Hallo brouwers!
Bedankt voor de reacties en Rob, ik heb dit gelijk even genoteerd, bedankt.
Tja heren, Jabbeke is weer voorbij en heb weer een aantal mensen gezien en weer kunnen spreken.....en bij 1 een belofte ingelost.
Veel gezien, maar nog veel meer gesproken en op die manier rollen we zo deze update in.
Wat is er nu aan de hand.....nu had ik van een ander "Oosterburen-lid" al gehoord dat bij deze kit het een crime is om het interieur fatsoenlijk in de cabine te krijgen en kwam hier al passende ook al achter.
De onervaren- of de gelegenheidsbouwer zal hier nog een flinke kluif aan krijgen, want als deze stappen niet genomen worden, dan zal de cabine er schots en scheef op komen te zitten.
Nu zijn er natuurlijk altijd mensen die, als er iets niet goed past, het gewoonweg nog wat harder doordrukken, met het risico dat de cabine als een fragmentatiebom uit elkaar spat met alle verwondingen van dien.
Daarom heren.....daarom deze update wat tegelijk een soort van tutorial is met een 'How to Do" om dit interieur er zonder problemen in de cabine te krijgen.
Het grote probleem in deze is, dat het dashboard iets te breed is en bij de bodemplaat wat weg genomen moet worden, zodat het hele interieur er later zo van onderen af en zonder problemen de cabine ingeschoven kan worden.
Als je niets wegneemt dan gaat de cabine zich op alle rare manieren proberen te zetten waardoor de hele cabine als het ware tordeerd, scheelt zéker 1 tot 2 mm per kant.
Om te beginnen vijl je van beide kanten van het dashboard wat weg en schuur je de achterkant van de bestuurderskant wat dunner, dit is allemaal met rood aangegeven.
Het is gewoon vijlen, passen, weer vijlen en nog veel meer passen.
Dan voor de puristen, een stukje styreen er op plakken omdat aan de binnenkant het plastic ietwat te dik is en niet mooi glooiend wegloopt.
Bij de bodemplaat moet je bij de rode gebieden ook wat wegvijlen en alles met de rondingen volgen.
Dan natuurlijk de bodemplaat passen, en hieronder zien jullie dat de bodemplaat nu de voor en zijkanten wél mooi volgen zonder dat er spanning op staat.
En natuurlijk met het aangepaste dashboard er in.
Nu alles zonder spanning in de cabine zit, dan is dit je beloning, een cabine die keurig recht op de scharnieren zit.
Goed heren, dan de voorbumper nog wat aanpassen bij de traptreden, de bovenplaatjes er af zagen, omdat als de cabine gekanteld is, je traptrede moet kunnen zien.
Deze voorbumper zal later nog veel verder aangepast worden, maar dat laten we dan later weer zien.
Voor de rest nog 2 leuke details afgewerkt, om te beginnen de lucht toevoer van de snorkel naar de motor.
Alles zwart lakken en met BMF de klembanden nagebootst.
En als laatste, de uitlaat, en inderdaad zoals Onne al opmerkte, ben ik inderdaad alvast voor de uitlaat met de nieuwe PE set van CTM aan de gang gegaan.
Deze is nu zover gereed en met de CTM set heb ik de catwalk er nog los op liggen.
Als de uitlaat eenmaal definitief op het chassis gelijmd wordt, dan wordt deze catwalk vastgelijmd, maarreh.....zo ver zijn we nog láááááng niet.
Als je hééél goed kijkt, dan zien jullie nog 2 strippen onder de catwalk zitten.
Deze zijn van 0,5x1mm gemaakt en heb de kleine boutjes in de PE set gevolgd.
In het echt zit dit ook zo op de uitlaatkast bevestigd.
Ja heren, er moet alleen nog een kabel van de zwarte stekker aan de zijkant naar het chassis gemaakt worden, maar ook dit wordt pas gedaan in de eindfase van dit project.
Ik hoop dat de Actros bouwers met deze update hun voordeel kunnen doen wat betreft het passend maken van het interieur, spaart een hoop gezoek en ellende....
...en in de tussentijd ga ik weer verder met de andere 2 Lowliners.
Goed heren, dawassum weer voor vandaag en ik zou zeggen.....tot de volgende maar weer!
Bron:
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=41863&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=317Hermann.