Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 13:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Echt weer prachtige details allemaal Hermann. Comlimenten! :brouw:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 19:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je bent nog niet klaar en misschien praat ik voor mijn beurt, de grill een wash geven voor wat diepte??

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 nov, 2019 19:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Voor alle details die je er in stopt had ik inderdaad wel een opengewerkte grill verwacht.
Verder niks meer dan lof want het ziet er werkelijk weer uit of je naar foto's van een 1:1 zit te kijken.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 05 nov, 2019 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedasnkt voor de mooie complimenten heren! :brouw:

Onne,
Ik ben inderdaad nog niet klaar, je praat inderdaad voor je beurt....heel erg zelfs... :lol: :lol: ... en de grill krijgt geen wash.
Wel is het zo dat de grill nog niet klaar is, maar dat ga ik je later uitleggen hoe ik dit gedaan heb. :wink: :brouw:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 11:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

De New Actros Lowliner is nu in principe gereed.
Dit wil zeggen dat ik nu nog op de bestelling van Howard zit te wachten, dit betreft de sneeuwkettingen, die ik er voor de eindfoto's op de haken wil hebben hangen.

Er waren nog wat kleine zaken die nog afgerond moesten worden, en natuurlijk ook nog de voornaven, die ook bij deze benz nog zelf gemaakt moesten worden.

photo 490298

Dan de markeringslichten aan de rechterzijde van deze Lowliner....

photo 490300

En voor de zekerheid de bovenzijde van de spatborden meegspoten en er op gelegd.
Het ziet er wel uit zoals op de referentiefoto's, maar vind het uiteindelijk zonder toch veel beter staan.

photo 490299

De 2 modules tbv de luchtvering aan de zijkant van het chassis plaatsen.

photo 490324

En dan de voorzijde, deze geen wash gegeven, maar de dunne tussenliggende roosters gewoon zwart geschilderd, zoals dit ook zo hoort, en de gaatjes met een coctailprikker en met zwarte Vallejo verf alle gaatjes zwart te prikken, om vervolgens tussendoor met een vochtig wattenstaafje het overtollige verf weg te vegen , en zo op deze manier het raster grijs te houden.
Dit klinkt als een heel erg intensief karwei, maar dit valt uiteindelijk reuze mee.

Op deze manier hoef je geen alcohol of terpentine te gebruiken om de verf in de gaatjes te krijgen, maar werk je gewoon met verf en met een paar vochtige wattenstaafjes.
Ook is het in 1 keer klaar, terwijl je een wash een aantal keren moet herhalen voor een gelijkmatig resultaat.

Het andere voordeel is dat acryl of enemal verf niet op de autolak invreet, dus later ook makkelijker te verwijderen is.
Zo gauw je met verdunningsmiddelen gaat werken, kunnen deze "invreet" omstandigheden eventueel veranderen, en aangezien ome Woefdram op het laatste moment niet van verassingen houd, gaan we voor de veilige methodes. :wink:

photo 490306

photo 490305

photo 490307

Ja heren, nu de bouw zelf gereed is, toch nog even een epiloog over dit project.
Over de kit ben ik toch wel erg te spreken althans, hetgene wat ik gebruikt heb voor dit model. :lol:
Italeri heeft toch wel erg zijn best gedaan qua detail en zo over de gehele linie ook met de correctheid.
Voor de gelegenheidsbouwer is dit dan ook een erg mooie en gedetailleerde kit om te bouwen.

Het enige echte nadeel is uiteindelijk de pasvorm van de binnencabine.
Als je dit niet goed aanpakt, dan staat je cabine schots en scheef op je chassis, je ziet dit aan de belijningen van de bumper die dan niet mooi overlopen op de cabine.
Helaas zie ik dit toch regelmatig bij de gemaakte modellen, die er op zich toch heel mooi uitzien. :(
Vandaar dat ik hier ook uitvoerig op in gegaan ben.
Het schijnt dat dit met de nieuwe FH kit ook het geval te zijn, heb er zelf geen ervaring mee.

Wat betreft de aftermarkt artikelen, er zijn mooie zaken te koop voor het uitbreiden van deze Actros, maar in mijn geval heb ik met diverse zaken toch critisch gekeken en afgewogen.
Niet alles is altijd een aanvulling, maar dit is zoals altijd en zoals ik beschreven heb, persoonlijke keuzes en geheel aan de bouwer zelf om dit te bepalen. :wink:

Goed heren, aan dit project heb ik toch veel plezier beleefd en heb nu uiteindelijk de 4e generatie lowliner op de plank staan, bijna dan. :lol:
De trailer had ik al even achter de trekker gehouden, en kreeg een beoorlijke smile van oor tot oor.
Zo gauw de kettingen binnen zijn en op de haken hangen, dan gaan we met de trekker én trailer naar buiten voor de eindplaatjes!

Oh ja, de titel ook even aangepast, want een MP4 kennen we niet. :mrgreen:

Tot de laatste!!!!!

photo 490304
Bron

Hermann


Laatst bijgewerkt door Woefdram op wo 06 nov, 2019 22:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: New Actros Lowliner.
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 13 jun, 2012 18:41 pm
Berichten: 405
Ik ben niet zo'n fan van die sterren, maar jij weet er altijd weer iets bijzonders van te maken!
Wat een details allemaal, prachtig!

Groet,

Boenie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: New Actros Lowliner.
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 19:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Machtig mooie lowliner Hermann :brouw:
Mooie aanvulling van de vitrinekast!

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: New Actros Lowliner.
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Een zeer geslaagde creatie weer van jouw hand Hermann.
En zeker niet on belangrijk je uitgebreide uitleg over hoe alles tot stand komt.
Gr.Eric. :brouw: :brouw: :brouw:

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: New Actros Lowliner.
BerichtGeplaatst: wo 06 nov, 2019 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Hermann,

alleen maar lof voor dit eindresultaat. Schitterend gewoon. :brouw:
Zéér benieuwd naar de buitenfoto's 8) :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: New Actros Lowliner.
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 10:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Je hebt hier weer een mooie Benz neet gezet Hermann.
De details vliegen je weer om de oren en je hebt zo je lowliner lijn mooi aan gevuld.
Het inkleuren van de grill geeft hem inderdaad de uitstraling die ik bij de vorige foto's miste.
Ik ben benieuwd naar de buiten foto's met en zonder trailer.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement