvo-fh13-500-euro-5-4x2-globetrotter
Deze heeft supersingles en daarom de grotere randen aan de wielkast.

Hier een Volvo FH13 met smalle voorbanden:
http://www.autocardan.eu/en/heavy-truck-sales/volvo-fh-13-460-3/
Deze heeft de wielkastranden zoals ze in de bouwdoos zitten.

Maar je doet helemaal niks fout als je er niks aan doet. Ik wilde je alleen even attenderen op dit detail..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 dec, 2017 20:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Wilbert, wordt een mooie truck!

wat betreft die spatbordverbreders: lijm de scharnierpunten eens onder de cabinevloer, en maak de spatborden die eronder moeten komen voorlopig vast met wat tape of zo. Je kan dan de cabine hierover schuiven en alles staan ook op de juiste hoogte.

Op die spatborden zit ook al zo een verbreed randje ( iets wat op de eerste generatie FH niet zat. Hier heb ik ooit resin verbreders voor gekocht, omdat ik er toen vanuit ging dat de spatborden hetzelfde waren).

Probeer maar eens met een dryfit

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 45 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement