Hallo beste brouwers!
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties, en voor de kijkers, bedankt voor jullie interesse!
Inmiddels zijn we weer een klein stukje verder gekomen, de velgen heb ik nu een kleurtje gegeven en deze helemaal bewerkt met de staalpoeder van Ushi van Rosten.
Hiermee haal je de grofheid van de metallicverf helemaal weg en ziet de velg er meer "staal achtig" uit.
Op de binnenste achtervelg zijn de kleine boutjes van de hypoid as ook er op geplakt, en moet nu alleen nog de naafkap bewerken.
Dan zijn de tanken aan de beurt.
Dankzij de tekeningen kan ik nu een exacte tank nabouwen en de tankbanden en alle andere attributen op de exacte plaatsen monteren.
Eerst heb ik een binnenframe gemaakt met plaatjes en buizen, die de vorm van de tank hebben.
De plaatjes zitten op de punten waar de tankbanden omheen komen te zitten, zodat ik hierop alles goed strak kan trekken.
Eerst even het verschil van tank tonen tussen een LS en de LSnRL.
Het grijze vlakje op de tank is wat verf, om te zien of er geen oneffenheden in het nisje zitten, het zou zonde zijn als je er pas achter komt met spuiten.
Zoals jullie kunnen zien, zijn de lasnaden van CTM er op geplakt.
Je kan hieruit een 1mm en 2mm variant kiezen, op deze tanken komen de 1mm lasnaden, omdat deze beter in verhouding zijn met de echte tanken.
Dan even de grote tank erbij.
Begint er al op te lijken dacht ik zo.
De tankbanden worden er niet overheen geschoven, zoals ik dat gewoonlijk doe, maar apart er op gemaakt en waarschijnlijk met messing tankbanden die met een draadeinde en moertje vast gezet worden.
De tankbanden passen namelijk niet over de lasnaadjes heen, maar hier later meer over.
Dan had ik de ik bij de vorige post verteld dat Italeri deze kit heeft voorzien van een open chassis versie.
Wat ik vergeten te melden was, is dat er in deze kit natuurlijk geen extra spatborden zitten die de bredere spatbordrand hebben.
Deze zul je dus zelf moeten vermaken, wat geen grote klus is voor de gemiddelde styreen knutselaar.
Echter, er zijn natuurlijk ook brouwers die wél een LS met open chassis leuk vinden, maar geen zin hebben in zulke verbouwingen.
Wel heren, er is nog een makkelijkere manier voor als je bang bent dat het niet goed gaat, en geen extra spatborden hebt.
Je plakt het binnenspatbord gewoon op de zijfender, waar een opstaand randje zit, en snijdt vervolgens deze zijfender netjes langs het spatbord weg.
Je hebt nu de goede maten en moet alleen nog aan de buitenkant, van dit spatbord alleen de panellijn weggeplamuurd worden.
Hieronder even een foto met de rode cirkel waar er even geplamuurd moet worden.
In principe hoef je dus geen styreen aan te schaffen, maar kunnen de onderdelen van de kit gewoon gebruikt worden.
Voor de LS uitvoering heeft P&B models tegenwoordig ook de grote tank met geintregreerde Ad-Blue in het assortiment zitten.
Deze tank heeft dan ook 2 opstappen in de nis van de tank zitten, dit allemaal ter info natuurlijk.
Goed heren, dan nog even een foto met trailer erachter, zodat de verhoudingen nu goed te zien zijn.
Goed, dat was hem weer voor vandaag en tot de volgende maar weer.
BronHermann.