Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 16:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2017 21:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Helemaal geweldig Jeroen.
Ik weet wat voor een mierenjeweetwel jij bent op kleine puntjes, gelukkig zie alleen jij ze en je gordijnen zijn ook gewoon goed gelukt.
Dit gaat gewoon weer een echt "Jeroen" model worden, een model dat tot in de kleinste puntjes verzorgd en doordacht is dus.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 mei, 2017 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jul, 2016 23:03 pm
Berichten: 63
Het ziet er al goed uit Jeroen.
En de kleine puntjes houdt je toch, hoewel andere ze ook niet altijd zien maar vaak alleen jij zelf. :wink:

Succes verder.

Gr,
Stefan

_________________
http://www.most-models.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2017 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
We naderen het einde van dit Scaniaproject.
Maar ik ben nog aan het twijfelen of ik dezelfde banden op de vooras ga gebruiken als die op de achterassen zitten of dat ik iets grotere zal gebruiken.

Hier met de grotere banden:
photo 410240

Hier met de standaard Italeri banden:
photo 410239

Met kleine voorbanden:
photo 410241

Met grotere voorbanden:
photo 410242
Ik neig naar de grotere banden..

Nu de voorbumper mooi passend zien te krijgen bij de cabine en de spiegels nog monteren. Ook zit ik nog te denken aan 'n dakrek met lichtbak ervoor. Helaas heb ik geen compleet dakrek meer (alleen de onderkant, niet de rand) maar dat is ook nog wel zelf te maken als ik weer wat rondstrip heb ingekocht..
Wat er achter de cabine nog op zal komen is afhankelijk van een eventuele oplegger. De uitlaat hangt trouwens gewoon onder het chassis :wink:.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2017 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Heel gaaf Jeroen, de grotere banden staan net iets mooier inderdaad.
Een dakrek en lichtbak maken hem inderdaad wel af.
Een mooie widespraid huiftrailer zou er wel super achter staan denk ik zo.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2017 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Dit wordt echt een gaaf oudje, ook de kleuren doen het hier ook helemaal.
Qua banden, hoewel ik zelf overtuigend in het 'Heller banden" hoekje zit, vind ik de kleinere banden op de één of andere manier mooier of beter gezegd, meer consistent tot het model staan. :wink:
Dit is natuurlijk een geheel persoonlijke kijk en gaat het er vooral om wat je zelf mooier vind staan, grotere banden die het model een beetje vreemd aandoen, of kleinere banden die het model helemaal hé maken....... :roll: :roll: .....gemeen ben ik hé.... jah.... ik ben heel erg gemeen.:mrgreen:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 mei, 2017 21:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
De grote voorbanden geven ook mijn voorkeur Jeroen. Verder een erg mooi gebouwde LBS.
Enig puntje, de voorzijde van je luchthoorns zou ik verder uit geboord hebben . Deze zitten bij de kit en zitten nagenoeg dicht.
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 7:39 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
de grote voorbanden staan hem veel beter hoor Jeroen. Die geven hem een echt Scania gezicht.

voor de rest is het een hele mooie auto. Knap werk hoor!

groet,
Wilbert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 18:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
scaniamodelbrouwer schreef:
Enig puntje, de voorzijde van je luchthoorns zou ik verder uit geboord hebben . Deze zitten bij de kit en zitten nagenoeg dicht.
Gr. Eric.


Mee eens maar volgens mijn horen ze eigenlijk helemaal dicht te zijn (komt door gietproces, denk ik) en zit er dan een soort stofkap op?
Net zoals er wel eens kappen over verstralers werden/worden geplaatst.

Zoals ik al zei neig ikzelf ook meer naar de iets grotere banden en gelukkig zijn er meer die het beter vinden staan. Soms heb je even bevestiging nodig. Sorry Hermann..
Het zijn trouwens versmalde trailerbanden voor wie dat nog niet gezien had. Maar om nu álle assen te voorzien van zulke banden, daar had ik geen zin in en ik heb niet genoeg van die banden. Ik ben wél voorstander van vóór grotere banden dan achter maar tegenstander van áchter grotere banden dan voor..

Zal eens een foto maken als de bumper erop zit. Misschien oogt het dan weer anders.
Edit:
photo 410325
photo 410326
De voorbumper heb ik vastgelijmd maar moet hem weer loshalen en opnieuw vastlijmen. Hij hangt scheef en aan de bestuurderskant mag ie nog iets naar achteren toe. De cabine staat op het chassis evenwijdig aan mijn bureauoppervlak dus daar zit het hem niet..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 21:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Daar staat toch een fraai model Jeroen, mooi op de oude 5 gaats velgen...
Goeie keus die versmalde supersingles op de vooras, Scania had toen ook wat grotere banden volgens mij.
Heb je nu niet het probleem dat de 1e dubbelluchtas iets los komt van de grond i.v.m. het verschil in diameter met de voorwielen?
En je weet.....de banden die Italeri meelevert kloppen kwa verschaling niet met wat er op de wangen staat.
De luchthoorns zou ik of dichtmaken of verder open boren, zo het nu is heb je een middenweg die raar lijkt.
Persoonlijk had ik de wielkasten ook voorzien van een matzwart laagje maar zo zal het als demo ook wel kunnen, je kijkt nu iets holler
in die wielkasten vanwege het sprankelijke wit.
Succes met die laatst loodjes.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 mei, 2017 22:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Schitterend model, heel 'clean' en de oude Scania demo striping is gewoon altijd goed. Goede keus om de voorste banden groter te maken.

De luchthoorns vind ik persoonlijk niet mooi, ze zouden wat slanker mogen, en het voorste pootje meer naar voren en de achterste juist meer naar achter.

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement