Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 21:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 6:22 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
echt fantastisch Johannes.
Je maakt er weer een hoop werk van.
Zo ook de grille, ben je daarbij de ondergrille vergeten?
die zou toch ook opengewerkt moeten worden?
of is dat bewust gedaan?
Hij is gewoon prachtig hoor, is geen kritiek!

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 15 sep, 2016 20:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Blauw?

:shock:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 sep, 2016 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Vrijdag.....niet zo productief.
Gisteren eindelijk mijn juiste kleur blauw gevonden en gisteren de spatborden gespoten, vandaag gemonteerd.

Dus inderdaad André, blauw......ik vond het altijd een mooie combinatie dat rood met blauw waar ze mee reden en het geel/beige valt straks
ook op zijn plek in het totaalbeeld. De chassis hierna spoot men donkerblauw maar daar zal ik het verder bij de Terberg over hebben.

En Richard inderdaad, wie A zegt moet B ook maar doen.
Dus gisteravond voor een derde keer een DAF ondergrille opengemaakt en oei wat is het dan allemaal dun wat je overhoudt na een avond werk.....vergelijkbaar met de dikte van de etsgrille.
Eentje voor het verprutste onderdeel van het blik van Jan, eentje voor de eerder gemaakte Bedford KM (waarschijnlijk toen niemand opgevallen)
en nu dus voor de 2800.

Op een facebookgroep heb ik Jan gevraagd of er in de toekomst een light versie van zijn DAF etsset te verwachten was omdat je nu wel erg
veel onderdelen niet kunt gebruiken omdat er maar 1 onder en 1 bovengrille in zit.
Daarover was hij niet zo te spreken volgens mijn en ze keken alleen maar in de toekomst en niet naar het aanpassen van spullen uit
het verleden dus die light versie zal er nooit komen.
Maargoed, plaatjes van de kleine vorderingen waarbij de eerst foto die van de etsset van CTM met de Italeri opengemaakte ondergrille die ik toepas op de Roelofs asfaltkieper
waar ik binnenkort een topic over open.

photo 384557

photo 384558

photo 384559

photo 384561

photo 384556

photo 384560

tot de volgende update maar weer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 17 sep, 2016 9:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Ziet er goed uit met dat blauw, typisch jaren 70/80
Dat van die DAF etchset heb ik Jan in Jabbeke ook verteld, en kreeg hetzelfde antwoord.
Het is gewoon zonde dat je zoveel onderdelen van die dure etchset niet kan gebruiken op één auto.
Maar hij heeft er wel wat van geleerd denk ik want de Renault is nu wel opgesplitst in een Renault en Berliet set.

Trouwens nog een vraagje, hoe kom je aan die wielen van de steunpoten??

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2016 11:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Kijkerdekijk! Top gedaan man.
Kost wat moeite maar dan heb je ook wat.
Prachtig gedaan

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zo gisteren en vandaag hetgeen uitgewerkt wat ik dit weekend bedacht had.
Ik zat al een tijdje te denken hoe die frames met houten schotten op de trailer te maken.
In werkelijkheid zijn het insteekrongen waarover een lange ligger is bevestigd om stevigheid te houden, voor het insteken van de rongen zijn stukken koker door de kieperbouwer meegenomen op de kieperwanden.
Tussen de rongen zit een hoekstaal frame waartegen de multiplexschotten zijn aangebracht en dat dus per zijde 5 stuks en ik zag op een andere foto dat de hoekstalen met een kettinglas tegen de rongen gelast daar waar dat in het verleden ook met lange bouten ging.
Dus men had buiten het seizoen nogal wat opbouwschotten in opslag met lange lengte immers 2 stuks met de volledige kieperlengte, een kopschot en eindschot. Dat spul zullen ze met hun eigen Atlaskraan voor het seizoen op de trailers gemonteerd hebben.

Maargoed, ik heb lering getrokken uit de bouw van de kikkerDAF kieper waar de schotten van houten plankjes was gemaakt en geklemd in een frame van rechthoekige strippen en heb nu een omranding van styreenstrip gemaakt. Op de rongen een plaatje waarin 2 groeven gegraveerd wat de flens van het hoekstaal is, ik had daar ook hoekstrip voor kunnen gebruiken maar nu is het strakker afgewerkt.
Aan de bovenzijde een strip 1 x 1 mm onder de bovenligger en aan de onderkant sluit het schot koud op een 1 mm strip aan waar straks als het goed is ik de naad volledig dicht kan drukken door de tolerantie van het houten plaatje in de frames.
Omdat het fragiel is wil ik die schotten niet op de kieperbak hebben als ik ga spuiten dus ik heb het dusdanig gemaakt dat de zijschotten, kop- en eindschot later na het spuiten en monteren van de houten plaatjes in elkaar gezet kan worden en het geheel op de wanden van de kieper gelijmd.
Moeilijk verhaal maar ik ben daar toch een paar avonden mee bezig geweest.

photo 384996

Allereerst de maat bepaald op basis van de enkele foto's die ik heb, bijgaand een foto van een zustertrailer met een 3300 ervoor die ook zo verstevigd is als de Floor die ik bouw. Nu weet ik niet welke maar 1 van de dubbele telescooptrailers is tijdens het lossen met trekker op de zij terecht gekomen en men heeft de bak volledig onder handen genomen en verstevigd met extra kokerliggers. Zou zo maar deze kunnen zijn, de mijne is wel gebaseerd op die van de foto.
De hoogte van de kieptrailer incl. schotten is nu 3,65.

Zo staat het erbij en ik wil een poging doen om de trailer en schotten gespoten te kunnen laten zijn op de brouwersdag, of dat lukt is vraag twee......
In ieder geval heb ik het vliegtuigtriplex binnen en kan het zaagwerk ook beginnen.

photo 384998

photo 384997

photo 384999

photo 385000

Oja, Christiaan die resin trailersteunen met witmetalen steunpoten heb ik ooit bij MG mouldings gekocht maar had vergeten
dat ik ze in de rommelkist had.
De steunen zijn dus Italeri en de steunpoten zijn van witmetaal, eigenlijk een kopie van die van AMT wielen maar dat mag ik niet schrijven :wink:
We ploeteren door....

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 sep, 2016 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Schottenframe ziet er al goed uit, ga hem zaterdag eens goed bekijken.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2016 14:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
ook deze gaan we eens goed bekijken , afkijken dus hoe of wat
geweldige beest is dit
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 sep, 2016 19:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Mooi Johannes. Ik vond het frame voor de schotten wat robuust overkomen, maar zag op je voorbeeldfoto dat dit bij de echte ook zo was. Zaterdag maar eens van dichtbij bekijken..

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 sep, 2016 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
De frames van de schotten blauw gemaakt, van vliegtuigtriplex de houten schotten gemaakt.
Het triplex is van berken dus veel te licht, ik heb een paar lagen sterk verdund bruin eroverheen gespoten waarbij je nu nog net kan zien dat het hout is.
Ik denk dat ik later die schotten nog blank af ga lakken, inmiddels wel allemaal pasgemaakt en losvat voor Gorinchem morgen in de sponningen gedrukt.
Het frame heb ik voor morgen even met dubbelzijdig tape vastgezet voor het beeld (en natuurlijk achterstevoor maar dat mag de pret niet drukken)

Op het programma staat aankomende week iets van 35 haken maken en die in de bak vastmaken en dan het geheel blauw sproeien.
De trekker schiet ook aardig op, het huwelijk tussen vloerplaat en cabine heeft plaatsgevonden dus nu een kwestie van afwerken.
Langzaam eens zoeken naar een geschikte aardappellading.

photo 385214

photo 385208

photo 385206

photo 385207

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement