Und weiter geht's...
Alvast de cabine in elkaar gelijmd. De achterste zijramen worden meegespoten dus de glaasjes er in gelijmd en ja, die spoiler blijft...:
Wel hier de fout gemaakt om de type-aanduidingstrips alvast op de cabine te lijmen..
Mijn eerste gedachte was om deze DAF te voorzien van 5-gats velgen.
Dit zijn dus de velgen uit Volvo bouwdozen waar ik de Volvo herkenbaarheden van weg heb geschuurd.
Een stripje rondom de naaf en een gaatje erin geboord:
De vast meegegoten wielringen op de voorvelgen enigszins in vorm gevijld/geschuurd:
Hier het bepalen van de chassislengte:
Kijken of het nog steeds klopt met de dieseltank en opbergkast erbij:
Een eerder gebouwde DAF 2800 twee-asser ter vergelijking:
Zijaanzicht oogt prima aldus mezelf:
Diverse onderdelen al ter hand genomen en in elkaar gelijmd, bijgewerkt en afgewerkt. Moet toch 'n keer gebeuren..:
Luchtaanzuigbuis:
De uitlaat maar kun je zelf ook wel zien, eigenlijk:
Toch niet helemaal tevreden met de ruimte tussen de achterspatschermen om de achterwielen kwijt te kunnen:
Dus er links en rechts 1,5mm tussen gelijmd zodat de spatschermen nu mooi uitkomen ten opzichte van de achterwielen en ik de montagegaten in het chassis gewoon kan gebruiken:
Tussendoor het opleggerchassis voorzien van een handremkabel:
Het achterdeel van het chassis netjes gemaakt:
Nu het middengedeelte aangepast:
De veerpakketten voor de achteras. Komen uit 'n Scania 141 bouwdoos want daar heb/had ik ze toch niet nodig (zie ander topic):
Op hun plek gelijmd:
Toen vond ik de trekker iets veel voorover staan. Ik was op zoek naar een mooie "stance" waarbij de combinatie zogenaamd geladen moet zijn maar ook weer niet teveel. Een losse trekker met bladveren staat behoorlijk voorover maar met lading in de oplegger zal die wat horizontaler komen te staan. En dat zocht ik dus daarom de achteras wat aangepast:
Tot zover maar weer..
De laatste dagen wel weer lekker veel kunnen doen aan divers spuitwerk en dat komt binnenkort wel in de desbetreffende topics aan bod!
gr Jeroen