Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 20:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 20:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Prachtige uitlaat Hermann, lijkt net echt. En die PE set is echt van toegevoegde waarde.
Helaas komt jou tutorial voor mij net iets te laat, maar bij mn volgende model ga ik hier zeker op letten.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
hahahahahahahahahahahahhahahah




stilte







Tjonge Hermann wat maak je er een werk van.
Goed uitgelegd die valstrik van dat interieur, ook bij andere Italeri modellen is het met het interieur wel eens goed mis.
De meesten willen toch graag een hele cabine spuiten en niet paneel voor paneel om die dan later om het interieur te monteren, op deze wijze heb je denk ik ook nog de mogelijkheid de cabine van het interieur te halen als je onverhoop iets in de cabine valt zoals een glaasje, of een onderdeeltje in de cabine los laat.
Jij doet het natuurlijk erg netjes maar ik zeg wel eens als je het interieur er niet in krijgt schroom niet om daar waar het niet zichtbaar blijft een deel bij te snijden.
Nogmaals erg knap allemaal.
Succes er maar weer mee.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 20:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
inderdaad geweldig deze benz , leerzame uitleg voor een mooie aansluitend passend geheel [ ook voor niet benzen ]
maar op het gebied van de aangeschafte bouwdoos [ dozen ] heb ik vernomen dat hermann een USA truck gekocht heeft [ koortsstuip? of... ] ook in jabbeke heeft men hem zien lopen met een USA trailer van ertl [ vreemd ] en ik heb uit heel betrouwbare bron vernomen dat hij een freightliner besteld heeft [ wel van daimler benz nu natuurlijk ] de voormalige white freightliner van amt
ook een USA truck , vraag mij nu af wat er gebeurt is
na de bouwfase van de benzen zullen we het mee gaan maken , hermann go,s us
voorlopig blijf ik de bouw van de benzen volgen
uw correspondent koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 21:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Weer een zeer uitgebreid en leerzaam cabine aanpassings verhaal Hermann.
Mooi te gebruiken voor mijn toekomstige Benz van JSB.
CTM setjes heb ik al , de Benz was niet te koop in Jabbeke. Althans ik heb ze nergens gezien.
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 okt, 2017 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo heren brouwers!

Ik weet dat het antwoord wat laat is, maar wederom bedankt voor jullie reacties.

Tja, tussen alle bedrijven door blijft deze lowliner ook nog wel eens aan mijn handen plakken. :mrgreen:
Het zijn de kleine details die voor mij toch wel een belangrijk punt zijn.
Om te beginnen heb ik bij de motor nog een kleine aanpassing gedaan.
Bij alle versnellingsbakken zie ik een vierkante nis zitten, maar niet op de Italeri versie.
Dan begrijpen jullie wel dat dit toch even aangepakt moet worden. :lol:

photo 424193

Dan het verder bewerken van de opstappen.
Deze opstappen heb ik nu open gemaakt, omdat de treden van de kit ook open zijn.
Hierdoor krijg je dan weer een realistischer beeld.

photo 424199

photo 424197

photo 424200

Ook de vormen bij de onderkant van de deuren verder bewerkt zodat je hier dadelijk niet naar openingen zit te kijken.
Hier een dun stripje netjes in vorm geschuurd, geplakt en de binnenzijde ook helemaal in vorm geschuurd.

photo 419174

Hierboven zien jullie nog alle mooie leidingen en kabels nog op de frontplaat zitten.....

photo 424201

Ja, en hier niet meer. :lol:
Ik heb alles helemaal weg geschuurd/gevijld, omdat ik dadelijk echte kabels wil trekken.
Links bij de grote elektronische module , heb ik ook alles tot de module weg geschuurd en met rubberen stukjes slang de nieuwe aanhechtingen gemaakt.
Nu zijn ze dan ook écht rond ipv halfrond gegoten.

Aan de binnenzijde heb ik ook de opstaptreden gemaakt, die je gaat zien als de cabine voorover gekanteld is.
Dit helemaal nagemaakt adhv schade foto's.
Op schade foto's zie je natuurlijk veel meer detail omdat bij menig Actros de cabine van de kantelsteunen is afgerukt, of naar achteren is geschoven. :wink:

photo 424195

photo 424206

photo 424205

photo 424207

Dan ook op de voorbumper de binnenzijde afwerken.....

photo 424203

En om de bedoeling te laten zien van hoe dit er straks uitziet......

photo 424208

Zelf vind ik dit een veel beter gezicht.
Goed heren, over de kleuren ben ik ook al uit, het wordt een Duitse retro kleur op een moderne Truck.
Tot de volgende maar weer.

photo 424194
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 okt, 2017 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Altijd weer die details! :mrgreen: :lol:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 okt, 2017 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Prachtig weer!!!
Maar hieruit kunnen we dus concluderen dat je de deur(en) open gaat maken omdat je de bovenste trede niet kunt zien met de deuren dicht.
En de frontgrille kan straks ook open en dicht?? :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 31 okt, 2017 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Bedankt voor de reacties mannen, en de gril wordt inderdaad klapbaar.

Nu de andere 3 Benzen bijna ten einde zijn, pak ik deze ook wat geregelder erbij.
Bij dit project heb ik besloten om er toch het hoge dak te gebruiken.
Aangezien ik een 2-tone op de cabine spuit, grijs met een normale kleur, is het voor de kleur verhoudingen mooier om het hoge dak te gebruiken.
Voor een volledige cabine in kleur is het lage dak weer beter geschikt in mijn ogen, plus dat er in Duitsland een hoop van deze Lowliners het hoge dak hebben.

Nu is inmiddels het dak er op gelijmd en moest er toch een hoop afwerk werk verricht worden om het hele spul netjes te maken.
Hier en daar wat kleine kiertjes, en de naad aan de voorkant vond ik niet zo heel mooi.
De rand aan de voorkant heb ik dan ook een 0,5mm rond op de naad geplakt, en dit later helemaal glad geschuurd.
Nu heb ik dan ook een mooi en naadloze dakrand gekregen.

photo 424586

photo 424591

Ook aan de zijkanten moest er het nodige geschuurd en op een hoekje met een 0,5mm plaatje een kier opgevuld worden.
Na deze schuurklus heb ik de panelline nog netjes na getrokken, zodat deze er weer mooi in zit.

photo 424587

Op de onderste foto zien jullie links op de panelline een opgevuld stukje, wat inmiddels al glad geschuurd is.

photo 424589

Om het binnendak nu ook passend te krijgen, moest er wederom wat op de achterste randen wat weg geschuurd worden.
Dit binnendak is ook ietwat te breed van achteren waardoor er veel spanning op de cabine komt te staan als je deze van binnenuit door wil drukken.
Nu is het dak zo geschuurd, dat het nu goed naar binnen geplaatst kan worden, maar ook zonder moeite weer uitgenomen kan worden.
Bij de zijpanelen moet er ook nog wat weg geschuurd worden zodat dit hele spul zonder moeite ingepast kan worden en er geen rare spanning op de cabine komt te zitten.
Ik heb bij de onderste foto weer met rood gemarkeerd, waar er geschuurd moet worden.

photo 424593

photo 424595

Vervolgens heb ik aan de rechterzijde van het front, de hele mee gegoten module verwijderd, om hier een zelf gemaakte module te maken zoals dit bij de echte zit.
Ook heb ik een luchttoevoer gemaakt, die hier naar buiten steekt.

photo 424590

photo 424592

photo 424594

Later zal ik de scharnierpunten op het front helemaal open maken, zodat hier dadelijk de zelfgemaakte scharnieren goed kunnen bewegen.
Dit is niet zoals bij de echte, want daar zitten een soort van schuif scharnieren aan de zijkant van de kabine.
Aangezien dit bij deze kabine en in deze schaal niet goed te realiseren is, moet ik hier een concessie in doen.
Goed heren, dit was het weer voor even en ik zou zeggen, tot de volgende maar weer.

photo 424588
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 14:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers.

Na een welverdiende pauze in het buitenland, gaan we hier weer eens voorzichtig de draad oppakken.
Eerst weer eens even kijken waar ik gebleven was, en de éérste stapjes weer gezet.
Om te beginnen, heb ik de schokbrekers van de vooras gemonteerd, deze komen voor de as ipv achter de as zoals op tekening bij een bladgeveerd chassis.
Ook moet de schokbreker iet of wat naar achteren gebogen moeten worden, om een beetje een schuinstand te krijgen.
Later zullen de steunen en reactiestangen nog gemaakt moeten worden.

photo 433024

Dan de lowlinerbanden heel voorzichtig gesneden, om er supersingles van te maken.
Aangezien de banden massief zijn, heb ik menigmaal met een stanleymesje rond gesneden, zodat de 2 helften zo netjes mogelijk op elkaar aan zouden sluiten.

photo 433022

Dan voor mij een erg belangrijk detail, de achternaven.
Deze ook wederom zelfgemaakt, en zijn eigenlijk nagenoeg dezelfde naven als van de MP2 en MP3.

photo 433021

photo 433023

En even voor het totaalbeeld met cabine er op.

photo 433019

photo 433020

Ja heren, het is niet veel, maar het we zijn weer back on track.
Tot de volgende maar weer!

photo 433025
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 jan, 2018 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Welkom terug Hermann, kleine vorderingen maar wel meteen een duidelijk beeld hoe de MP4 lowliner er uit gaat zien.
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement