Hallo beste brouwers!
Jah, daar zijn we dan weer!
Op de eerste plaats, bedankt voor de reactie's en interesse!
Ja Onne, dit is inderdaad wel mijn voorkeur, en Lowliners zijn in de regel inderdaad geen bling bling wagens....op een uitzondering hier en daar nagelaten dan.
Kees, bedankt voor deze opmerking, dan komt er inderdaad een loungestoel in deze cabine, want ik heb al gezien dat het interieur sowieso nog wat extra aandacht verdiend.
Ja heren, we zijn weer een klein stukje verder gekomen.
De remschijven en remklauwen van de voorwielen zijn nu ook zover gereed.
Nu alleen nog aansluitmondjes voor de bekabeling maken.
De achteras ook nog onder handen genomen, want het aansluitblok moest nog wat kleiner worden.
Dit was in de 1e instantie te groot, zo bleek uit een paar foto's.
Dan de voorste dwarsbalk, aangezien ik in het gelukkige bezit ben van een tekening, die ik van een Duits forumlid mocht ontvangen, kan ik nu mooi kijken hoe en waar deze balk komt te zitten.
Nu bleek dat bij het Italeri chassis deze ba;lk en steuntjes zo'n 5mm naar achteren geplaatst moesten worden.
Dit werd dus steuntjes en pas- stiftjes voor de bladveren wegzagen, vijlen en glad schuren.
Hieronder aan de linkerzijde hoe het nu is, en aan de rechterzijde hoe het was.
Je kan hieronder ook goed zien dat deze balk tegen de radiator aankomt te zitten als deze op de originele steuntjes wordt geplaatst, vandaar dat Italeri waarschijnlijk voor een recht exemplaar heeft gekozen.
Echter, nadat ik wat op het www. moest uitzoeken, kwam ik op miraculeuze wijze aan een afbeelding van deze bewuste dwarsbalk, en wat bleek????
Dit ding is gewoon plat en zit lager dan de Italeri versie.
Goed, dan nog maar even 2 steuntjes erbij maken....
En alles geplaatst....
Zoals jullie op de bovenste foto zien, is nu ook de cabine ondersteuning geplaatst.
De pas-stiftjes wegschuren en op de cabine de 2 steuntjes even met houtlijm vast zetten.
Dan de steun op het chassis en de cabine er op.
Op deze manier ben ik er zeker van dat deze ondersteuning er goed op komt te zitten.
Dan de cabine er op en de bumper ervoor.....en dan blijkt er zich een klein pas-probleempje voor te doen.
Nu is dit geen schokkend nieuws, want ik had dit ook al bij de vorige Actrossen ondervonden, dus geen paniek in de tent.
Als ik eenmaal zover ben om de cabine en bumper te doen, dan ga ik dit euveltje verhelpen.
Dan voor de fun even van voren.
Ja heren, en zo gaan we rustig verder.
Dit wassum weer voor vandaag en voor de zuiderlingen zou ik zeggen...Alááááf, en voor rest....Tot de volgende!
Bron:
http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=41863&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=307Hermann.