Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 20:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 17 jan, 2018 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zow, dat zijn genoeg aanpassingen en genoeg Euro's gespendeerd aan dit Italeri model......
Ik neem aan dat je verder bent dan dat je nu laat zien want anders is Jabbeke nog erg ver weg.
Wel leuk om te zien wat je verandert maar ook wat de onderdelen zijn, het reservoir voor de ruitenwisservloeistof had ik bijvoorbeeld nooit als zodanig herkent.
Succes.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Indrukwekkende lijst, maar wat moet ik me voorstellen bij een LB141 Torpedo???
LB zijn altijd frontstuur en torpedo's altijd L (met S of T erachter naargelang de asconfiguratie).
Wordt dit een "prototype" à la Berliet Stradair, een frontstuurcabine met een neus eraan "geplakt"?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
:arrow: Johannes

Jep; deze kost inderdaad een paar eurotjes om hem zo orgineel mogelijk te krijgen. Omdat Italeri het na gelaten heeft om het goed te doen zul je dan spul moeten gebruiken van Resin gemaakt door verschillende toeleverancieers.
Ik kan je gerust stellen, zoals je in de komende Update kunt zien ben ik ben verder met dit model dan dat ik tot nu toe heb laten zien dus Jabbeke is dan ook dichter bij dan het lijkt. Oja; ben zo slim geweest om de week voor Jabbeke vakantie te nemen :roll: :roll:
Dat is volgens mij ook de bedoeling (teminste dat vind ik van dit forum) om te laten zien wat je doet, hoe je het doet en wat je er voor gebruikt om het model te bouwen.

:arrow: Aerodyne

Ja dat is inderdaad een indrukwekkende lijst.

Wat de 140/141 torpedo betreft klot het dat het een LT moest (niet eens opgevallen) zal het straks veranderen.
Wat de cabine betreft hoef ik die niet zelf te maken dat heeft iemand al een x gedaan.
Hij is namelijk te koop bij JCL als complete cabine zonder chassis. Daar gebruik je een 142 italeri chassis voor.
PS je kunt geen neus zomaar voor een Heller LB141 cabine plakken want de torpedo heeft namelijk een LB80 cabine die smaller is.


==================================================================================================================================================================

:arrow: Hier dan weer een update

- De spulletjes die ik vorig weekend in de humbrol primer heb gezet met de Airbrush.

photo 434091

Morgen weer een gedeelte in de Primer zetten.

-Ook heb ik vandaag de dieseltank en luchtketels voorzien van CTM lasnaden.
Voor de dieseltank heb de 2mm gebruikt en voor de luchtkeltels de 1mm lasnaden.

photo 434090

- Door dat ik in de kerstvakantie het besluit heb genomen om de bestuurdersdeur open te zetten, zodat de binnenkant van de cabine te zien is, heb ik me een beetje werk op mijn hals gehaald. Dit extra werk was het maken van een kloppend binnendeur paneel.
Deze is in kleine stapjes gebouwd waardoor ik nu pas het eindresultaat kan laten zien.

Hier voor het ik de R Serie paneel van KFS gebruikt en die dan aangepast met sycreem plaat.

photo 434092photo 434093

en zoals jullie kunnen zien heb ik er ook een zonnewering scherpje gemaakt. :mrgreen:

- Op de achterspatborden zijn de spadbordhouders van P&B Models die bij de achteras set zitten gebruikt maar bij het passen bleken de stangen te kort te zijn waardoor de spatborden te dicht bij het chassis zaten. Dit opgelost met langer Evergreen staven.

photo 434094.

- Dan als laatste nog een foto van het motorblok dat ik al een poosje zo heb liggen. Ik heb de cilinderkoppen van JCL gebruikt waardoor er bij sommige italeri onderdelen wat aanpassingen moesten komen.

photo 434095


Dit was het weer voor nu.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Laatst bijgewerkt door Woaterman op zo 21 jan, 2018 11:30 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Woaterman schreef:
je kunt geen neus zomaar voor een Heller LB141 cabine plakken want de torpedo heeft namelijk een LB80 cabine die smaller is.

Raampartij is ook lager, maar dat heeft JCL goed gedaan bij zijn kit, ik heb hem hier ook liggen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 13:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
De master voor die torpedo kit is gemaakt door Erik Fontein.
Ik weet alleen niet zeker of de breedte van de cabine óók is aangepast..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 maart, 2018 17:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Door toch een paar veranderingen door gebracht te hebben liggen we wat achter op waar ik wauw zijn.

Als eerste heb ik toch de rand van de bumper met 1.5 mm verhoogt. Helaas ging hier meer werk in zitten om dit netjes te krijgen dan mij lief was. Maar je als je A zegt moet je ook B zeggen.

photo 438819

Helaas geen foto genomen van de afgewerkte bumper na het plamuren en schuren.


Doordat ik de beslissing hed genomen om de bestuurdersdeur open te zetten moest de bodemplaat ook zo gemaakt worden. Ook hier zat heel veel werk in en nam ook behoorlijk wat tijd in beslag

photo 438821

photo 438820

Maar naar mijn menig is het goed gelukt. Dit is dus ook iets wat ik bij alle volgende R en 4 serie modellen ga doen.



Verder rond de Euro 5 uitlaat-unit een staalconstructie gemaakt waarop het flonder geplaatst kan worden. Hieraan ook een ophangbeugel gemaakt (dit tevens aan de accu bak en achterspatborden) waar de site-scurts aan bevestigt worden.

photo 438822

photo 438823

photo 438824

photo 438825

Dit vind ik er beter uit zien dan het orgineel wat Italeri er bij hed geleverd.



Ook heb ik de4 seire deurschanieren aan het raamstijl verwijderd en er correcten op gezet zoals het bij de nieuwe R hoord.

photo 438826

photo 438828


Nu bezig met alles in de Primer te zetten en dan in de kleur en hopen dat we hem voor Jabbeke af hebben. Doe mijn best er voor maar ga er niet vanuit. En ik wil ook niet haasten om hem af te krijgen want dan gaan we afraffelen en dat is vaak niet te goede van het model.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 05 jan, 2019 22:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Het is al weer een tijd geleden dat ik hier wat het gepost. Heb al aardig wat in de verf gezet zoals jullie op de foto's kunnen zien.
Helaas door andere veplichtingen het afgelopen half jaar er niets aan kunnen doen.

De komende 8 weekende er goed tegen aan om het model af te krijgen voor Jabbeke.


De cabine onderdelen in de Humbrol primer nr 1 staan klaar om in kleur gezet te worden

photo 465285

Ps; de binnen kant van de achterspatborden en de voorspatborden / Bumper is al Humbrol Dark Grey nr 32 (deze kleur komt naar mijn inzicht het dicht in de buurt van de scania kunstof kleur) want de binnenkanten worden nooit in kleur gespoten.


Verder heb ik de velgen, tank enz al ik kleur staan. Ik heb hiervoor Hunbrol metal cote Polished Aluminium nr 27002 gebruikt.

photo 465286


Ook diverse andere onderdelen al in de Humbrol Primer staan.

photo 465287


De beide delen van de gril en de plaat van de sidescurt die on de uitlaat zit heb ik in Humbrol Metallic Aliminium Nr 56 gespoten

photo 465288



Het chassis en zijn belangrijkste onderdelen heb ik ook al in kleur staan. Ik heb hiervoor Humblor Satin 164 Dark Sea Grey gebruik wat dichtst bij de orginele chassis kleur komt

photo 465289



De binnenkant van de cabine heeft zijn eerste kleur maar Primer gekregen en daar heb ik Humbrol Matt Cream nr 103 gebruikt.

photo 465290

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 06 jan, 2019 9:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
dat wordt ook wel wat, druk met allerlei details, kost eenmaal erg veen tijd.
maar goed, je gaat het redden, zie ik.
nu hij zo mooi gedetailleerd is, kom je natuurlijk niet weg met een simpele crisis witte cabine.
dan moet je ook een mooi kleurenpatroon verzinnen, denk ik.

succes verder

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 feb, 2019 23:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Richard,

Hij wordt niet wit, dit is alleen maar een voorbeeld foto beteffende de uitvoering. Het is cq was de bedoeling dat hij Metallic Zwart wordt, maar zit nu ook te denken aan een andere donkere kleur.



De laaste tijd al mooi op geschoten, heb het dashboard nu zover af dat ik de decals er op kan plakken.
photo 470136
Dit is 1 van de kleurstelling die mogelijk was om in dit model te bestellen den is vind het goed gelukt


Ook de Euro5 uitlaat van KFS is nu geverfd. De uitlaat is geverfd met Humbrol MetalCote 27002 Polischd Aluminium en 27003 Polischd Steel. Deze 2 heb ik half om half gemengt om er een RVS achtige kleur it te krijgen.
Het Schild is geverfd met MetalCote 27001 Aluminium.

photo 470135
photo 470138

Verder nog een trotiar spiegel gemaakt voor de bijrijderskant.
photo 470137
Helaas zie ik op foto dat er 1 boutje heeft losgelaten dus voor spuiten er nog ff 1 op monteren


Totaal ben is hier bijna 4 uur mee bezig geweest om de PE-Grilset van CTM zo te maken dat hij niet achter de gril kwam maar netjes in de gril zoals in het echt ook.

photo 470134

Met dit als resultaat

photo 470133

Nu alles netjes in de verf zetten.



Verder ben ik bezig geweest om diverse onderdelen in de grondverf en tussen lagen te spuiten met de Airbrush maar geen zin om overal foto's van te plaatsen. Dit doe ik pas als alles zo geverfd is dat het af is.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement