Éééééén jaaaahhhh hooooor, daar zijn we weer beste brouwers van Nederland.
Vandaag weer even wat kleine ieniemienie vorderingen aan deze New Actros die we gewoon de MP4 noemen.
Omdat ik voor de andere Actrossen wat aan het spuiten was, heb ik voor deze Actros de aandrijfas alvast even meegespoten en netjes zoals de echte even wat met donker koperkleur bij geschilderd.
Vervolgens de vooras alvast met de zelfgemaakte luchtveren even uitgemikt en geplaatst.
Hieronder heb ik bij de cabine ondersteuning, het steuntje een beetje verder uitgewerkt.
Bij de kit versie zit hier een uitsparing voor de steun tbv de Add-Blue tank, maar aangezien ik een lange tank met geintegreerde Add-Blue en de tanksteunen op een andere plaats komen, is deze uitsparing dus overbodig geworden.
Dan aan de bijrijderskant alvast het spatbord los geplaatst, omdat hier een steuntje op het chassis erbij gemaakt moest worden, ivm met dit spatbord.
Het spatbord zit er gewoon los op, en zoals jullie zien.....het één hangt samen met het ander.
De luchtfilterpot is ook samen gekleefd en heb met 0,5mm asjes de 4 bevestigingen gesimuleerd.
De 2 andere busjes zitten aan de onderkant van deze filterbak en het was vooral veel schuren om de gietnaadjes goed glad te krijgen.
Dan de motor alvast wat verder uitwerken.
Een aantal onderdelen zitten er gewoon los op geplaatst, en door de voortreffelijke pasvorm, blijft dit ook goed zitten.
Het kleppendeksel en de turbo met beschermkap zijn één van de onderdelen die er los op zitten, dit om de rest van de onderdelen goed te te kunnen bepalen van waar alles moet komen te zitten.
Bij deze bouw zijn vooral de referentiefoto's mijn bouwtekeningen, en wordt de bouwtekening van de kit er af en toe even bij gepakt om zo van de losse onderdelen, een kloppend geheel te maken.
Met koperdraad even het flexibele stuk van de turbo leiding nagebootst en alvast de éérste koelwaterleiding van de aquatarder geplaatst.
De tweede koelleiding heb ik voor de foto er even los op gelegd, om te laten zien waar deze uiteindelijk op de motor aangesloten wordt.
Dan natuurlijk gelijk even vislood in de achterste accubak gedaan, en dit afgegoten met houtlijm......ander doet ie straks kontje wippen als de cabine gekanteld wordt.
En dan.....ja dan was het even de beurt aan de uitlaat.
Nu had ik het onderste plaatje al bevestigd aan de uitlaatpot, maar betrapte mijzelf er op dat ik nergens een uitgang zag op deze uitlaatpot.
Even alle referentie foto'sl doorspitten en even op het www. naar 2e handse Euro-6 mufflers gezocht.....éééénnn, inderdaad, er hoort nog een uitgang op te zitten.]
Het onderste plaatje van de kit heb ik maar op 1 afbeelding gezien, wat ook nog eens een technische tekening was, maar nergens op de echte terug te vinden is/was.
Nu zal ik niet zeggen dat dit onderdeel fout is, maar het is op zijn minst wel twijfelachtig te noemen.
Waarschijnlijk heeft Italeri de goekeuring gekregen van de 1e ontwerp tekening van deze Benz, en is later tijdens de productie dit onderdeel dan weg gelaten......of zo iets dergelijks.
De uitgang kan aan de zijkant zitten, of in de onderste ronding, aan de voorkant van deze muffler.
In mijn geval, gewoon de foto's aanhouden die ik van deze muffler heb gevonden én in overeenstemming zijn met de diverse lowliners waarbij ik dit dan ook terug gevonden heb.
Inderdaad, weg ermee.....en natuurlijk deze muffler extra gaan detailleren.
Omdat de afstand tussen de brandstoftank en muffler behoorlijk groot is, ga je dus wél degelijk het één of ander terug zien, en natuurlijk dat ik het gewoon leuk vind om dit onderdeel zo exact mogelijk na te bootsen.
Als eerste wordt de onderkant helemaal dichtgemaakt met een stukje styreen en alles netjes glad gevijld.
Om vervolgens de rest te bewerken met styreen, messing en ijzerdraad.
En voor de looks alvast de catwalk los geplaats voor het geheel.
Deze catwalk wordt ook niet gebruikt, omdat ik bij CTM een pre-order heb geplaatst voor een uitbreiding set van deze MP4.
Bij deze ets-delen zitten namelijk wél de kleine gaatjes in de catwalk, en kan ik het bij jullie niet verkopen om deze massieve catwalk te plaatsen.
Ja heren, en zo doen we af en toe even klein stukkie!
Voor nu, tot later!
Bron:
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=41863&page=316Hermann.