Gelukkig is de kerriekleurige verf wel droog geworden....je moet alleen oppassen dat de lak langer open staat voor stofjes e.d.
De cabine is nu handelbaar als bij elke andere lak, gelukkig want ik zag het spook voor me dat de lak nooit echt hard zou worden.
Maargoed, vergelijkend met het origineel heeft de Italeri DAF een te dikke bumper maar vooral niet hoog genoeg.
Ik heb dus de bumper aan de bovenkant en onderkant met een plaatje styreen hoger gemaakt.
Doordat de cabine eigenlijk niet goed op het chassis staat bij Italeri merk je die afwijking t.o.v. het origineel niet. Maar omdat ik de cabine iets lager zet
merk je het wel want een te groot deel van de cabine steekt onder de bumper uit zag ik bij de andere DAF.
Met die aanpassing hoop ik redelijk bij het origineel in de buurt te komen.
Verder had deze vrachtwagen zware stalen spatborden die overigens tijden het leven bij Roelofs wel vervangen zijn door afgeronde spatborden met rubber
strip. Tijdens het bouwen deden me deze spatborden denken aan die van een model wat ik jaren geleden heb gebouwd met NCH kabelhaakinstallatie.
Ik dacht dat het standaard NCH was, ook omdat eigenlijk een onderrijbeveiliging aan de achterkant d.m.v. een dikke bumper ontbreekt.
Maar misschien was het wel typisch iets van de carrosseriebouwer immerde beide vrachtwagen zijn ongeveer even oud en komen uit dezelfde streek.
Het chassis was dus al rood gespoten voor de ESM in nieuwegein.
De dieseltank heb ik groter gemaakt zoals de DAF tank eruit hoort te zien, kopschotten uit de grabbeldoos en de body verder van styreen.
Bij de accubak de hydraulische pomp gemaakt voor het kantelen van de cabine, de accu's worden alleen voorzien van een stalen afdekplaat.
De plastic deksels waren er toen nog niet.
Het interieur is grotendeels af, de zetels hebben hun plaats gevonden.
Het dashboard heb ik uit de CTM set gebruikt echter die is in kleur van het latere type en deze hoorde een soort houtnerfstructuur te hebben.
Met een hele fijne penseel dat aangepast en gelukkig bestaat het dashboard van CTM uit 2 delen, eentje met de wijzerplaten en eentje met de knopjes en sparingen voor de wijzerplaten.
Even gepast en inderdaad later verzinnen hoe de naad dict te maken tussen cabine en interieur die je uiteraard hebt als je de vloer in de cabine schuift.
Vanmiddag proberen de spatborden en bumper rood te krijgen, het is me nu veel te koud brrrr.
De boven- en ondergrille zijn ook al geel gespoten maar ik hik een beetje aan tegen die sierlijst rondom de bovengrille.
Ik heb nog niet de motivatie gevonden om die los te snijden van de etsset........
groet Johannes