Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 22:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2017 15:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Het groen vindt ik wel heel herkenbaar als een Hill & Hill groen maar het rood komt op de foto wat vreemd over.
Hopelijk toont het in het echt beter maar het is nu wel erg oranje op mijn laptop!?

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 28 sep, 2017 15:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
omdat ik hem al eens lang-lang geleden ook gebouwd had heb ik eens gekeken naar de kleuren schema van toen
daar had ik toen een pactra schema van en dat was insigna red [ zat bij de instructie,s - amt ] gebruikt toen pactra verf en lijm , zal misschien nog wel bestaan maar met het verdwijnen van veel modelbouw en trein winkels zijn deze merken niet meer makkelijk te verkrijgen
de latere dozen [ matchbox ] hadden dat vreemde nr 82 in gebruik [ oranje lining ] van humbrol

in ieder geval blijf ik het een mooie bouwdoos vinden , we gaan het zien
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 0:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Alweer 3 maanden geleden sinds de laatste update. Tijd om wat bij te praten :wink: .

De interieur kuip is volledig geschilderd en is helemaal gereed:

photo 431764

photo 431765


Verder de tankbanden geschilderd en decals geplaatst. De decals uit de doos waren niet meer echt bruikbaar, en ik heb dan maar nieuwe besteld bij Jerry Reeter van Modeltruckin.com. Deze decals zijn uitgebreider en gedetailleerder. Wat ik echter niet in de gaten had was dat Jerry zijn decals print op doorzichtig decal papier en niet op wit papier. Normaal hoort onder de tekst en het logo namelijk nog wit te zitten. Ik had de decals netjes uitgesneden volgens de vorm van de witte logo's maar bij het plaatsen kwam ik er dus achter dat er geen witte achtergrond op de decal zit, maar dat deze transparant is. Ik had geen zin om de decals in de vuilbak te gooien en eerst nog een wit vlak te gaan spuiten. Dus ik heb ze maar zo op het groen geplaatst. Misstaat volgens mij ook niet :wink: :

photo 431763

photo 431766

photo 431767


Dan verder met definitief de voorspatborden plaatsen. De brandstoffilters zitten bij deze KW niet aan het Cummins blok, maar aan de buitenkant van het chassis, juist achter de vooras. Dan past het linker spatbord dus niet. Kun je twee dingen doen. De filters weghalen en op het blok zetten, of een stuk uit het spatbord halen. Ik heb de gemakkelijkste oplossing gekozen, de laatste dus.
Ook bleek dat de oorspronkelijke bevestiging voor de kiepende neus weggehaald moest worden. Dit staat niet in de bouwbeschrijving maar anders passen de spatborden, radiator en butterfly neus niet:

photo 431768

photo 431769

photo 431775


Daarna tanks definitief vastlijmen. De kleinere extra tank heb ik maar bekabeld als een luchttank in plaats van brandstoftank. Blijkbaar moet bij deze KW aan beide kanten van het chassis kleine luchttanks worden bevestigd, maar dat staat wat onduidelijk in de handleiding. Ik heb dus maar aan één kant een luchttank gelijmd. Maakt verder natuurlijk niets uit, maar omdat anders te weinig lucht voorraad is, vind ik deze uitleg wel plausibel :lol: :

photo 431771


De wielen ook definitief eronder gezet. De dubbellucht achter in twee stappen om zeker te zijn dat alle wielen de grond raken. Eerst de binnenwielen, daarna de buitwielen:

photo 431773

photo 431777


En nog eens een dryfitje:

photo 431770


Daarna nog zo'n leuk werkje. De chromen strip rond de deuren aanbrengen met BMF:

photo 431772

photo 431774


Daarna cabine definitief op zijn plaats gezet. De dakversiering is nog dryfit op deze foto:

photo 431778


En dan zijn dit de onderdelen die er nog op moeten. Het model zou klaar moeten zijn het eerste weekend van februari. Dan is namelijk de modelbouwbeurs van onze club:

photo 431776


Enkel nog de laatste afwerkingen doen en dan is deze KW Moosekiller ook klaar.


gr
Eddy

photo 431779

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jul, 2016 23:03 pm
Berichten: 63
Netjes Eddy.
Begint al ergens op te lijken zo :wink:

Succes verder.

Gr,
Stefan

_________________
http://www.most-models.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 13:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er knap uit zo. Wel jammer dat niet alles duidelijk wordt beschreven in de handleiding en dat je sommige dingen moet weg halen zodat alles past.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 15:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ja mooie stoere truck, ook jammer van die decals.
Maar zo wil het ook, het is nog prima te lezen.
Succes met de afbouw :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Prachtig Eddy, decals zou ik niet wakker van liggen, je hebt het prima opgelost.
Kijk er al naar uit om hem toch minimaal in Goes eens van kortbij te bekijken.....
Succes nog even met de laatste loodjes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 dec, 2017 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Ziet er prima uit zo Eddy. En wat betreft die decals: Als je niets gezegd had, was het míj in ieder geval niet opgevallen. :D

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2018 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Dank je jongens. De laatste kleine onderdelen op je model zetten vraagt toch altijd nog weer meer tijd dan je oorspronkelijk had voorzien. Maar, het is gelukt. De Alaskan Hauler is gereed.

Een lastig klusje was nog om de neus passend te krijgen tussen radiator en cabine. Normaal begin ik met conventionals altijd vooraan . Eerst de kiepende neus, en als die op de juiste plaats staat, daar de cabine op uitlijnen. Dat is bij deze minder evident.
Omdat de butterfly neus in één geheel geplaatst moet worden, zou je bij een normale manier van werken niet meer bij de laatste onderdelen van de motor kunnen. Dus heel veel dryfitten, de radiator definitief vastlijmen en dan de cabine op zijn plaats zetten met de neus dryfit ertussen. Als alles is uitgehard de neus er opnieuw van tussen en de motor verder afwerken. Daarna de neus opnieuw ertussen zetten. Staat bij mij niet helemaal zoals het zou moeten, maar het kan er mee door.
Een echte butterfly neus sluit ook niet perfect aan, daar zie je ook naden en kieren bij de aansluitingen van cabine en radiator.

Toplichten, luchthoorn, bumper, spatlappen en alle kleine handel defintief erop, en dan enkel nog de spiegels en luchtfilter plaatsen:

photo 436159

photo 436160


Voor de luchtfilter had ik zo'n speciale opbouw gemaakt om erop te zetten. Deze zuigt warme lucht aan vanonder de motorkap.
Bij dryfitten met de de spiegels bleek dus dat die opbouw in de weg zat voor de spiegelsteunen. Daarop maar besloten om de opbouw er niet op te zetten en een gewoon deksel op de luchtfilter te plaatsen.
Daarna de spiegels, die natuurlijk nog eerst eens op de grond waren beland. De bijzonder fragiele constructie hield dit niet, dus maar opnieuw in elkaar lijmen en spuiten. Uiteindelijk staan ze er nu deftig op.

Nadat mijn model klaar was, viel me pas bij diverse referentie foto's op dat bij de echte Alaskan Haulers de spiegelsteunen flink verbogen zijn aan de rechter kant, als er een speciaal deksel op het luchtfilter staat. Er zijn er gelukkig ook geweest met een normaal luchtfilterhuis, zo is de mijne toch ook historisch correct :lol: .

Plaatjes dan maar, snel genomen met mijn gsm. Goede buitenfoto's komen nog wel eens:

photo 436158

photo 436161

photo 436162

photo 436163

photo 436164

photo 436165

photo 436166

photo 436167

photo 436168

photo 436169

photo 436170

photo 436171

photo 436172

photo 436173

photo 436174

photo 436175


Ik vond het een fijn en dankbaar model om te bouwen. Misschien een idee voor Round2 om deze W900 Alaskan Hauler ook maar eens opnieuw uit te brengen.
Uiteraard blijft het AMT met zijn specifieke hebbelijkheidjes, maar niets waar een beetje modelbouwer niet weg mee kan :wink: .

Iedereen bedankt voor het volgen en de reacties. Op naar de volgende :brouw: .

gr
Eddy


Om af te sluiten maar eens een heel bijzondere foto van de levering van 2 nieuwe Alaskan Haulers vanuit de fabriek onderweg naar Hill and Hill:

photo 436176

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2018 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooi en netjes gebouwd Eddy :brouw:

Sta je eind van de maand ook met je club in de Zeelandhallen ?
Zou h’m graag in het echt willen zien. :wink:

Al plannen voor een volgend project?

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement