Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Dat ziet er heel gaaf uit André, die aangepaste Tautline bak doet het 10x beter als die standaard in de kit.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 jan, 2017 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
He Andre , ziet er erg strak uit zeg! en met Sebas eens , met deze bak is hij veel mooier !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
Zeer netjes André!

maar wat is er aan de hand met de spiegels?
Die lijkt zo scheef te staan op de foto's.
Afbeelding

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Dat weet ik ook niet Danny. Het zijn de beugels uit de kit en die passen maar op één manier, de spiegels daarop ook.
Maar ik ben het met je eens dat het er vreemd uit ziet. Vanaf de ene hoe gezien overigens erger dan vanaf een andere hoek.
Als die helemaal af is nog maar eens kijken wat er aan gedaan kan worden.

En allemaal bedankt voor de complimenten!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 jan, 2017 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Bijna alle spiegels hangen zo bij de mensen die de Italerie kit bouwen, zoals er zoveel zijn die de linker en rechtersteunen bij de 95XF verkeerd om doen.
Zoals er ook wat greepjes over zijn bij Italeri die eigenlijk op de A stijl moeten heeft Italerie verzuimd aan te geven dat je de spiegelsteun
iets naar voren moet buigen.
Zelfde hoek als de A stijl en als je dat doet dan hangen je spiegels ook niet meer zo af.
Bij de latere 95XF hebben ze de steunen wel onder een hoek gegoten en klopt het beeld wel......mits je links en rechts niet door elkaar haalt.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 jan, 2017 19:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Strakke DAF André, Jabbeke haal je op je sloffen.... :D Maar, als ik dan toch een opmerking mag maken? :wink: Ik zou voor het zwart van de grill, spiegels en raamrubbers een hele donkere kleur grijs hebben genomen, b.v. Revell no. 9

Voor de rest een mooie strakke bouw.

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 21:23 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Ik vind het model op zich zelf erg mooi, aan je bouwkunsten mankeert ook helemaal niets :brouw:

Min punt van de vrienden van Italeri (opnieuw) Nu zijn er een aantal modelbouwers bij elkaar getrommeld en al wel of niet bekende namen maar stuk voor stuk ervaren bouwers denk ik (?) Als ik nu van het laatste uit zal gaan zullen er toch al meer mensen met deze ideeën bezig zijn geweest dat de bestaande huif niet kloppend is voor de modelbouwer van de tegenwoordige tijd met oog op perfectie en detail (zie Bazzz zijn Scania) korsten besparend kan ik inkomen maar als zo'n detail 1/1 uit een andere bestaande doos word overgenomen heb je een kloppend en nieuw model. Laat ze eens een voorbeeld nemen aan ERTL of AMT, spiegelsteunen mogen zo dik zijn als boomstammen maar ze hebben allen d'r eigen chassis, assen en motors en dan praten we toch over modellen van een dag of 14 geleden....

Nogmaals mijn eigen mening over wat ik jammer vind en neemt niets af aan de bouw van jou model want die ziet er gewoon strak uit :wink:

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 jan, 2017 21:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dit is een combikit van bestaande mallen, op zich mooi dat Italeri aan heruitgaves doet want de oudjes komen allemaal weer langs tegen
redelijke prijzen en het haalt de wind uit de zeilen bij de gouddelvers van Ebay e.d.
Dat er kleine foutjes in de kit zitten, naja wie het beter wil moet dat maar veranderen en anders mooi zo laten want menigeen ziet het helemaal niet.
Die oude Industrialcar bakken zijn wel jammer maar daar wordt als het goed is al over gesproken door de mensen die Jeff bedoelt en de bak van André past
met een kleine ingreep mooi op het chassis.
Misschien heeft als iedereen van dat clubje de neuzen dezelfde richting op krijgt dat meer invloed dan een simpel individu die wel eens wat naar Italeri stuurt :mrgreen: en nooit reactie krijgt.
Als Italeri daar toch eens een losse kit van maakte dan hadden we alles weer een beetje op nivo van de tegenwoordige tijd, eigenlijk universeel zoals de losse containerkit ook is gemaakt.
Nu moet je een trailer erbij kopen en.....voor Italeri natuurlijk iets commercieler.
We zullen zien wat de toekomst brengt, misschien is er wel een handelaar die de sprues van de bakken los laat aanrukken en die verkoopt.

gr. Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 jan, 2017 13:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Het probleem zit 'm met dit soort heruitgaves dat het 100% het samenvoegen van complete spreus moet zijn en dat er geen enkel nieuw onderdeel bijgemaakt hoeft te worden. Natuurlijk is het idee van deze opbouw wel eens aangedragen maar je mist dan een hulpchassis en een stukje chassis verlenging. Tevens is dan het aanpassen van de bouwtekening veel meer werk dan de hoeveelheid werk die men er in wil steken. Want dat is het, het is een bepaald beleid van zo min mogelijk werk wat men met deze heruitgaves heeft en daar totaal niet van afwijkt. Daarnaast ook een stukje eigenwijsheid van Italeri want ons voorstel was om het met de DAF 3600 Spacecab cabine te doen maar ineens was het de 95 geworden!? Blijkt later dat men dit jaar de 3600 Spacecab gaat heruitgeven. Dus ook weer een bepaald verkoopbeleid. Maar zolang dit geld in het laadje brengt voor geheel nieuwe kits dan vindt ik dit beleid ook niet zo'n probleem. De tekortkomingen kunnen we zelf wel aanpassen. En wie weet dat men nu wel, nu ik heb aangetoond hoe eenvoudig het zijn kan, wel iets gaat doen met deze opbouw. Je weet het met die Italianen nooit!

En we hebben ondertussen toch ook mooi een nieuwe Stralis, een Actros, enkele trailers, waaronder de geheel nieuwe containertrailer, gekregen en ook dit jaar staan er weer enkele geheel nieuwe kits op de lijst! Revell heeft de laatste jaren zijn geld voor onze tak van sport alleen in brandweerwagens gestoken met hier en daar een Monogram heruitgave dus dat Italeri nog zoveel doet moeten we eigenlijk blij mee zijn.

Er wordt dus wel advies gevraagd en gegeven maar het is helaas niet zo dat Italeri dat zomaar één op één overneemt en dan krijg je dit soort heruitgaven. Altijd beter dan niets denk ik dan maar.

André. :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 jan, 2017 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Ik ben het met André eens, we moeten niet zeuren want er zijn inderdaad mooie kits uitgekomen de laatste tijd. Toen Italeri om onze mening vroeg heb ik aangegeven om de DAF NT ook als Magirus uit te brengen (met wat aanpassingen dus), de Club van vier met een gewone bak (open of dicht) en keuze uit de 4 verschillende grille's en om een klassieke truck uit te brengen maar geen van allen zal gebeuren ben ik bang! :mrgreen:

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement