Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 12:46 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 jul, 2017 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dank je voor je reactie Koos.
Beetje jammer dat er verder totaal geen klankbord meer is en ga ook geen uitgebreide verslagen meer maken.
Aanhanger lay out

photo 416904

Tandemstel aanhanger, dit is een lichte uitvoering ik bouw de zware 10 blaads uitvoering.

photo 416903

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 10:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Geen klankbord klinkt wat negatief. Ik waardeer je uitgebreide verslagen zeker maar zo detaillistisch zit ik zelf niet in elkaar. Je bouwt geweldige dingen maar foto's zeggen het voor mij altijd meer. Ik reageer niet op alles omdat het dan vaak verzand in ohhh en ahhhh en daar heb je ook niet zo veel aan. De wielen bekijkend denk ik dat die ook goed 3d te printen zijn. Dan zal de prijs wellicht iets hoger zijn maar ook daar geld dat ze dan vaak meer detail bevatten. Overigens is resin ook niet goedkoop. Zeker een dingetje voor mij om mee te nemen.

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 15:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hoi Johannes,

Ik ( misschien mag ik voor meerdere spreken in de wij vorm.) vind dat jij deze uitgebreide info gewoon moet blijven posten.
Op het moment is het inderdaad wat rustiger op het forum lijkt me.
Ik ben ook niet zo van de uitgebreide info,doodgewoon omdat ik het niet voldoende weet, opzoek of er niet volledig in duik in een bepaald onderwerp.
Daarom des te blijer dat er wel mensen zijn zoals jij waar we veel info vandaan "pakken" om er ons voordeel mee te doen of te volgen hoe je bouwsels tot stand komen.

Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 16:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
natuurlijk doorgaan , maar ik begrijp wel wat je bedoelt
opmerkingen of kritiek [ net hoe je het wil noemen ] kunnen je op punten wijzen die je zelf niet ziet of informatie geven
en gewoon tijdens het bouwverslag doen lijkt mij
niet achteraf als het model klaar is en dan de opmerkingen zo van : waarom heb je niet..... , of als ik jouw had je beter .... , dan denk ik bij mij eigen PLEUR OP JOH
ten 1e ben jij mij niet en geef dan ook aan waarom ik beter dat of dat had moeten doen , stuurlui [ spreekwoord ]

johannes ik volg je bouwverslagen en soms lees ik het 2 keer door zo van , is even goed kijken naar het plaatje wat hij precies bedoelt , dus gewoon door gaan
geld ook voor andere lieden , het helpt in een aantal gevallen voor oplossingen
ben vol verwachting als de combinatie klaar is , lijkt in mijn ogen een geweldig BEEST
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Johannes,

gewoon doorgaan met je uitgebreide verslagen. Zelfs ik als leek lees al je verslagen. Ik kan niet reageren omdat het niet mijn materie is. Maar vind het wel intersant om te lezen. Jammer dat er geen Brouwersdag is dit jaar. Ik had ze graag willen zien die trucks van je. Nu maar wachten tot maart 2018. :wink:

Keep on the great work. :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ik sluit me bij koos en de rest aan.
Ik heb helaas ook weinig modelbouw tijd meer tegenwoordig, maar kijk wel zo één of twee keer per week even op het forum als ik de pc aandoe.
Maar om nu bij elk project steeds te zeggen "wow wat mooi" heeft ook geen nut voor de rest die meeleest.
Alleen ik snap je punt wel.
Maar je moet maar denken geen reacties is positief, iedereen is tevreden haha.
Ik kijk in elk geval vol bewondering mee dus vooral zo doorgaan :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Ook ik sluit me aan bij de eerdere reacties Johannes.
Vooral blijven posten al die informatie. Ik vind dat altijd zeer interessant. Ik volg alle verslagen hier, maar ik reageer lang niet overal op. Dat is meestal omdat ik niet meer info en kennis heb als de bouwer. Maar het feit dat die kennis ook gedeeld wordt, daarvoor enkel maar hulde :brouw:
Het is rustig op het forum, dat is waar, maar die tendens zie je op alle fora. Er is een verschuiving gaande naar 'snellere media' volgens mij.
Anyway, lekker blijven doorgaan hier, hebben we wat te lezen tijdens onze 3 kwartiertjes :D .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jul, 2017 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
Je kennis en kunde gaat me volledig boven de pet maar ik verslind al je vorderingen en uitleg. Dus blijf dat doen alsjeblieft :D

Koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jul, 2017 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Om eerlijk te zijn snap ik niet helemaal waar je reaktie vandaan komt Johannes, je krijgt toch op vrijwel elke post reaktie, niet veel misschien maar ze zijn er.
Ik heb in dit topic nog niet gereageerd, simpelweg omdat ik niks toe te voegen heb.
Niettemin is het wel interessant, je bijbehorende tekst is soms uitgebreid en voor sommigen misschien net iets teveel van het goede, terwijl jij probeert uit te leggen wat er gebeurd of waarom.......
Dit is jouw manier om een bouwverslag te maken, waarom anders doen?

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 okt, 2017 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Heren, maar gewoon verder met het project.
Feedback......via FB heb ik geleerd hoe mensen belangstelling tonen voor berichten die je schrijft en heb daar lering uit getrokken.

Afgelopen weekend was het DAF museumweekend, het buitengebeuren bij de fabriek viel door het slechte weer op de zaterdag een beetje in
het water waarbij juist dan het museumgedeelte juist meer aanloop had.
Voor de zaterdag had ik de lappendekencabine voorzien van een voorlopig unikleurtje en er wat werkplaatswielen onder gehangen en het
resultaat op de cabine viel me hardstikke mee.
En ik had ook de inmiddels al verder gebouwde DAF oontaineraanhanger bij me en dat leverde wat mooie gesprekken op met oud chauffeurs
van o.a. de DO die toch inmiddels allemaal we 70+ inmiddels.

Doordat de cabine een verbrede kikkerdaf is en niet geprint door Shapeways maar uit een thuisprintertje in PLA is geprint was het verwijderen
van het chauffeursportier alleen mogelijk door ook alles van de cabine onder de deur weg te zagen.
De vorige keer kon ik bij de kikkerdaf het portier uit de 0,8 mm dikke White strong flexible wand snijden.
Dat onderstuk heb ik dus opgevuld en een nieuw portier zal ik uit styreen maken waarbij er dan ook meer mogelijkheden zijn voor detaillering
en er vooral een vlak materiaal als basis aanwezig is.
Het PLA is namelijk aan de binnenkant erg ruw en je kunt zoals bij een boom de (jaar)ringen tellen....

photo 422187

photo 422188

photo 422189

photo 422190

photo 422191


De aanhanger is een samenstelsel van lange I vormige langsliggers met enkele tussenbalken.
Het tandemstel had ik al eerder omschreven.
De kont van de aanhanger is een typische DAF balk met verdiepingen en de letters DAF in een verder verdiept gedeelte.
Normaal stonden de achterlichtunits in die tijd rechtop maar i.v.m. de kleine bandenmaat en beperkte bodemvrijheid zijn de lichten standaard
liggend uitgevoerd .
Hier dus geen hamburgerlichten op de aanhanger, ik twijfel nog of ik ze op de motorwagen wel as ronde lichten uitvoer of toch ook de rechthoekig.
Kenmerkend voor deze aanhanger zijn de buizen van de flankbeschermers of fietsendrangers.
De halfronde spatborden zijn eraan bevestigd en dat zorgt voor de nodige pen en gatverbindingen met bijbehorende strakke maatvoering om
de blauwe spatborden onafhankelijk van het beige chassis te kunnen spuiten en te kunnen monteren.
De spatborden zijn wederom opgebouwd uit 3 lagen 0,5 mm styreen die op elkaar gelijmd om een verfpotje worden opgespannen met tape
en een dagje kunnen drogen voordat ze bevrijd worden.
I.v.m. de museumdag heb ik de banden van de resinwielen zwartgrijs geschilderd wat direct al een ander aanzicht geeft van het geheel.
Over de wielen ben ik best tevreden, in tegenstelling tot het commentaar zit er best veel detail op en is een setje voordeliger dan geprint.
Tevens heb je in de resinuitvoering geen last van de printerslag.
De naaf zal nog wel iets verder naar binnen moeten en ik zal op deze een dikkere rand maken om op een velgring te lijken want hier zaten
buitenbanden met een binnenband op.

photo 422192

photo 422193

photo 422194

En na deze update de komende weken door na een behoorlijk lange stilstand, Jabbeke begint al iets te kriebelen en ik wil niet in
dezelfde stress situatie komen zoals vorig jaar toen ik begin november pas begon met de 2600 en alles nog van de grond af aan moest
bouwen.
.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 166 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement