Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 jan, 2018 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er allemaal goed uit Hermann. Weer mooie aanpassingen en geweldig bouw van een Lowliner.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 13:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties, en voor de kijkers, bedankt voor jullie interesse!Afbeelding

Inmiddels zijn we weer een klein stukje verder gekomen, de velgen heb ik nu een kleurtje gegeven en deze helemaal bewerkt met de staalpoeder van Ushi van Rosten.
Hiermee haal je de grofheid van de metallicverf helemaal weg en ziet de velg er meer "staal achtig" uit.

photo 433932

Op de binnenste achtervelg zijn de kleine boutjes van de hypoid as ook er op geplakt, en moet nu alleen nog de naafkap bewerken.

photo 433931

Dan zijn de tanken aan de beurt.
Dankzij de tekeningen kan ik nu een exacte tank nabouwen en de tankbanden en alle andere attributen op de exacte plaatsen monteren.
Eerst heb ik een binnenframe gemaakt met plaatjes en buizen, die de vorm van de tank hebben.
De plaatjes zitten op de punten waar de tankbanden omheen komen te zitten, zodat ik hierop alles goed strak kan trekken.

Eerst even het verschil van tank tonen tussen een LS en de LSnRL.

photo 433935

photo 433936

Het grijze vlakje op de tank is wat verf, om te zien of er geen oneffenheden in het nisje zitten, het zou zonde zijn als je er pas achter komt met spuiten. :wink:

Zoals jullie kunnen zien, zijn de lasnaden van CTM er op geplakt.
Je kan hieruit een 1mm en 2mm variant kiezen, op deze tanken komen de 1mm lasnaden, omdat deze beter in verhouding zijn met de echte tanken.
Dan even de grote tank erbij.

photo 433934

photo 433937

photo 433939

photo 433938

photo 433940

Begint er al op te lijken dacht ik zo.
De tankbanden worden er niet overheen geschoven, zoals ik dat gewoonlijk doe, maar apart er op gemaakt en waarschijnlijk met messing tankbanden die met een draadeinde en moertje vast gezet worden.
De tankbanden passen namelijk niet over de lasnaadjes heen, maar hier later meer over.

Dan had ik de ik bij de vorige post verteld dat Italeri deze kit heeft voorzien van een open chassis versie.
Wat ik vergeten te melden was, is dat er in deze kit natuurlijk geen extra spatborden zitten die de bredere spatbordrand hebben.
Deze zul je dus zelf moeten vermaken, wat geen grote klus is voor de gemiddelde styreen knutselaar.

Echter, er zijn natuurlijk ook brouwers die wél een LS met open chassis leuk vinden, maar geen zin hebben in zulke verbouwingen.
Wel heren, er is nog een makkelijkere manier voor als je bang bent dat het niet goed gaat, en geen extra spatborden hebt.
Je plakt het binnenspatbord gewoon op de zijfender, waar een opstaand randje zit, en snijdt vervolgens deze zijfender netjes langs het spatbord weg.
Je hebt nu de goede maten en moet alleen nog aan de buitenkant, van dit spatbord alleen de panellijn weggeplamuurd worden.
Hieronder even een foto met de rode cirkel waar er even geplamuurd moet worden.

photo 433933

In principe hoef je dus geen styreen aan te schaffen, maar kunnen de onderdelen van de kit gewoon gebruikt worden.
Voor de LS uitvoering heeft P&B models tegenwoordig ook de grote tank met geintregreerde Ad-Blue in het assortiment zitten.
Deze tank heeft dan ook 2 opstappen in de nis van de tank zitten, dit allemaal ter info natuurlijk. :wink:

Goed heren, dan nog even een foto met trailer erachter, zodat de verhoudingen nu goed te zien zijn.

photo 433941

Goed, dat was hem weer voor vandaag en tot de volgende maar weer.

photo 433930
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 19 jan, 2018 22:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 06 sep, 2016 22:10 pm
Berichten: 16
Ik heb hem in de kast liggen en als ik zie hoe mooi gedetailleerder hij kan worden, begint het toch wel te jeuken :D

Geweldig al die details d'n aanpassingen :brouw:

Groeten,
Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 13:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Hermann de Benzen specialist, wat een details zitten hier al weer in.
Gaat weer een top model worden.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 jan, 2018 14:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Prachtig Hermann, zo met die tanks ziet hij er echt uit als een LowDeck.
Je moet er even een mal van maken en een dozijn gieten.
Kun je in jabbeke er een centje mee bijverdienen :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 jan, 2018 11:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Die tanks zien er geweldig uit Hermann, maakt de lowdeck uitstraling helemaal compleet.
Interessante tip wat betreft de spatborden.
Succes nog even. :mrgreen: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 feb, 2018 1:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor de complimenten heren!Afbeelding, en ja.....ook ik ben er aardig tevreden mee.

In de tussentijd nog even wat verder geprutst aan de grote tank.
Het was nu de tijd om het gat voor de instap te maken.
Dit netjes uitgesneden en geschuurd en op de 1e foto zien jullie nog wat van het binnenwerk of geraamte van de tank.

photo 435675

photo 435676

photo 435674

Nadat alles goed droog en uitgehard was, heb ik het zaakje glad geschuurd om vervolgens met de lasnaadjes het werk af te ronden.
He3t lasnaadje om de opstap was nogal een werkje, en na 2 pogingen had ik de goede rondingen te pakken.
Je moet de lasnaad in de lengte rondbuigen, wat het messing niet direct toelaat, en vergt wat handigheid om dit te doen.
Maar met je nagel op de hoeken drukken en het lasnaadje in een bocht buigen, gaat eigenlijk nog het beste.
Dus geen tangetjes in dit geval. :wink:

photo 435677

photo 435685

photo 435681

De tankpijp is misschien een ietsiepietsie aan de lange kant, maar wordt later netjes op maat gemaakt... :lol: :lol: .....nee heren, dit is even een handje voor het spuiten. :wink:
Dan nog even een paar plaatjes met de kleine tank die al in de primer gespoten is om eventuele oneffenheden te zien, die er vervolgens niet zijn. :D

photo 435683

photo 435686

Dan was het de beurt aan de accubak met de steunen aan de binnenzijde van het chassis.
De steuntjes van het Italeri chassis er af gesneden en deze op dit chassis geplaatst.
Bij deze steuntjes heb ik de ronde bevestigingen half afgesneden zodat dadelijk bij het plaatsen van de accubak dit makkelijker gaat.

photo 435679

Bij de accubak de pennetjes weg gesneden en deze vervangen met 1mm asjes.
Als je de accubak nu in de steuntjes plaatst, is dit steviger dan de originele pennetjes, plus dat het nu niet opvalt dat de steuntjes half doorgesneden zijn.

photo 435680

photo 435682

Normaal gesproken moet je de accubak al in het chassis plaatsen als deze in elkaar gezet wordt, maar met spuiten krijg je natuurlijk hier nooit geen lak tussen, vandaar deze optie.
Dan nog een totaalplaatje tot nu toe.

photo 435684

En zo gaan we zachtjes verder.
Tot de volgende maar weer!

photo 435672
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 feb, 2018 12:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Mooie vorderingen weer!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 feb, 2018 13:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tanks zien er goed uit zo met die lasnaden.
De truc met de accubak is er eentje om te onthouden, is inderdaad lastig om daar lak tussen te krijgen als hij geplaatst is.

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 06 feb, 2018 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Hij wordt steeds fraaier Hermann :brouw: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement