Stukje verder, welliswaar hier in de herhaling...
Ik heb de titel van dit bouwverslag maar even ter verduidelijking veranderd.
Dat met die alternatieve oplossing voor het plaatsen van het interieur in de cabine (waar ik nu nog steeds veel voordeel van heb met het passen e.d.) zal ik een volgende keer laten zien Eric, is helemaal niet omslachtig maar een kwestie van het durven snijden in de vloerplaat.
En ook hoe je die hoekramen en achterruit er gewoon na het spuiten in kan zetten i.p.v. voordien en moeten afplakken
De definitieve kleur van het chassis zit nu op beide trekkers.
Voordat ik begon dacht ik dat de chassis zwart waren maar de foto's nakijkend blijken de chassis in Scania lichtgrijs te zijn.
Bij vd Vlist heeft men volgens mij een behoorlijk lange identiteitscrisis gehad resulterend in veel verschillende huisstijlen.
Halve zwarte portieren, halve zwarte portieren met een streep, geheel oranje met de 3 kleuren groen streep en dan nu oranje met het grote logo zonder strepen.
Onder dat zoeken naar een stijl vallen ook de zwarte dieseltanks, maar hoe zit het met de accubak en luchtketels..... n.a.v. deze vraag op FB kwamen er foto's boven water met grijze tanks, metallic grijze tanks en zwarte tanks dus alles is wel eens een keer gebruikt.
Ik heb de dieseltanks dus zwart gemaakt, op de meeste foto's is het zwart en vooral in die oudere periode met de halve zwarte portieren werden de tanks
zwart gespoten.
De plaats van de koppelschotel zit bij liftassers iets achter het hart van de aangedreven as, dat is anders dan bij een 6x4 en zal vooral bij de trekker gezorgd
hebben voor een kingpin die niet te ver achter het kopschot mocht zitten.
De lange spatborden op de 111 heb ik voorzien van steuntjes en voor de aansluiting op het chassis een buitenbuisje aangebracht zodat de spatborden
apart gespoten kunnen worden.
Bij de 141 was ik iets te voortvarend en had ik de halfronde spatborden al aan het chassis gelijmd voor het spuiten, trouwens ook de dieseltanks.
Die tanks heb ik weer losgewrikt om ze apart te kunnen spuiten want afplakken was te veel werk, na het grijs spuiten van het chassis heb ik het chassis
afgeplakt om de spatborden zwart te spuiten en het ondiepe krat spuit ik later nog zijdeglans zwart. Trouwens alle kleuren van het chassis in zijdeglans.
De Heller motor van de 141 heb ik vervangen door die van Italeri, de steuntjes zijn dan goed op elkaar afgestemd en nu blijkt ook maar weer eens hoe goed
Heller in die pionierjaren van de Europese trucks de motor heeft gemodelleerd want die van Italeri is nagenoeg hetzelfde.
Boven de 141 en hieronder de 111, de schotel moest verhoogd worden d.m.v. een hulpframe anders kwam ie niet ver genoeg boven de spatborden uit.
Vooreerst ga ik maar even verder met de tweeling, ter afsluiting nog maar een plaatje van the real thing...
groet, Johannes