Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Je maakt het elke keer weer leuker Hermann en met die CTM set krijg je nog meer detail op je MP4.
Succes nog even :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 10:49 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hermannnn,

Wat een werk maak je ervan, ERTL had vroeger de "bleuprint replica" ik denk dat we deze Actros ipv MP4 ook maar zo moeten gaan noemen :wink:

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 maart, 2017 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Bedankt voor de reacties en interesse, en ja Onne....ik denk dat de CTM set inderdaad een mooie aanvulling gaat worden wat betreft dit soort details.

Ja heren, veel progressie is er niet, maar wel héél héél veel detailwerk.....aan de motor.
Om te beginnen heb ik de motor, oftewel de OM471, eens goed onder de loep genomen.
De motor is op zich zelf al mooi gedetailleerd, maar moest hier en daar nog wat extra onderdelen krijgen en de rest nodigde het voor mij heel erg uit om er nog wat extra details er aan toe te voegen.
Als éérste kan er bij deze motor weer een onderdeel uit de kit weg gegooid worden, omdat dit onderdeel helemaal niet op de OM471 zit.
Italeri gooit een paar zaken van de OM470 en de OM471 door elkaar, maar het gaat om hele kleine zaken waar men zo aan voorbij gaat, en dus over het algemeen niet zo snel of helemaal niet op zullen vallen. :wink:
In dit geval gaat het hierbij om onderdeel 32a oftewel het zogenoemde afdekplaatje/ schildje op de achterkant van de motor.

photo 404208

De achterkant van de motor moet gewoon zichtbaar blijven, en er vervolgens wat extra details er aan toe voegen zoals bij de echte motor.

photo 404197
Bron: http://www.claas.co.uk/products/forage-harvesters/jaguar980-930-hrc/engine-drive/engine

En de vertaling....

photo 404203

Het ontbrekende onderdeel was in dit geval de brandstofpomp, en heb deze zo goed en zo kwaad een beetje nagemaakt en de nodoge aansluitmondjes gemaakt voor de brandstofslangetjes.

photo 404204

photo 404201

Dan de brandstoffilters verder uitgewerkt en ook hier de nodige aansluitmondjes op gemaakt.

photo 404202

En natuurlijk ook de toevoeren bij de kleppensectie van aansluitmondjes voorzien, zodat hier dadelijk de 6 brandstofleidingen er op gemonteerd kunnen worden.

photo 404200

photo 404199

De koelleidingen voor de aquatarder definitief aangesloten en zullen later de laatste bochten naar de aquatarder met een rubber verbinding aaneengesloten worden.

photo 404198

En natuurlijk even in het chassis geplaatst om te kijken of de koelleidingen mooi vrij van het chassis zitten......en dat doen ze. :D

photo 404206

photo 404207

Ja heren, nadat de motor gelakt is, kunnen de slangetjes geplaatst worden en de diverse attributen van de juiste kleuren voorzien worden.
voor het zover is zal de versnellingsbak ook nog een metamorfose ondergaan, zodat dit er straks ook zo accuraat mogelijk er uit ziet.
Voor nu, tot later!

photo 404215
Bron:http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=41863&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=313

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2017 9:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Goh ik dacht dat kan toch niet dat Italeri ook nog fouten heeft gemaakt met zo'n nieuwe motor.
Maar je hebt gelijk, dat plaatje achterop de motor hoort er niet op.
Wordt echt een prachtige truck en motor zoals jij hem bouwt.
Straks ook de hefcilinder en de grille open??
Hier nog wat foto's die ik al had opgeslagen, misschien heb je er nog wat aan.

photo 404226

photo 404225

photo 404224

photo 404223

photo 404222

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2017 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja Hermann zou Hermann niet zijn als hij nog wat extra details toevoegt! :mrgreen:
En dan kun je na het weekend ook nog los met het pe setje......
Mooi :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2017 20:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4379
Woonplaats: Leiderdorp
Citaat:
een manier te bedenken hoe ik de papieren mal vast kon zetten op het styreen, zonder dat er ook maar iets zou verschuiven, maar ook weer makkelijk te verwijderen was

Wat ook goed werkt is Microscale Kristal Klear, beetje verdunnen met water. Kan je er zo weer afpellen en er blijft niets achter.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2017 17:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor de reacties en Rob, ik heb dit gelijk even genoteerd, bedankt. :brouw:
Tja heren, Jabbeke is weer voorbij en heb weer een aantal mensen gezien en weer kunnen spreken.....en bij 1 een belofte ingelost. :mrgreen:
Veel gezien, maar nog veel meer gesproken en op die manier rollen we zo deze update in.
Wat is er nu aan de hand.....nu had ik van een ander "Oosterburen-lid" al gehoord dat bij deze kit het een crime is om het interieur fatsoenlijk in de cabine te krijgen en kwam hier al passende ook al achter.
De onervaren- of de gelegenheidsbouwer zal hier nog een flinke kluif aan krijgen, want als deze stappen niet genomen worden, dan zal de cabine er schots en scheef op komen te zitten.

Nu zijn er natuurlijk altijd mensen die, als er iets niet goed past, het gewoonweg nog wat harder doordrukken, met het risico dat de cabine als een fragmentatiebom uit elkaar spat met alle verwondingen van dien.Afbeelding
Daarom heren.....daarom deze update wat tegelijk een soort van tutorial is met een 'How to Do" om dit interieur er zonder problemen in de cabine te krijgen.

Het grote probleem in deze is, dat het dashboard iets te breed is en bij de bodemplaat wat weg genomen moet worden, zodat het hele interieur er later zo van onderen af en zonder problemen de cabine ingeschoven kan worden.
Als je niets wegneemt dan gaat de cabine zich op alle rare manieren proberen te zetten waardoor de hele cabine als het ware tordeerd, scheelt zéker 1 tot 2 mm per kant.

Om te beginnen vijl je van beide kanten van het dashboard wat weg en schuur je de achterkant van de bestuurderskant wat dunner, dit is allemaal met rood aangegeven.
Het is gewoon vijlen, passen, weer vijlen en nog veel meer passen.

photo 404597

Dan voor de puristen, een stukje styreen er op plakken omdat aan de binnenkant het plastic ietwat te dik is en niet mooi glooiend wegloopt.

photo 404592

photo 404596

Bij de bodemplaat moet je bij de rode gebieden ook wat wegvijlen en alles met de rondingen volgen.

photo 404595

Dan natuurlijk de bodemplaat passen, en hieronder zien jullie dat de bodemplaat nu de voor en zijkanten wél mooi volgen zonder dat er spanning op staat.

photo 404598

En natuurlijk met het aangepaste dashboard er in.

photo 404601

photo 404602

Nu alles zonder spanning in de cabine zit, dan is dit je beloning, een cabine die keurig recht op de scharnieren zit.

photo 404590

photo 404587

photo 404733

Goed heren, dan de voorbumper nog wat aanpassen bij de traptreden, de bovenplaatjes er af zagen, omdat als de cabine gekanteld is, je traptrede moet kunnen zien.

photo 404593

Deze voorbumper zal later nog veel verder aangepast worden, maar dat laten we dan later weer zien.
Voor de rest nog 2 leuke details afgewerkt, om te beginnen de lucht toevoer van de snorkel naar de motor.
Alles zwart lakken en met BMF de klembanden nagebootst.

photo 404594

En als laatste, de uitlaat, en inderdaad zoals Onne al opmerkte, ben ik inderdaad alvast voor de uitlaat met de nieuwe PE set van CTM aan de gang gegaan.Afbeelding
Deze is nu zover gereed en met de CTM set heb ik de catwalk er nog los op liggen.
Als de uitlaat eenmaal definitief op het chassis gelijmd wordt, dan wordt deze catwalk vastgelijmd, maarreh.....zo ver zijn we nog láááááng niet. :lol:

photo 404734

photo 404738

photo 404737

photo 404735

Als je hééél goed kijkt, dan zien jullie nog 2 strippen onder de catwalk zitten.
Deze zijn van 0,5x1mm gemaakt en heb de kleine boutjes in de PE set gevolgd.
In het echt zit dit ook zo op de uitlaatkast bevestigd. :wink:

photo 404736

Ja heren, er moet alleen nog een kabel van de zwarte stekker aan de zijkant naar het chassis gemaakt worden, maar ook dit wordt pas gedaan in de eindfase van dit project.
Ik hoop dat de Actros bouwers met deze update hun voordeel kunnen doen wat betreft het passend maken van het interieur, spaart een hoop gezoek en ellende.... :wink: ...en in de tussentijd ga ik weer verder met de andere 2 Lowliners.
Goed heren, dawassum weer voor vandaag en ik zou zeggen.....tot de volgende maar weer!

photo 404604
Bron: http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=41863&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=317

Hermann.


Laatst bijgewerkt door Woefdram op wo 15 maart, 2017 17:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2017 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 12 aug, 2013 9:24 am
Berichten: 59
Ik verbaas me elke keer weer hoe je alles tot in de puntjes perfect weet te krijgen.
Vakwerk is het!

Gr. Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Uiterst interessante update Hermann!
Dank voor de pas- en vijltips voor de cabine, als de Actros hier nog een keer komt, weet ik wat te doen.
De uitlaat zou je denken dat die van een echte af komt :shock:

Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 14:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
Je blijft jezelf overtreffen Hermann, waanzinnige detaillering!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement