Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie reacties mannen!
Jeroen,
De velgen had ik express een staalkleur gegeven omdat er door de tanken al behoorlijke veel lichte alu kleur op het chassis zit.
De staalkleur van de velgen moeten, naar mijn mening, dit dan weer een beetje doorbreken.
Ja heren, priegelen en prutsen.....
Het bedraden van het chassis zit er zo goed als op, en is het tijd voor wat extra details.
Deze keer krijgt deze lowliner 2 kettinghaken achter op het chassis voor de sneeuwkettingen.
Ik had dit namelijk gezien bij een Oostenrijkse Actros Lowliner en vond het eigenlijk wel een gaaf detail, bij deze wordt dit dus uiteindelijk ook een Oostenrijker, qua cabinekleur is het ook nog goed want deze kleur werd ook in Oostenrijk besteld en verkocht.
Deze kettinghaken komen helemaal achterop het chassis te zitten.
Op de foto hieronder zien jullie hoe dit er dan uitziet.
Vervolgens is de onderplaat van de koppelschotel vast gezet, de accubak er in gelijmd om vervolgens de 2 hoofdstroomleidingen op de accubak te bevestigen.
Ook zien jullie hier hoe krap het is met de bedrading van de remleidingen op de achteras, koste wat gepruts, maar kreeg het uiteindelijk toch passend, pfffffffffffff.
Dan voor de nis van de grote brandstoftank nog een stepje maken.
Dit met styreen gedaan, en een loopsteg van de CTM set als boormal gebruikt.
Het gaatjes patroon moet hetzelfde patroon hebben als de loopsteg en het patroon wat weer terug komt op het chassis.
Dan de beugel voor de trailer kabels, die apart gemaakt, en later op de cabine ondersteuning gelijmd is.
Links onderin nog een pin waar later een (electra) kabel op terug gekoppeld wordt als er niet met een trailer gereden wordt, géén idee waarom.
Deze kabel heeft op beide uiteinden een blauwe manchet.
Dan de bevestiging van de branstofleidigen en wat electra leidingen op de tanken.
Italeri heeft bij deze Actros kit de connectors op de tank bijgeleverd, wat op zich erg goed is natuurlijk, maar in mijn geval, helaas niet goed genoeg, omdat de vormen op de New Actros toch wat anders is.
Die connectoren kan ik weer wél voor een MP2 of 3 kit gebruiken, want daar zijn deze connectoren weer wel correct.
Goed, dat betekend dus weer héél fijn werken, en voor deze wagen ook nog een apart diesel filtertje die met 2 kabelbinders, zoals in het echt ook, aan de kabelbundel bevestigd zit.
Deze situatie komt van één van de vele referentiefoto van een Duitse modelcollega, die mij deze foto's toe gestuurd heeft, en zelf werkzaam is bij de fabriek in Wörth waar deze lowliners in1/1 gebouwd worden.
Thuis maakt hij zijn Actrossen, behalve de lowliners, dan weer in 1/24.
Nu alleen nog de connector op de add-blue tank afronden en dan is het gedaan met de chassis bekabeling.
Dan nog even een totaalplaatje tot nu toe.
Oh ja, de eerste spatborden zitten er nu ook op, maar dat hadden jullie natuurlijk al gezien.
Yep, so far so good, tot de volgende maar weer!
Hermann.