Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dat is een goeie.....dat dingetje naast de chauffeursstoel dus dank heren die de opmerking maakten.
De stoel had ik al vast gelijmd en resin plakt behoorlijk goed op plastic en onderling nog meer dus het moest met geweld.
Maar de stoel eruit, het dingetje voorzichtig weggesneden, het gat aan de onderkant gevuld en bovenzijde afgewerkt met een tipje plamuur.
Met een tandenborstel wat afdrukken gemaakt zodat het redelijk bij de motortunnel past.

photo 406405

photo 406407

photo 406408

Het volgende wat nog moest gebeuren aan de cabine was een heel filigraan onderdeeltje van de grille.
De tekening zegt daar weinig over dus passen en meten en een foto van een echte erbij.
het onderdeeltje moet onder een hoek geplaatst worden en past tussen 2 nokjes die al onder de hoek geplaatst zijn.
Bij mij paste het ruim, kan liggen aan mijn snijden en dat er iets teveel afgekomen is maar beide zijden heb ik met 0,3 mm uitgevuld.
Toen onder de juiste hoek geplaatst, erg raar want de onderkant strook niet goed met het vast gedeelte.
In werkelijkheid zit er geen naad dus de naad dichtgeplamuurd en de onderzijde bijgeschuurd in vorm van het vaste deel, de naden moet ik nog schuren en in vorm van het vaste deel bijwerken.

photo 406413

photo 406410

photo 406411

photo 406412

Daarna nog wat gaten boren voor de ruitenwissers en dan kan de cabine naar de spuiterij.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 04 apr, 2017 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tempo zit er lekker in Johannes, het weer is goed dus dat spuiten komt wel goed!
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 apr, 2017 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik wilde me eigenlijk niet bemoeien met het kiezen van de kleuren (omdat ik weet hoe moeilijk dat is) maar dan toch maar even mijn mening:

zou je een witte DAF XF bouwen dan kun je héél veel onderdelen van de truck in deze kleur spuiten. Neem je nu de kleuren blauw en groen en het wordt meteen een stuk lastiger om er een mooi geheel van de maken. Vind ik, tenminste..

Ik zou gaan voor een donkergrijs chassis en verder gewoon veel onderdelen die in het echt een standaardkleur hebben zoals de achterspatschermen en accubakdeksel en spiegelsteunen, ruitenwissers, deze allemaal ook in die standaardkleur laten. Dan verder de cabine overwegend blauw spuiten en in het groen een soort groot logo op beide zijkanten aanbrengen. Onder een schuine hoek, een stukje zijkant van het dak meenemen, net boven de wielkasten beginnen en een stukje deur meepikken. Waar de ramen in de deuren zitten wordt het logo natuurlijk onderbroken.
De grille gewoon zwart met zilvergrijze streepjes, zilvergrijs rond de koplampen, spiegelkappen in blauw of groen.
De velgen óók blauw is misschien wat teveel maar met alle velgen voorzien van een groene wielring moet het toch wel kunnen, denk ik..

Zitten bij deze kit ook die nieuwere achterspatschermen erbij? Zo ja, neem deze ook even onder de loep. Het wiel oogt erg opgesloten met deze spatschermen. Ikzelf zou de radius groter maken en dus de spatschermen uitdunnen.

Succes met deze DAF XF.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement