Hallo brouwers!
Ja Koen, dit poeder kan je gewoon aanraken, alleen met een natte doek vervaag je het weer ietwat.
En we gaan weer gewoon door met de kleine priet prut werkjes.
Na wat bekijken van wat foto's, zag ik dat er bij de wielkasten en de spatborden er nog 2 spatbord verbreders op moesten komen.
Dit ivm met de supersingles, let wel......dit wordt vanuit de fabriek zo uitgerust wanneer de klant een New Actros mét supersingles besteld.
Je ziet ook menig Actrossen die wél supersingles hebben, maar geen spatbord verbreders.
Dit heeft te maken dat de truck met de gewone standaard wielen is besteld, waarbij de eigenaar op later termijn de supersingles er op heeft gezet, en dus daarom geen spatbord verbreders op zitten.
Voor het model zou het dus allebij goed zijn maar ja.......ome Woefdram wil een zo nauwkeurig mogelijk fabrieks model maken.
Na een hoop referentie foto's beken te hebben, heb ik besloten om deze verbreders zelf te maken.
Nu kan je bij Heinz een setje verbreders bestellen..
KLIK HIER.. maar bij nader bekijken zag ik dat deze set niet goed is.
Bij deze set worden de knipperlichten op de originele verzonken plekjes geplakt, terwijl deze verzonken stukken in de zijplaten met een 1mm plaatje opgevuld moeten worden.
Ook heeft het knipperlicht een soort van kunsstof huisje om het knipperlicht heen zitten, terwijl dit niet op de set uitgerust is.
Tevens zijn de verbreders kwart rond en zitten ze op de wielkasten, ipv een afgerond stripje wat aan de onderzijde van de wielkast wordt geplakt.
Hieronder hoe de situatie moet zijn....
Bron: Hermann Kersten.
En de vertaling....
Dit ziet er uiteindelijk héél anders uit als de set die aangeboden wordt.
Nu zal ik niet zeggen dat je deze set niet moet kopen, want ik kan mij voorstellen dat er genoeg bouwers zijn die wél tevreden zijn met deze set en qua realisme het niet zo belangrijk vinden.
Dan was het de beurt aan de grille.
Nu heb ik ook de complete CTM set aangeschaft, en ik weet van een paar mensen, die deze set ook in de stash hebben liggen.
De verleiding was groot om de grill een beetje aan te passen met de ets delen.
Ik heb gekozen om dit deels te doen, dit wil zeggen dat ik alleen de lamellen open heb gesneden, en de CTM lamellen set er op geplakt heb.
Zo op de foto ziet het er aardig uit, maar er zit een behoorlijk minpunt aan deze lamellen set.
De onderste en bovenste lamellen, zitten t.o.v. elkaar versprongen, hier kom je pas achter bij de bovenste lamellenstrip.
Deze lamellen komen niet goed uit op de dichte lamellen aan de zijkanten van de grill, en de CTM lamellen zijn ook nog eens breder.
Italeri moet ik hier een plus geven, omdat zij deze lamellen wel recht onder elkaar hebben, en dit helemaal conform de echte hebben zitten.
Daarom heb ik besloten om een grill en bumperpartij uit een andere doos erbij te pakken, en deze te gebruiken ipv de met CTM bewerkte grill.
Realisme weegt bij mij zwaarder dan een ogenschijnlijk gelikt, maar een incorrect uiterlijk.
De bovengrill is ook bewerkt, de verdikkingen aan de achtezijde weg geschuurd....was een behoorlijk karwei....en de 2 openingen gemaakt in de bovengrill.
Dit heb ik gedaan zodat ik wat meer ruimte kon creëren, omdat later er nog wat bekabeling en ander fratsen er in weg gewerkt kunnen worden.
Dan even het geheel tot nu toe......met de bumper die er uiteindelijk niet op komt.
Ja heren, nu ga ik hier niet beweren dat bepaalde zaken niet gekocht cq geplaatst moeten worden, omdat dit uiteindelijk de keuze is aan de bouwer.
Wat ik hier wél mee wil zeggen, is dat de potentiele koper of kopers een zo eerlijk mogelijke kijk krijgen op de aftermarkt producten, die voor deze Actros te koop zijn, ipv dat men na de aankoop toch teleurgesteld wordt.
Hierdoor kan men een betere afweging maken om het wel of niet te doen, want jah....wat voor mij een minpunt is, kan voor een ander juist een aanvulling zijn.
Doe er je voordeel mee en de keuze is uiteindelijk aan u!
Dan ga ik maar weer eens wat verder prutsen en ik zou zeggen.....tot de volgende maar weer!
BronHermann.