Hoewel ik nog steeds aan tig projecten bezig ben doe ik tussendoor ook wel eens wat aan andere dingen.
Dat komt omdat ik regelmatig 'vastloop' bij een project en dan is de zin weer weg om eraan verder te werken.
Ook bij verschillende projecten dat het niet wil zoals ík wil en dan moet er weer eens wat overnieuw gedaan worden..
Al een poosje terug hier op het forum laten zien hoe ik een Scania 141 cabine in elkaar wilde zetten zonder perse de bouwtekening aan te hoeven/willen houden. Ik wilde namelijk een stevige cabine waar ik de bodemplaat met interieur en wielkasten van onderen af in kon schuiven.
Dat ga ik hier nogmaals laten zien en daarna volgt er nog wel wat meer om te laten zien.
Altijd twijfel ik over de kleuren maar de uitvoering met demostrepen bleef steeds maar in mijn gedachten hangen.
Nu zijn er wel diverse variaties op deze striping en ik heb daaruit mijn keuze weten te maken.
Hierboven een idee welke striping ik bedoel. Maar ik zag het model van WSI in de bruin-witte uitvoering en deze gaat het dus ook worden.
Zoals gezegd wilde ik de cabine als één geheel in elkaar kunnen zetten (én spuiten) maar ook als 'n steviger geheel ineen zetten. De cabine heeft uit zichzelf weinig lijmoppervlak tussen de diverse cabinedelen en dat wilde ik verbeteren.
Belangrijke stap is het verwijderen van de achterste delen van de wielkasten die meegegoten aan de (kromme) achterwand zitten. Na wat uitdokteren ben ik maar gewoon begonnen:
Door het toevoegen van divers plasticspul moet er op andere plaatsen natuurlijk weer plastic weggehaald worden om alles passend te krijgen/houden:
O ja, deze Scania 141 wordt een 6x2 met hefbare bogielift. Gewoon, omdat het kan..
gr Jeroen