Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 12:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 21:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ziet er netjes uit John, zeilen maken is ook een moeilijk onderdeel.
Vooral die oude loodzware Tarpaulin zielen die ze vroeger gebruiken, die dikke bruine en ik denk dan altijd aan teer omdat het Engelse woord
er ook al in zit.
Met de lichte verwering ziet het er echt uit als zeil.
Je zal zeker wel een dikke laag achter het A-4tje gelijmd hebben daar waar je de gaten voor de touwtjes in het zeil hebt gemaakt/
De touwen zullen denk ik eerder midden op het schot hebben gezeten als onder de bak maar dit zou zo ook wel gekund hebben.
Succes met de laatste dingen.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 23:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Johannes, bedankt voor je berichtje.

Het was inderdaad een beetje uitzoeken, hoe ik alles moest maken. Zo heb ik inderdaad de naden met een extra stripje papier verstevigd. Waar er gaatjes voor de touwtjes in moesten, heb ik ook aan de binnenkant een strookje gelijmd. Het blijft papier, maar zo werkte het best goed.

Ik heb ook even gedacht om de touwen in het midden van de zijplanken te bevestigen, maar dan moet er weer een soort stang gemaakt worden, dan vond ik toch niet zo mooi.

De verwering heb ik getracht heel subtiel te houden, door met kleurpotlood alleen wat randjes aan te duiden. Ik had toch een redelijk nieuwe truck in gedachten. :)

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 11:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Nou John, de huif is je erg goed gelukt! :brouw:
Je kan er pagina's over schrijven, maar uiteindelijk moet je jezelf er toch een keer aan wagen.
Uiteindelijk valt het dan nog best wel mee, en inderdaad, met schilderen gaat het papier sowieso al een beetje trekken zodat de natuurlijke vormen er in komen te zitten.
Het grote voordeel is ook dat je qua dikte van het papier ook nog mooi in schaal blijft.
Des al niet te min, ziet het er héél goed uit en ook de kleuren combinatie van het model doet het erg goed! :brouw:
Ben nu wel erg benieuwd naar de eindfoto's. :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 14:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
geweldig , ziet er verdomd goed uit [ om het zo maar te zeggen ] wel lekker friemelen met naaigaren
het staat gewoon bij deze auto , kleur is perfect
nog even en er staat een mooie ouwe franse camion
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 21:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Wat een fraai stukje zeilen makerij John. Mooi ook dat hij open is achter, en het touw werk ,Chapeau!
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2017 12:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1389
Bouwverslag Nr.12 Het eindverslag met foto's :D


Beste bouwers,

Hier dan, na 6 maanden bouwen alweer, de eindfoto's. Heuresement le Berliet est fini ....!

Er moest sinds het vorige verslag nog heel wat details worden aangebracht. In de motorruimte moesten nog wat kastjes en bedrading op het schutboard worden aangebracht.
De achterspatborden waren nuaan de beurt. Dat was ook weer puzzelen om die dunne stangetjes netjes in het gelid te krijgen. Die zijn van 0,5 mm plaat.

De richtingwijzers, van die klassieke uitzwaaiarmpjes. De eenvoudige ronde spiegels en van die minimale ruitenwissers. Dan de achterlichten, die heb ik nog in de restantendoos gevonden. Zo ook de richtingaanwijzers op de spatborden voor.
Ik vond het toch wel bij dit model passen om twee breedte- stangetjes op de voorbumper aan te brengen. Hiervoor heb ik gewone kopspelden gebruikt. Die waren precies goed van grootte.
Ik kon het niet laten, ik heb onder de voorbumper een bermlamp aangebracht.

Toen het hoofdstuk belettering. De nummerplaten kon ik gewoon uitprinten van een tekening van het net. Na lang zoeken en passen en meten, heb ik de opschriften op de radiateur en de zijkanten van de motorkap, vanaf wat foto's, na wat verkleinwerk via paint kunnen uitprinten.

Ja, toen het laatste klusje, de belettering op de deuren. Er moest toch wel een Franse naam op. Na wat foto's te hebben bekeken, heb ik zelf wat verzonnen. Mijn naam vertaald in het Frans en een plaatsnaam gekozen.

Het was verrekte lastig alles via Paint uit te tekenen, op zich was het tekenwerk wel te doen, alleen die blauwe kleur hetzelfde te krijgen. Ondanks twee pogingen werd het toch niet wat ik wilde, dus moest ik de decals na het uitprinten, met de hand, met penseel, bijwerken.

Toen was het bul klaar. :lol:

Terugkijkend, het was weer een uitgebreid en voor mij langdurend, bouwproject, waar ik echter met heel veel plezier en voldoening op terugkijk. Weer veel van geleerd, b.v. hoe je een huif van papier maakt.

Hier dan het eindresultaat, gelukkig scheen de zon vanmorgen, dus hier de eindplaatjes:

photo 406100
photo 406101
photo 406102
photo 406104
photo 406105
photo 406106
photo 406107
photo 406108
photo 406109
photo 406110
photo 406111
photo 406112
photo 406113
photo 406114

Veel plezier met de plaatjes. :brouw:

Met vr.gr.

JohnH


Laatst bijgewerkt door JohnH op vr 31 maart, 2017 13:00 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2017 12:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
john , geweldig gedaan , er staat een verdomd goede en prachtige camion om het zo te zeggen
heerlijke uitvoering , alles komt mooi overeen , kleur , huif , mijn complimenten en een bewondering voor je mooie bouwkunsten en bewerking
zou zeggen BONNE ROUTE
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2017 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Weer een fraaie, John :brouw:
Zo hem graag in levende lijve zien :wink:

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 maart, 2017 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
WAUW! Super fraai geworden John!! :shock:

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 01 apr, 2017 16:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Machtig mooi geworden.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement