Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 23:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 19 sep, 2017 15:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Mooi spuitwerk weer, en inderdaad het oranje is erg goed getroffen.
De velgen zijn ook heel erg mooi gedaan zo met het rood en een zilveren rand.
Leuk om een duo-build bij een ander te zien. :P

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 sep, 2017 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dank heren,
Ik gooi er maar weer een paar plaatjes in.
Tuurlijk heb ik lekker door kunnen prutsen aan deze tweeling en het zwart zit op de portieren.
Bij de 141 dus boven de deurkruk i.p.v. eronder, het leek me de beste oplossing.
En ik vond nog een foto in het archief met een vd Vlist die het ook had, en nog een en nog een lichtere Scania die tot op het hart van de kruk
zwart gespoten was oftewel leve de onverschilligheid bij hun huisstijl.

De 111 torpedo was geen probleem, daar zit geen zijruitje in :mrgreen:

photo 421351

photo 421352

photo 421353

photo 421180

photo 421177

photo 421178

photo 421179

En heb je nog meer gedaan......jawel.

De uitlaten onder de 141 en 111 gemaakt, vreemd spul want de uitlaat zit in de buurt van de inlaat naar de demper, de demper steekt een eind
voorbij de uitlaat en dat kan ook niet anders i.v.m de beperkte ruimte.
Wonderlijk maar ik heb plaatjes van restauraties gevonden die het ook zo hadden.
En bezig met wat prutswerk in de cabine dus wat schilderwerk e.d. aan het 141 interieur, dashboardje van de 111 met decals enzo.
Ik zag dat het een hoog gehalte bruin, oranjebruin en zwart was wat de klok sloeg eind jaren 70 want dat is inderdaad het tijdperk waaruit beide
gaan stammen.

photo 421196

De simpele decals van het dashboard van de 141 had ik nog liggen, een DAF pook erin en nieuwere Scania stoelen.
De achterruit en hoekruit maak ik dicht d.m.v. de gordijntjes dus geen noodzaak om de stoelen aan de achterkant dicht te maken.

En toen die vervelende groene V in de grille, ze hebben met en zonder gereden maar ik vond de oranje kleur mooi breken.
Nadat ik eerst van strookjes zwarte decal de dieper gelegen ruimte tussen de strippen in de grille zwart had gemaakt (daar waar volgens mij een opening zit?) heb ik de V afgeplakt met isolatietape van de Action :mrgreen: en het groen 2x met de kwast geschilderd.
Mij nu mooi zat want spuiten kon niet i.v.m. het ultravele afplakwerk...

Ik had nog een oude voorruit en ik kon nog 3 originele Heller Scania ruitenwissers in de rommeldoos vinden enja, goed gelukt en hierbij is het systeem
Heller toch een mooi voorbeeld hoe het met ruitenplakken kan.
De raamrubbers zitten aan de ruit gegoten met voldoende opstand en met een beetje geduld en de penseel plat leggen kun je die raamrubbers makkelijk
strak schilderen. Daarna kan de ruit in de sponning gelijmd worden, die sponning wordt afgedekt door het raamrubbel en dus is het inlijmen van ruitwerk wat ik altijd een crime vind een peuleschilletje.
Daarna uit de rommeldoos en van de wrakjes de rest van de ruiten veilig weten te stellen en aangebracht. De achterruit en hoekruiten dus ook na het spuiten i.p.v. tijdens de bouwfase opgesloten tussen de binnen en buitenwand......door het ribbeltje wat voorbij het raamrubber steekt weg te snijden kun je ze na het spuiten makkelijk op de plek klemmen, ik heb ze zelfs niet verlijmd.
De portieren is ook makkelijk want de glaspartij is samen met de deurbekleding 1 gegoten element. Ik moest was verf wegvijlen om de ruiten in de openingen te krijgen en dat had beter gekund...... Ik was het vergeten te doen voor aanvang van het spuitwerk. Het spul vastgezet d.m.v. verlijming van de deurbekleding aan de cabine.
Zo ziet het er dan uit, ik was daar bezig met wat oranje gordijntjes.

photo 421198

Vorige keren al aangegeven even een kijkje in de keuken waar je materiaal moet weghalen om het interieur makkelijk in en uit de complete cabine te schuiven en let niet op de rommel...

photo 421197

Voorlopig deze projecten op een laag pitje i.v.m. DAF werkzaamheden voor de DAF museumdagdag volgend weekend.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 sep, 2017 9:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Een mooi en heldere uitleg weer Johannes.
Dan is het voor je zijruitje toch bijna historisch correct afgelopen. Mooi toch.
Interieur ook mooi in de kleuren, gaat als de brandweer daar in Twello.
Succes op de musseumdagen.
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Buiten beeld bouw ik toch ook nog wel aan deze tweeling.
De bumpers zijn klaar, wit gespoten en met stroken gesneden rode decal de rode strepen erop gemaakt.
De cabine van de 141 is gesloten en getrouwd met het chassis.
Wachten op de zelfgemaakte decals, ook Scania, 141 en V8 heb ik moeten maken want die had ik niet meer.
Koplampen.....leve de accessoiresdoos van Italeri.
Lenzen moeten nog in zowel de koplampen als de mistlampen.

photo 422196

photo 422195

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 8:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
prachtige wagen wordt het toch.
ik heb zelf de grill volledig opengewerkt. maar jou oplossing is ook erg mooi gelukt.
ik ben toch maar voor en ctm setje logo's gegaan, is echt een aanrader hoor, er zit vanalles bij, die jij ook goed kan hebben op je dikke king.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Deze is ook al heel mooi en herkenbaar.
Als je wil heb ik nog wel scania decals voor je.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 08 okt, 2017 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Gaat al opschieten zo Johannes. Ook goed te zien de opgedikte en verhoogde bumper. :brouw:
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 maart, 2018 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
En dan zomaar tijd om even verder te freubelen aan de twee-eiige tweeling van Van der Vlist.
De decals had ik al laten printen d.w.z. het wit. Daaroverheen mijn eigen op de laserprinte geprinte decals.
Buiten de cabine had ik natuurlijk niks meer dus spiegelsteunen, spiegels, greepjes, vuldop e.d. komen uit de styreendoos en rommeldoos.
We freubelen vrolijk verder, er moet nog een reservewielhouder en een gereedschapkist achter de cabine.
En wat lampjes aan de achterkant, wel zo makkelijk als je af wilt slaan en remt.
Ik had hier nog een semidieplader achter willen maken voor Jabbeke maar daar zie ik van af, denk wel dat ie donderdag klaar.

photo 438871

photo 438870

photo 438868

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 maart, 2018 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Mooi duo Johannes.
Als ik eerlijk ben, vind k ze niet van de kwaliteit die ik van jou gewend ben.
Maar het zal komen doordat ze uit de vuilnisbak komen.
Succes met de afwerking, tot vrijdag :brouw:

groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement