Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 20:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 feb, 2018 17:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 mei, 2010 14:55 pm
Berichten: 226
Zeer fraaie details Hermann.
TOP !!!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 feb, 2018 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor de reacties heren, en ja Eddy....ik heb even gekeken, maar zie niet een overdreven grote naad.
Zo te zien komt deze naad toch wel goed overeen met de echte Benzen, vergeleken met de tekening kloppen de verhoudingen ook, dus ik mag aannemen dat dit allemaal toch wel in orde is. Afbeelding

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 feb, 2018 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Misschien heb ik een aantal gebouwde gezien waarbij de cabine niet goed paste op de steunen ofzo :? .
Maar bij het model van Christiaan zie je inderdaad niets. De cabine is mooi over de de bumperpartij gezakt. Zal bij Hermann ongetwijfeld ook wel in dik in orde komen. We hebben er alle vertrouwen in :wink: :mrgreen: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 feb, 2018 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Mooi duo!
De kleuren van de cabines knallen er echt uit terwijl de rest gewoon rustig oogt. Wetende dat jij daar behoorlijk veel werk aan hebt verricht om het een en het ander iets meer realistischer te maken..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers,

Tussentijds weer een beetje aan deze zitten prutsen.
Momenteel schakel ik beetje tussen de Eurocab en deze Benz.
Om te beginnen heb ik alvast het 1e gedeelte van de vooras ophanging gemaakt, de torsiebrug.

Hiervan had ik redelijk duidelijke foto's, zodat deze zo netjes mogelijk gemaakt kon worden.
De stuurstang heb ik vervangen door een zelfgemaakte, omdat de originele wel heel erg dun was, en niet uitkwam met de bevestiging van de torsiestang op de vooras, deze stuurstang raakte met het verzonken stuk, de aanhechting van de torsiestang bij het sturen van de wielen.

photo 439174

photo 439177

photo 439178

photo 439179

photo 439180

photo 439176

Hierna ben ik met de chroompoeder van Ushi van Rosten aan de gang gegaan.
Volgens hun tutorial, kan je de poeders gewoon op glanslak aanbrengen, waardoor je een beter chroomglans effect zou verkrijgen.
Dit natuurlijk eens even uitgeprobeerd, en kwam erachter dat dit inderdaad goed werkt.

photo 439171

photo 439170

Bij een zwarte ondergrond, krijg je een donkerder effect van chroom, waardoor het een persoonlijke keuze zou worden of je juist een lichtere of een donker effect wilt behalen.
Voor de beschermplaat van de uitlaat heb ik dit ook gedaan, en voor een glanzend aluminium ondergrond gekozen, omdat dit een iets lichtere tint opbrengt.
Deze had ik met chroomverf gespoten, maar was er niet helemaal tevreden mee.
Op de 6 punten van deze plaat gelijk wat uitgeboord, en 6 inbussen van 1,3mm geplaatst.

photo 439172

photo 439173

photo 439169

Ja heren, dit waren weer de gestage vorderingen van deze Benz,
Tot de volgende maar weer.

photo 439181
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Wat is dat voor poeder Hermann?
Kan dat over chroomverf en dan uitpoetsen ofzo?
Ziet er goed uit.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 09 maart, 2018 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 16 aug, 2013 11:48 am
Berichten: 64
En blijft dat chroom poeder netjes zitten en kun je er ook met je vingers aankomen? :)

Koen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 maart, 2018 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Ja Koen, dit poeder kan je gewoon aanraken, alleen met een natte doek vervaag je het weer ietwat.

En we gaan weer gewoon door met de kleine priet prut werkjes.
Na wat bekijken van wat foto's, zag ik dat er bij de wielkasten en de spatborden er nog 2 spatbord verbreders op moesten komen.
Dit ivm met de supersingles, let wel......dit wordt vanuit de fabriek zo uitgerust wanneer de klant een New Actros mét supersingles besteld.

Je ziet ook menig Actrossen die wél supersingles hebben, maar geen spatbord verbreders.
Dit heeft te maken dat de truck met de gewone standaard wielen is besteld, waarbij de eigenaar op later termijn de supersingles er op heeft gezet, en dus daarom geen spatbord verbreders op zitten.
Voor het model zou het dus allebij goed zijn maar ja.......ome Woefdram wil een zo nauwkeurig mogelijk fabrieks model maken. :mrgreen:

Na een hoop referentie foto's beken te hebben, heb ik besloten om deze verbreders zelf te maken.
Nu kan je bij Heinz een setje verbreders bestellen.. KLIK HIER.. maar bij nader bekijken zag ik dat deze set niet goed is.

Bij deze set worden de knipperlichten op de originele verzonken plekjes geplakt, terwijl deze verzonken stukken in de zijplaten met een 1mm plaatje opgevuld moeten worden.
Ook heeft het knipperlicht een soort van kunsstof huisje om het knipperlicht heen zitten, terwijl dit niet op de set uitgerust is.
Tevens zijn de verbreders kwart rond en zitten ze op de wielkasten, ipv een afgerond stripje wat aan de onderzijde van de wielkast wordt geplakt.
Hieronder hoe de situatie moet zijn....

photo 440013
Bron: Hermann Kersten.

En de vertaling....

photo 440002

photo 440003

photo 440005

Dit ziet er uiteindelijk héél anders uit als de set die aangeboden wordt.
Nu zal ik niet zeggen dat je deze set niet moet kopen, want ik kan mij voorstellen dat er genoeg bouwers zijn die wél tevreden zijn met deze set en qua realisme het niet zo belangrijk vinden.

Dan was het de beurt aan de grille.
Nu heb ik ook de complete CTM set aangeschaft, en ik weet van een paar mensen, die deze set ook in de stash hebben liggen.
De verleiding was groot om de grill een beetje aan te passen met de ets delen.
Ik heb gekozen om dit deels te doen, dit wil zeggen dat ik alleen de lamellen open heb gesneden, en de CTM lamellen set er op geplakt heb.

photo 440006

Zo op de foto ziet het er aardig uit, maar er zit een behoorlijk minpunt aan deze lamellen set.
De onderste en bovenste lamellen, zitten t.o.v. elkaar versprongen, hier kom je pas achter bij de bovenste lamellenstrip.
Deze lamellen komen niet goed uit op de dichte lamellen aan de zijkanten van de grill, en de CTM lamellen zijn ook nog eens breder. :? :roll:
Italeri moet ik hier een plus geven, omdat zij deze lamellen wel recht onder elkaar hebben, en dit helemaal conform de echte hebben zitten.

Daarom heb ik besloten om een grill en bumperpartij uit een andere doos erbij te pakken, en deze te gebruiken ipv de met CTM bewerkte grill.
Realisme weegt bij mij zwaarder dan een ogenschijnlijk gelikt, maar een incorrect uiterlijk. :wink:

De bovengrill is ook bewerkt, de verdikkingen aan de achtezijde weg geschuurd....was een behoorlijk karwei....en de 2 openingen gemaakt in de bovengrill.

photo 440010

photo 440009

photo 440011

Dit heb ik gedaan zodat ik wat meer ruimte kon creëren, omdat later er nog wat bekabeling en ander fratsen er in weg gewerkt kunnen worden.
Dan even het geheel tot nu toe......met de bumper die er uiteindelijk niet op komt. :lol:

photo 440008

Ja heren, nu ga ik hier niet beweren dat bepaalde zaken niet gekocht cq geplaatst moeten worden, omdat dit uiteindelijk de keuze is aan de bouwer.
Wat ik hier wél mee wil zeggen, is dat de potentiele koper of kopers een zo eerlijk mogelijke kijk krijgen op de aftermarkt producten, die voor deze Actros te koop zijn, ipv dat men na de aankoop toch teleurgesteld wordt.
Hierdoor kan men een betere afweging maken om het wel of niet te doen, want jah....wat voor mij een minpunt is, kan voor een ander juist een aanvulling zijn. :wink:
Doe er je voordeel mee en de keuze is uiteindelijk aan u! :brouw:
Dan ga ik maar weer eens wat verder prutsen en ik zou zeggen.....tot de volgende maar weer!

photo 440012
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2018 18:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
dat ziet er ook weer helemaal goed uit en ja , dat poeder he , is geweldig spul :wink:
voor wat de pe set betreft , in mijn ogen voegt het niet altijd meerwaarde toe aan een model , dat is een eigen keuze dus iedereen mag zelf beslissen ja of nee aan te schaffen :roll:
nu ben ik overgehaald om toch maar een benz te gaan doen [ wat zeggie nou ! ! ] dus hermann zodra jij de bestelling langs brengt zal ik er eens heel voorzichtig er naar gaan kijken om ook eens een benz te maken , natuurlijk zal ik gebruik gaan maken van diverse hersenkronkels want gewoon een benz neerzetten lukt mij niet :lol: dus ben al info aan het zoeken naar een RARE benz :D
zal de verrichtingen van onze MB bouwer blijven volgen
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 maart, 2018 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt Koos, en jij een rare Benz maken?.... ben benieuwd.
Mij lukt het ook niet echt om een normale Benz te maken, ik ben er in ieder geval al over uit, dus de mijne wordt ook eenehhhh...zeg maarehhh.... "niet alledaagse Benz".
Niet op korte termijn, maar toch!
Nu maar wachten tot ze allebei binnen zijn. :D... we gaan het zien.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Sammy en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement