Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 3:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 23:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Heerlijk hè, dan heb je genoeg projecten onder handen en koop je de nieuwste kit.

Je belooft je zelf eerst de rest af te bouwen. Toch een paar keer snuffelen in de nieuwe kit (zogenaamd om de inhoud te controleren).

En dan toch een paar ideetjes uitrpoberen en voor je het weet heb je weer een projectje onder handen.

Zoooo herkenbaar :mrgreen: :mrgreen:

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja............
Had ik al gezegd dat je knettergek bent :mrgreen:
Daar moet je het mee doen.











Met respect natuurlijk, man wat maak je er een werk van.
Maar als Jochem meekijkt dan kan je ook niet anders dan het goed moeten doen, een soort forumdruk.
Succes.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Prachtig weer Hermann, ja en als je zoveel informatie hebt, dan kan ik me voorstellen dat je niet met minder genoegen neemt en het zo correct mogelijk wilt nabouwen. Ik ken dat gevoel.... :D

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 12:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie "onvermoeibare" reacties en interesse, en natuurlijk ook voor de kijkers! :brouw:

Onne,

Inderdaad Onne, het dak was 1 van de éérste dingen die ik bekeken heb, en zag dat de ronding totaal anders was.
Ik heb dan ook 2 tekeningen gesaved, 1 van een giga- en 1 van een big-space, om goed te kunnen zien wat de verschillen waren.
Zelfs de zijpanelen hadden een iets andere vorm, dus een stukje wegzagen was er even niet bij.

Rolf,

Ja, van deze kit afblijven was een hele klus...als ik langs de kast liep leek het wel een magneet waar ik maar niet aan voorbij kwam. :lol: :lol:

Johannes,

Jochen geeft mij inderdaad de info die nodig is, en omdat hij zelf modelbouwer is, voelt hij feilloos aan wat te fotograferen.
Forum druk....hmmmm....Silvio voelt al behoorlijke de bui hangen, hij heeft inmiddels ook de MP4 gekocht en laat het chassis cnc frezen..... voor minder kan nu op het MLF niet meer gedaan worden.AfbeeldingAfbeelding.....en Oliver is ook al bezig met een MP4. :wink:

Zeger,

Inderdaad, als je zo veel info hebt, dan kan je niet anders dan er iets mee doen.
Het chassis was of is hier een mooi voorbeeld van, wilde absoluut niet het gewone Italeri chassis gebruiken. :wink:

Ja heren,
Het chassis is nu samen gevoegd, was wel goed meten en alles goed inschoren met asjes zodat de chassisdelen absoluut niet ten opzichte van elkaar zouden verschuiven.
Vandaar dat er eerst een aantal steuntjes zijn gemaakt die het chassis goed samen houden.
Om te beginnen heb ik aan de binnenkant van het chassis de eerste moeren geplaatst, later als de torsiebrug voor de achteras bevestigd is, kan ik dit werkje complementeren.

photo 398823

photo 398825

Dan het luchtblokje wat op het grote dwars-spant geplaatst op een zelfgemaakte beugel....

photo 398824

Hieronder het dwars gedeelte onder het blok en voorop heb ik 2x1,5mm asjes door de gaatjes gedaan om de voorkant te fixeren.

photo 398826

En natuurlijk het blok plaatsen zodat tijdens het lijmen en uitharden hier ook geen verloop kan ontstaan.

photo 398828

photo 398829

Het volgende onderdeel, de torsiebrug voor de achteras, is ook zo'n onderdeel wat het nét niet is.
De bovenkant van de buis heb ik eerst geprobeerd met halfrond af te werken, maar helaas.
Dit wordt uiteindelijk volledige nieuwbouw.
Ook het luchtpotje wat aan de zijkant van het chassis komt, moest een beetje bijgeplamuurd worden.

photo 398827

En dan even kijken met de cabine er op.
Vanaf bovenaf gezien zit het chassis mooi haaks onder de cabine, en kan ik op deze manier ook mooi de ashoogte bepalen.

photo 398830

photo 398831

Goed heren, het chassis is nu eindelijk samengevoegd en kan het afbouwen en detailleren van het chassis gaan beginnen.
Tot de volgende!

photo 397537
Bron: http://forum.trucksfoto.pl/index.php?topic=6335.110

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Onvermoeibaar verder :mrgreen: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Prachtig, dat wordt nog moeilijk om daar aan te tippen :? :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 17:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Wederom bedankt voor jullie reacties en interesse! :brouw:

"Dit topic zal geen snel opvolgende updates hebben"....tja...Afbeelding.....ik moet toegeven dat het erg moeilijk is om van dit project af te blijven.
De inhoud zogenaamd bekijken gaat nog wel, maar ik maakte de grote klassieke fout om alvast 1 onderdeel, het dak, er uit te knippen zodat ik het kon bekijken en voelen, proeven......proeven????Afbeelding, en kijken hoe ik dit onderdeel moest verbouwen.Afbeelding...stom... stom ... stom. want nu was de drempel om meer los te halen opeens verdwenen, want ja....als er 1 onderdeel los is....ach waarom niet de rest bekijken....want je moet ten slotte ook de pasvorm testen.....toch?

Goed, nu probeer ik iedere keer een legitieme smoes te verzinnen om maar vooral met de MP4 door te gaan.
Het 1e excuus......de MP2 en3 hebben de remschijven en de remklauwen gekregen, dus dat vind ik op zich wel een goede.
De North Benz heb ik ook weer vast gehad..... :roll: .....omdat ik een paar stickers kwijt was en met driftig zoeken deze weer eens tegenkwam, dus hij heeft de aandacht.....de laadkleppen waren trouwens ook al gemaakt.Afbeelding, en de Fuso???...jaaaaahhh túúúúúrlijk zijn we deze niet vergeten, ook deze heeft natuurlijk mijn aandacht, maar die vergt wel de volle concentratie........zucht......en zo weet ik ze nog wel meer te verzinnen.Afbeelding

Goed....eeehhhmmm ja, ik heb helaas weer wat gefreubeld, deze keer de luchtveren voor de achteras.
Nu was dit geen grote opgave, en kon nu even bij de MP3 en natuurlijk bij de MP2 even kijken van hoe of wat.
Zie je wel, maar goed dat deze nog niet af zijn. :mrgreen:
De hoogte is bepaald en kom op zo'n 34,5 mm chassishoogte.
De bandjes steken net boven het chassis uit en hiermee is dit de perfecte hoogte, want dit zie ik op alle referentie foto's terug.
Gewoon laag op de plaats rust zeg maar. :wink:

photo 398990

photo 398993

Tevens de éérste luchtfles er onder gehangen, nu had ik eerst de zwarte bevestigingsteuntjes van het onderdeel gebruikt, maar waren op dit chassis wel erg grof, dus dat werden 2 styreen stripjes voor een betere dikte verhouding.
Ook de lucht unit is inmiddels geplaatst en heb er wat aansluitmondjes op geplakt.

photo 398992

photo 398994

photo 398991

Dan het begin van de torsiebrug, het "zoek de verschillen" plaatje.
Deze brug moet volledig zelf gemaakt worden, omdat bij een lowliner de aansluiting op de achteras er nét even anders uitziet.

photo 398995

Dan de schijfremmen-set, aangezien ik voor de MP2 en 3 bezig was, vond ik het efficiënter om voor de MP4 deze er ook gelijk bij te maken......een subliem excuus.Afbeelding
Even de verschillen van een zwart MP2/3 voorasje en de grijze van de MP4, aardig verschil in diameter.

photo 398996

Bij het ronde plaatje moet je de remklauw aan de binnenkant helemaal wegschuren, zodat je een glad plaatje hebt.
Op de foto hieronder zien jullie dat ik met 0,5mm dik styreen stukjes, een soort van spacers heb gemaakt, zodat de remschijf wat los van het plaatje komt te zitten.

photo 398997

En natuurlijk gelijk de achteras meegenomen, want ja.....als je dan toch bezig bent.......

photo 398998

Hieronder laat ik zien dat er toch wel regelmatig geplamuurd moet worden.
Voor een nieuwe kit zitten er naar mijn idee toch te veel oneffenheden en brede gietnaden.
Ik betrap mijzelf erop dat ik hier al vaker aan het plamuren ben dan bij de vorige Actrossen. Afbeelding

photo 398999

Dan de zijkanten van van de remklauwen even mooier bewerken, want ja....het wordt toch een erg gedetailleerd model, en aangezien dit mijn laatste Lowliner gaat worden, want dan heb ik 4 generaties op rij, moet je natuurlijk alles uit de kast trekken. :lol:

photo 399000

En als alles mooi gelakt is.....ja dan gaan de wielen ervoor en zie je er helemaal niets meer van...Afbeelding.... mooi he....modelbouwen!
Ach, misschien dat ik aan 1 kant de velgen er los op zet, zodat iedereen kan zien dat er ook aan de remmen-set is gedacht.

En even het chassis er los op....

photo 399001

Ja heren, en zo zijn we wederom een klein stukje verder en laat alles zich tot nu toe erg makkelijk bouwen.
Ik hoop dat jullie net zo genieten van het kijken als ik van het bouwen.
Dan ga ik nu maar weer eens een geniaal excuus verzinnen voor de volgende update. :mrgreen:

photo 399002
Bron: Hermann alias Woefdram.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Pffff Hermann, meester werkje hoor. :brouw: Ga maar zovast schrijven aan je volgende excuus want hier kan je toch niet van af blijven. Monnikenwerk al die gaatjes en details.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 21 jan, 2017 12:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
aardige smoesjes die je verzonnen heb gaatjesmaker , maar dat boek met 1000 smoezen hebben wij ook liggen , voor alles een antwoord te vinden , [ niet echt natuurlijk ] :lol:
door het zoeken naar info kom je op toekomstige projecten en ga je kijken in zo,n doos die je HEEL toevallig in het zich heb neergelegd [ jajaja ]
[ en sinds wanneer is een bouwdoos magnetisch ?? ]
dat is een virus waarvoor nog geen tegengif is uitgevonden [ kan wel bestreden worden door kwaaie eega,s ] :P
is ook een van de redenen waardoor bij een x aantal lieden diverse projecten op de plank liggen [ en niet minderen ]
buiten deze opmerkingen vind ik het wel heerlijk om te kijken naar de detail,s die je er in stopt [ het idee van die gaatjes is misschien wel wat voor de makers van bouwkits , scheelt tonnen plastic per jaar :roll:
nou ben benieuwd naar de volgende update , al dan niet van deze of de andere of alle 3
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 jan, 2017 9:30 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Je bedoelt dus als kampioen smoesjes verzinner om gewoon "even te kijken" in een doos, vervolgens af te dwalen naar Google om plaatjes te kijken, geen benul van alles om je heen, aaiend over de bouwdoos om ongemerkt steeds een stukje meer van de tafel in te nemen om te kijken hoe het nou zit en en even "iets" te proberen terwijl je daar geheel onopvallend al gewapend zit met mes, lijm en andere benodigdheden.....

Nee dat komt me niet bekend voor.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groetjes Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement