Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 3:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Vandaag weer wat kleine vorderingen van deze Benz.
Om te beginnen, heb ik bij de interieurplaten/delen, een opvul stripje tussen de achterwand en het dak gemaakt.
Hier zat een kleine kier die met een 0,5mm stripje dicht gemaakt is, en de uitsparingen voor de nokjes, die niet op deze plaats zitten, ook gelijk dicht gemaakt.

photo 441184

photo 441185

Dan de delen even los in de cabine plaatsen.....

photo 441186

Als straks de bodemplaat er definitief in zit, dan spannen de delen helemaal samen, en zit hier geen open ruimte meer tussen deze 2 delen, had dit al getest. :wink:

Dan de spatbordverbreder op het spatbord van de bestuurderskant plaatsen....

photo 441187

En bij de volgende foto zien jullie dat deze op het spatbord zelf zit, en aan de binnenzijde van deze verbreder er nog een stukje van het spatbord te zien is en moet zijn.

photo 441188

het volgende detail is de intercooler beschermer, op de schade foto's had ik hier een mooi en duidelijk beeld van, zodat deze nagemaakt kon worden.
Italeri heeft hier ook rekening mee gehouden in de voorbumper.

photo 441189

Bij de rode pijl zien jullie dat hier een stukje van het rooster, de eigenlijke beschermkast, die normaal gesproken verder naar achteren zit, in het halve rondje afgebeeld.

Tevens is de functie op het model om de afstand tussen boven en onder grill correct op elkaar te houden.
De bovenste grill rust hier namelijk op bij dit model.

Zelf heb ik de situatie meer naar de realiteit gebracht en dit stukje rooster er uit gevijld, zelf een rooster gemaakt en alles in elkaar gezet.
De hoogte bepaling van de cabine en bumper partij is al gebeurd, dus daar heb ik geen zorg meer over. :wink:

photo 441190

photo 441191

En als laatste, zien jullie nu dit rooster precies op dezelfde plek terug komen, maar dan verder naar achteren.

photo 441192

Zelf vond ik dit een betere keuze bij mijn model, maar voor de OOB bouwers adviseer ik vooral om dit stukje rooster "NIET" te verwijderen.
Italeri heeft hier toch een goed oog voor gehad, ondanks dat het misschien een niets zeggend detail is, is het toch wel een detail wat wel degelijk de uiteindelijke look bepaald.
Tevens heeft het in deze kit ook nog eens een functie, en dat is de afstand bepaling van de 2 grillen, dus hiervoor een dikke plus voor Italeri.

Ja heren, dit was hem weer voor vandaag en tot de volgende maar weer!

photo 441183
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 14:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
En het aanpassen gaat gewoon door.......
Geweldig om dit elke keer weer te zien Hermann, zelf begin ik er niet aan maar vind je tips wel heel interessant!
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 16:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Blijft geweldig Hermann, de eindeloze details en het hoge niveau waarop je ze uitvoert.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 maart, 2018 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Nou echt geweldig, ik heb al geen zin meer om aan mijn benz te beginnen.
Want aan jou details kan ik niet tippen.... :(

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 maart, 2018 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Heren, bedankt voor de reactie's, en ja ....het detailwerk is voorlopig nog niet ten einde. :lol:

Christiaan....het is voor mij geen wedstrijdje hoor.Afbeelding

Ja heren, vandaag nog even wat klein pieterpeuterig werk.
Aangezien er nog wat zaken zijn, die ik graag in dit model wil stoppen, heb ik alvast wat voorgewerkt bij de voorkant van de cabine.
Het is de bedoeling om toch te proberen de originele scharnieren te maken, zodat de voorklep zowel naar buiten als naar beneden toe klapt.

Of het gaat lukken weet ik nog niet, de keuze hiervoor is metalen scharnieren.
Hiervoor heb ik alvast de zijkanten van de cabine al aangepast, zodat de scharnieren hierin wegvallen, dit zit ook zo bij de echte cabine.
Mocht het niet lukken dan is er nog geen man overboord, want dan is het frontje in ieder geval zo realistisch mogelijk nagebouwd. :wink:

photo 441460

photo 441461

Dan maar even wat aan het interieur knutselen.
Zoals jullie weten, besteed ik ook aandacht aan het interieur, of je de details nu wel of niet de goed terug ziet is voor mij zoals gewoonlijk geen issue.
Gewoon lekker prutsen is wat ik graag doe, dus ook hier weer.

Om te beginnen heb ik de opbergvakken van het dak open gesneden en er echte opbergvakjes van gemaakt.

photo 441453

photo 441454

De kastjes alvast zwart lakken, want je komt er later niet meer bij met de kwast.
Dan de 2 opbergvakjes plaatsen.....

photo 441456

photo 441455

En als straks de kabine helemaal klaar is, dan doe ik er een paar boekjes en wat rommel in, zodat je ziet dat er écht opbergvakken in zitten. :D

Toen was de middenconsole aan de beurt.
Het interieur is op zich zelf al erg mooi gedetailleerd, en zit alles er zo een beetje op en aan, zelfs de raamlijsten van de voorruit heeft Italeri deze keer erbij gemaakt....perfect, scheelt mij weer werk. :mrgreen:

Helaas zitten er op de middenconsole geen opberglades afgebeeld.
Nu was ik al begonnen om zelf een volledige kast te bouwen, en de bovenkant van de originele kit afzagen en hergebruiken, omdat dit zogenaamde tafeltje wel erg mooi gedetailleerd is.

Tijdens het maken van het kastje kwam ik op het idee om dit toch maar deels te doen.
Het uiteinde van de kasten zit een naad, en deze kan ik perfect gebruiken om de kast deels weg te zagen.
dan ziet het er allemaal ongeveer zo uit.

photo 441458

En het zelfgemaakte deel op maat snijden naar de nieuwe situatie en er los in zetten om te kijken hoe dit er allemaal uit gaat zien.

photo 441457

photo 441459

Ben er zelf dik content mee.Afbeelding
Bij het dashboard heb ik het klepje open gewerkt zodat hier later een uitklapbaar tafeltje komt te zitten.
De bedoeling is om een aantal features van deze Actros in het model uit te beelden, zo ook de solostar stoel.
Goed heren, nu alles netjes vast lijmen en afwerken zodat straks alles mooi gelakt kan worden.
Tot de volgende maar weer!

photo 441452
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 maart, 2018 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Woefdram schreef:
Hallo brouwers!

Heren, bedankt voor de reactie's, en ja ....het detailwerk is voorlopig nog niet ten einde. :lol:

Christiaan....het is voor mij geen wedstrijdje hoor.Afbeelding
.


Dat bedoel ik ook niet, maar nu ik zie wat er allemaal beter kan wil ik dat ook hebben... :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 apr, 2018 9:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

En we gaan weer door heren!
Natuurlijk weer een onlogische volgorde, maar ik blijf "even plakken" bij het interieur. :lol:
Nu was en is het de bedoeling om een solostar te maken, en heb hier al een begin van gemaakt.
Als eerste heb ik de kastjes er één voor één weg gesneden, want dit gebeurd met een cirkelzaag, en dit zal vooral rustig moeten gebeuren, want je bent zo opeens een hoop plastic kwijt wat je eigenlijk niet kwijt wilde. :roll:
Goed, na wat "rustig" zagen was dit de uiteindelijke geplande schade. :mrgreen:

photo 441918

Hierna de bodemplaat helemaal glad maken en nu zie je het styreen wat ik eerder al in de openingen had geplakt.

photo 441919

Dan het 1é kastje, oftewel de koelkast weer opnieuw opbouwen.
Dit doe ik expres omdat in de Italeri versie geen handgreep in het kastje zit, en aangezien ik deze handgreep er wél in wilde hebben, werd het natuurlijk zelfbouw.

photo 441917

photo 441920

photo 441921

En tussen de koelkast en de grote kast een spacer van 0.75mm geplakt.
Dit op voorhand gemeten voordat alles er uit gezaagd werd. :wink:

photo 441922

Inmiddels is er alvast aan de solostar stoel begonnen, en zijn de éérste vormen er al in gemaakt.

photo 441924

photo 441923

Het binnendak is inmiddels ook al geschilderd en heb hier 3 zwarte handgrepen van de kastjes er zelf bij gemaakt.
Later moeten er nog 2 plafondlampen erbij gemaakt en geplaatst worden.
Van de CTM set heb ik ook de radio apparatuur er in geplakt, want dit waren weer wel mooie details van de set.

photo 441926

Zo ook bij het dashboard, hier heb ik de metertjes er in geplaatst, want ze zijn wel erg mooi.
Hier heb ik wel het metalen deel er achter vandaan gehaald, want het paste allemaal nét niet helemaal lekker.
Deze metertjes zijn met een soort transparant hars afgewerkt waardoor het lijkt of dat er glas voor zit.
Nadat de metalen achterplaatjes verwijderd waren, wat erg gemakkelijk gaat, heb ik met een klein vijltje de randen na gelopen, en nu past het perfect.
Let wel, deze metertjes vijlen moest wel even met een loepbril gebeuren, want het is wel héél secuur werk. :lol:

photo 441925

De navi heb ik uit het CTM plaatje geknipt, er zit ook een dashboardplaatje voor een rechts gestuurde Actros bij, dus heb ik deze verknipt want ja.....een rechts gestuurde Actros zit bij mij niet in de planning.

De kleuren van het interieur zijn in de standaard fabriekskleuren geschilderd en zullen uiteindelijk mooi matchen met de blauwe cabine.
Op het dashboard ook voor zwarte accenten gekozen ipv notenhout of aluminium, omdat ik dit een mooier contrast vind geven en aluminium net wat te flets is voor deze bruin-gele kleur, en notenhout hoort in een luxe limo. :mrgreen:
Dit is natuurlijk en zoals gewoonlijk een persoonlijke smaak, dat dan weer wel. :wink:

De knoppen op het dashboard doe ik niet met de CTM delen, want dan moet je het hele dashboard glad schuren.
Om de delen op de knoppen te plakken vind ik geen mooie keuze, en gladschuren was ik bang meer te beschadigen dan goed te doen.
Daarom zal er steeds een afweging gemaakt worden wanneer deze ets delen te gebruiken en wanneer niet.
Let wel.....dit is natuurlijk een geheel persoonlijke mening en geen algehele mening. :wink:
Ook het bed moest natuurlijk zelf gemaakt worden, en heb dit aan de hand van veel foto's gedaan.

photo 441927

De potloodstreepjes geven de ruimte aan, waar het klaptafeltje moet komen.
Deze klaptafel zit aan het bed vast, en zal ook in uitgeklapte situatie gemaakt worden.

photo 441930
Bron

photo 441928

photo 441929

Goed heren, en zo gaan we weer rustig verder.
Het is nu vooral de solostar stoel tot een goed eind brengen.
Tot de volgende maar weer!

photo 441939
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 apr, 2018 10:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Pracht update Hermann, we zijn inmiddels een hoop van je gewend maar je weet toch elke keer weer de aandacht vast te houden!
:brouw: :brouw: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 apr, 2018 10:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Pffffff, Hermann's toverhoed is nog steeds goed gevuld met allerlei verassingen. :D :brouw:
Werkelijk weer fantastisch wat je laat zien.
Goede afweging van de CTM delen, zo gebruik ik ze ook in combinatie met eigen bouw en wat er standaard vanuit de kit is aangebracht.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 apr, 2018 8:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Heel mooi gedaan weer, maar ik vind je interieur kleur te geel.
Ik heb Humbrol 148 gebruikt.

photo 402824

photo 402538

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement