De foto's van het model tot nu toe geplaatst waren het uitgangspunt.
Wat was er in de voorgaande tijd aan veranderd:
- portier chauffeur scharnierbaar gemaakt, dat was toen ik de scharnieren aan de kikkerdaf maakte
- het blikwerk van CTM aangebracht: de stripjes boven de koplampen en de inzetstukken voor de instapbakken. Erg fijn materiaal maar goed gedetailleerd.
Wel erg dun en een foutje kun je niet maken zoals hierna omschreven
- het chassis is vrij standaard, ik heb een hulpchassis voor de schotel gemaakt met een stuk traanplaat
- een olietank achter de cabine op steunen
- een aangepaste dieseltank, die uit de kit is te klein dus kopschotten uit de grabbeldoos en de rest zelfbouw
- dit keer de spatborden onder de cabine op voorhand aangepast en anders dan de Petter aardappelDAF, t.o.v. de latere hadden deze spatborden rubber flappen
aan de zijkant en zat er een keep t.p.v. de aansluiting op het rubber spatbord aan de cabine
- de zekeringkast uit het interieur gesneden, die kast was niet centraal maar zat op het spatbord achter de chauffeur en bij het handschoenvakje
- tevens de middenconsole aangepast, de flessenhouder was er nog niet
- het chassis voorzien van luchtleidingen
- de velgen aangepast, deze hadden nog geen naafreductie maar op de naaf de kleine halve maantjes
- Volvo 5 gats velgen gebruikt......de aangegoten ring op de voorvelgen weggeslepen en vervangen door boutjes
- de kantelpunten voorzien van slobgaten om de kabine lager op het chassis te krijgen
- de accubak aangepast, dieper gemaakt en geschikt voor het aanbrengen van losse accu's met alleen een bovendeksel
- de CTM grille gevouwen en wat een prutswerk om de rand goed te krijgen....., de ondergrille ook.......en dat ging mis met vouwen. Eén keer verkeerom
gevouwen en bij de poging dat te herstellen de omranding gedeukt met als gevolg dat ik de ondergrille van de Italeri kit open moest
maken........recentelijk
die oefening dus herhaalt bij de Petter DAF maar dat is tevens de laatste keer dat ik dat doe.
- in het voorpaneel moeten achter de grille de nodige gaten gesneden worden, aan te raden dit te doen voordat je de cabine in elkaar zet en niet zoals ik
gedaan het achteraf...
- de spatborden boven het tandemstel van de trekker gemaakt
- de trailer bestaat uit het achtereind van het CARDI chassis, de laatste as zal in het echt anders geweest zijn maar toen ik de trailer maakt was het
voor mij geen issue.....nu nog niet. Het voorstuk met de nek is styreen
- op basis van foto's heb ik in CAD de combinatie getekend om de verhoudingen goed te krijgen en de mechanische zaken zoals de plek van de scharnieren en
de hefcilinder goed te krijgen.
- op basis van de foto's heb ik de maat van de bak bepaald.....even meten zal niet gaan omdat die trailers niet meer bestaan.
Het geheel staat dus op maat en is echt nog ruwbouw en het is de bedoeling minstens zoveel details als op de Petter DAF aan te brengen en dan met gebruik
van de CTM etsset.
groet, Johannes