Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 12:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 nov, 2008 10:56 am
Berichten: 78
Woonplaats: koningshooikt (belgie)
Knap werk vooral blijven bouwen ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat .


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Fraai werk Hermann, je gaat het interieur toch wel aanpassen met een lounge stoel aan de bijrijders kant? :mrgreen:
En eeh, Brilliant silber is wel de mooiste kleur voor een MP 4 :wink:

Groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Bedankt voor jullie mooie en leuke reacties en Ja Jeff, zo is het wel een beetje gegaan. :lol: , en ik maar denken dat ik hier alleen in stond. :mrgreen:

Kees,

De kleur ben ik nog niet over uit, cabine en bumper in 1 kleur of toch maar in een typisch Duitse kleur en de kunststofdelen donker grijs......weet het eerlijk gezegd nog niet.Afbeelding
De lounge stoel is zover mij bekend, en wat ik in het Actros boek kan vinden wat ik van jou gekregen heb, alleen te verkrijgen bij de Giga Space.

Zoooo heren, er hebben weer wat kleine vorderingen plaats gevonden.
De torsiebrug, of hoe dit ding ook mag heten, is nu zover gereed.
Als eerste zijn de bevestigingsplaten gemonteerd en natuurlijk wederom met moeren afgewerkt.

photo 399356

Hierna kon de brug zelf gemonteerd worden en zullen de torsiestangen pas geplaatst worden als de achteras definitief afgewerkt en geplaatst is.
Het fijne priegelwerk vast allemaal op voorhand gedaan, omdat je later er niet meer goed bij- of tussenkomt als dit onderdeel geplaatst is.

photo 399355

De achteras is ook gemodificeerd omdat bij een Lowliner dit er net even een klein beetje anders uitziet als de gewone versie.
Hieronder even een foto bij een 1/1 Lowliner.....

photo 399369
Bron: Jochen Walz

photo 399354

Dan waren de ophangsteunen aan de beurt, éérst het hoogte verschil met styreen opvullen, zodat het onderdeel zijn stevigheid behoud voordat je de zaag er in gaat zetten.
Hierna de steunen op maat afzagen en de sleuven voor de brede reactiestangen, er in vijlen.
Vervolgens de reactiestangen maken en het hele spul met een 1mm asje verbinden.

photo 399357

En natuurlijk het geheel op het chassis geplaatst en de achteras er even los tussen gezet, omdat hier nog wat klein werk gedaan moet worden ivm remleidingen en aansluitingen.

photo 399359

photo 399360

photo 399361

En natuurlijk even de achterwielen er in, en dan zie je dat het chassis netjes op hoogte staat.

photo 399362

photo 399363

Vervolgens het voorste dwars stukje wat aan de onderkant van het chassis komt te zitten, onder de radiator.
Het Italeri onderdeel is gewoon een recht stukje met een verlaging, en als het model af is zie je er eigenlijk ook niets van.
In mijn geval wil ik het zo correct mogelijk maken en heb besloten om dit dwars stukje dan ook net zoals de echte te maken.
Dit onderdeel is nog in aanbouw, maar het verschil en de bedoeling is duidelijk.

photo 399358

Voor de fun even de cabine er op met het Gigaspace dak zodat de verhoudingen beter te zien zijn. :wink:

photo 399364

Ja heren, en zo gaan we rustig verder, nu lijkt het of er van alles mis is aan deze kit, maar vergeet niet dat jullie dit bouwbericht door de ogen moeten zien, van iemand die elk onderdeel tegen de loep houd en zo natuurgetrouw mogelijk wil bouwen.
Het enige echte minpuntje is, dat er bij deze nieuwe kit toch regelmatig hier en daar geplamuurd gevijld moet worden omdat er regelmatig gietputjes of giet oneffenheden in de onderdelen zitten.
Ook de gietnaden vind ik in het algemeen toch aan de forse kant, maar goed.....zo blijft er in ieder geval wat werk voor ons over. :mrgreen:
Heren!, tot de volgende maar weer.

photo 399366
Bron: http://heavycherry.com/machineinfo/mercedes_benz/-actros_1842_lsnrl__low_liner_-2011-semi_trailer_truck-volume_trailer.html

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Pracht update Hermann, weer een hoop gepriegel op de vierkante millimeter!
Wat betreft de kleur, redelijk wat grijs plastic lijkt me. Die lowliners zijn dikwijls vloottrekkers en dus weinig poespas......

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Lounge stoel in een big space kan wel.
Die van mij heeft er ook een. :)
Speciaal voor luie chauffeurs. :mrgreen:

Groeten Kees.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 jan, 2017 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Wat een details Hermann :shock: :brouw: .
Je bent de eerste die hier op het forum de MP4 bouwt, maar zouden er hierna nog mensen durven aan te beginnen zonder aanpassingen :mrgreen: :lol: :wink: .
Zonder gekheid, het ziet er weer allemaal super uit.
Succes is ook voor jou niet meer nodig. Veel plezier dan maar in het verder freubelen :wink: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 jan, 2017 15:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Jah, daar zijn we dan weer!
Op de eerste plaats, bedankt voor de reactie's en interesse!

Ja Onne, dit is inderdaad wel mijn voorkeur, en Lowliners zijn in de regel inderdaad geen bling bling wagens....op een uitzondering hier en daar nagelaten dan.

Kees, bedankt voor deze opmerking, dan komt er inderdaad een loungestoel in deze cabine, want ik heb al gezien dat het interieur sowieso nog wat extra aandacht verdiend.

Ja heren, we zijn weer een klein stukje verder gekomen.
De remschijven en remklauwen van de voorwielen zijn nu ook zover gereed.
Nu alleen nog aansluitmondjes voor de bekabeling maken.

photo 399724

De achteras ook nog onder handen genomen, want het aansluitblok moest nog wat kleiner worden.
Dit was in de 1e instantie te groot, zo bleek uit een paar foto's.

photo 399720

Dan de voorste dwarsbalk, aangezien ik in het gelukkige bezit ben van een tekening, die ik van een Duits forumlid mocht ontvangen, kan ik nu mooi kijken hoe en waar deze balk komt te zitten.
Nu bleek dat bij het Italeri chassis deze ba;lk en steuntjes zo'n 5mm naar achteren geplaatst moesten worden.
Dit werd dus steuntjes en pas- stiftjes voor de bladveren wegzagen, vijlen en glad schuren.
Hieronder aan de linkerzijde hoe het nu is, en aan de rechterzijde hoe het was.

photo 399723

Je kan hieronder ook goed zien dat deze balk tegen de radiator aankomt te zitten als deze op de originele steuntjes wordt geplaatst, vandaar dat Italeri waarschijnlijk voor een recht exemplaar heeft gekozen.

photo 399721

Echter, nadat ik wat op het www. moest uitzoeken, kwam ik op miraculeuze wijze aan een afbeelding van deze bewuste dwarsbalk, en wat bleek????
Dit ding is gewoon plat en zit lager dan de Italeri versie.
Goed, dan nog maar even 2 steuntjes erbij maken.... :|

photo 399728

En alles geplaatst....

photo 399750

photo 399749

Zoals jullie op de bovenste foto zien, is nu ook de cabine ondersteuning geplaatst.
De pas-stiftjes wegschuren en op de cabine de 2 steuntjes even met houtlijm vast zetten.
Dan de steun op het chassis en de cabine er op.

photo 399722

Op deze manier ben ik er zeker van dat deze ondersteuning er goed op komt te zitten.
Dan de cabine er op en de bumper ervoor.....en dan blijkt er zich een klein pas-probleempje voor te doen.

photo 399726

Nu is dit geen schokkend nieuws, want ik had dit ook al bij de vorige Actrossen ondervonden, dus geen paniek in de tent. :lol:
Als ik eenmaal zover ben om de cabine en bumper te doen, dan ga ik dit euveltje verhelpen.
Dan voor de fun even van voren.

photo 399725

Ja heren, en zo gaan we rustig verder.
Dit wassum weer voor vandaag en voor de zuiderlingen zou ik zeggen...Alááááf, en voor rest....Tot de volgende! :brouw:

photo 397529
Bron: http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=41863&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=307

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 jan, 2017 0:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Je schrijft wel een verschrikkelijke review van de Italeri kit Hermann....pffff maargoed, de uitvoering is iets anders en "je houdt elk onderdeeltje voor het licht" en hebt een fabriekstekening via Jochem.....
Knap werk allemaal maar adel verplicht.
Succes enne...............was je niet wat anders aan het afbouwen?

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 jan, 2017 11:56 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
het ziet er inderdaad goed uit
hem hem van de week in mijn handen gehad en de detail,s zijn echt mooi [ zo van dichtbij ]
en ach die stoel , daar heb je toch niks aan :lol: en geen tijd voor :roll: rijden moet je en voor de rest niks
gaan!!! gas er op!!! :lol: :lol: :lol: :lol:
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 feb, 2017 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Gewoonweg prachtig Hermann, al die details, je maakt er weer een kunstwerk van. :brouw:

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement