Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 13:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 16:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mij ook Onne :mrgreen:
Blijft maar door gaan die Hermann, niet te stoppen zoveel details die erin stopt.

Blijf ons verassen Hermann :brouw: :mrgreen:
Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 feb, 2019 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Mooi dat je weer bezig bent Hermann, jij weet inderdaad altijd nog wel ergens dat extra detail toe te voegen, en het ook precies juist uit te voeren.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 18:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor de reacties heren, en ja.....met dit model wil ik inderdaad los gaan met de details, model nodigt ook héél erg uit om dit te doen, bij mij dan. :mrgreen:

Ja heren, we zijn ...of beter gezegd, ik ben weer een flink stuk verder gekomen.
Het chassis vordert nu aardig, en is de buitenzijde van het chassis nu bijna gereed.
Nog wel een hoop werk tussen het chassis, maar dat komt later allemaal aan bod.

Uiteindelijk komt het uiterlijk komt er nu wel aardig in te zitten, en is nu ook goed te zien dat dit niet om een standaard trekker betreft.
Als eerste heb ik de tanksteunen gemaakt, deze zijn zo gemaakt dat de tanken los van de steunen en banden gespoten kunnen worden, geeft voor mij het beste en mooiste resultaat omdat de banden en steunen de chassiskleur hebben, en de tank alu kleur moet worden.

De steunen maken was even goed opletten geblazen, want deze lowliner tanks lopen aan de zijkanten taps en rond, de onderzijde elips-vormig en de bovenzijde is ook ietwat rond.
Goed opletten dus, want de tanken moeten wel recht op het chassis komen te zitten/hangen. :wink:

photo 468680

photo 468679

Later als alles gespoten is en de tanken geplaatst, dan worden de 1mm asjes met secondelijm in de steunen vast geplakt.
Op deze manier kan ik ook de tanken goed strak in de banden spannen.
Dan mét de tanken.....

photo 468681

photo 468678

photo 468685

photo 468683

Hier is goed de ruimte tussen tank en uitlaat te zien, dus de details van de uitlaat waren niet voor niets gedaan. :mrgreen:

photo 468684

photo 468682

photo 468688

Vervolgens nog de nodige details aan de voorzijde.
De beschermgrill voor de radiator nog verder afgewerkt met de zij-schotten....

photo 468690

photo 468689

Ook is op deze foto's te zien dat er al een begin is gemaakt aan de laatste fase van de voorwiel ophanging.
Dan als extra detail, de honingraat structuur in het voorste dwars spant.

photo 468691

En van de voorkant gezien, waarbij de ronde busjes de originele bevestigingspunten van de voorbumper moeten aanduiden.

photo 468687

De frontbumper er op......

photo 468686

En dan zie je er niets meer van.
Nu zal menig geen zich afvragen wat dan hiervan het nut is. :roll:
Wel heren......dit wordt niet zomaar zonder reden gedaan.
Het is de bedoeling dat de frontbumper partij er los op gezet wordt, zodat bij een show, de bumper losgehaald kan worden, de kap open en dan alles waar ik al deze tijd en moeite in gestoken heb, volledig te zien is. :D
Zoals jullie nu lezen, is alles met voorbedachte rade gedaan. :wink:

Goed heren, to de volgende maar weer!

photo 468692
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 20:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
:shock: :shock:
Het stopt echt niet met de detaillering, prachtig Hermann. En natuurlijk bouw je met voorbedachte rade, dat was allang duidelijk!

Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Schitterend weer Hermann, je blijft verbazen.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 feb, 2019 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja dit ziet er natuurlijk weer heel gelikt uit maar dat krijg je als een MB detailfetisjist als Hermann bezig is met een toch al redelijk gedetailleerd standaardmodel.
En inderdaad jammer dat je het niet zou kunnen laten zien, anderzijds vind ik altijd dat het weglaten van onderdelen of kantelen van de cabine
het zicht aan het model bederft. Ik heb op de IPMS wel eens F1 racewagens moeten beoordelen waar alle schermen af waren en alleen een
casco stond met de rest eromheen gedrapeerd, onherkenbaar eigenlijk.
Maarja je wilt je werk ook laten zien, misschien een garagediorama-achtig iets waarbij het nog nut heeft een scherm of bumper weg te laten? (wie maakt de eerste MB schadeauto??)
Succes verder.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 feb, 2019 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
ingzagers schreef:
Maarja je wilt je werk ook laten zien, misschien een garagediorama-achtig iets waarbij het nog nut heeft een scherm of bumper weg te laten? (wie maakt de eerste MB schadeauto??)


Hermann :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 feb, 2019 14:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er verbluffend goed uit Hermann.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reacties mannen, en voor de kijkers....bedankt voor jullie grote interesse! :brouw:

Een dio heb ik mijzelf nooit op toegelegd, is ook een vak apart om dit mooi en goed te doen.
Als ik ooit hier wat mee doe, zal dit eerder in een kleinere schaal gebeuren, dan in 1/24.
Dit ivm met ruimte enzo. :wink:

Een schade Benz..... hmmmm ....is wel erg zonde. :mrgreen:

Ja beste heren brouwers, ik ben weer een stuk verder gekomen, met deze Ster die aardig aan het groeien is.
Alles gaat lekker en alles vliegt mijn handen uit, ook met een oud project waarbij ik met oude probleempjes, nieuwe inzichten heb.
Goed, we blijven voorlopig lekker bij deze en heb inmiddels de voorwielophanging helemaal gereed.
Veel valt hier niet over te zeggen.... :roll: ....luchtveren, torsiestangen....reactiestangen enzo....ach laten we naar de plaatjes gaan. :lol:

photo 469779

photo 469780

photo 469781

De oplettende kijker ziet op de foto een messing asje.
Dit is de stuurkolom, die bij het kantelen netjes mee kanteld en ook uitschuift.

photo 469782

Kantelen laat ik in een later stadium zien. :wink:
Dan is het momenteel heel mooi spuitweer, hier grettig gebruik van gemaakt, want er lag een hoop te wachten voor wat kleur.
Zo ook deze cabine, die nu de definitieve kleur heeft gekregen.
Een kleur die in Duitsland erg vaak gezien wordt en aardig tijdloos is.
Zelf vind ik het ook een prachtkleur en besloot om bij deze laatste Lowliner trekker dan ook af te sluiten met een retro kleur. :D

photo 469775

photo 469774

Het afplakken ging erg goed, en heb later niets beschadigd met het weghalen van het tape.
Dan de eerste kleine details, de module, op de foto rechts, had ik al gemaakt en is nu ook definitief op zijn plek gekomen.
Later zullen hier de kabels op aangesloten worden.

photo 469777

Ook de ruitenwisserstangen zijn zelf gemaakt en geplaatst, deze zie je namelijk als de klep open is.
Nu kon ik de ruitenwissers beweegbaar maken, de ruimte heb ik er voor, maar heb dit toch maar gelaten voor wat het is.
Het is leuk om hier en daar wat details toe te voegen, maar je moet ook niet gaan overdrijven. :mrgreen: :lol:

photo 469773

photo 469776

En als laatste, de cab los op het chassis gezet voor het totaalbeeld.

photo 469783

Goed, nu nog even nieuwe polijstdoeken kopen, en dan kan ik de cabine gaan polijsten zodat de glans er goed in komt te zitten.
Dit was hem weer voor vandaag, en zoals altijd.....tot de volgende!

photo 469787
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 feb, 2019 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Pfff, Hermann....... !
Wat maak je er een werk van. En al kleur bekennen, inderdaad mooi Duits herkenbaar kleurtje.
Oh ja, toch een klein puntje. Valt me een beetje tegen dat je de ruitenwissers niet laat bewegen. :lol: :mrgreen:
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement