Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2017 8:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Prachtig model Rolf! Dit soort geel kun je niet mooi op de foto krijgen, in het echt zal hij vast mooier geel zijn.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2017 9:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Eenvoudige maar herkenbare trekker die je hier neer zet Rolf. Jammer dat het verf gedeelte je zo tegenzit, geel blijft lastig!
Succes met de laatste loodjes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 apr, 2017 23:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Zoals op FB al aangegeven prachtig model, ik heb deze ook een paar keer live gezien en echt fraai.
Succes met het afbouwen want dat moet wel gebeuren.....nog meer succes met de keuze van motorkap op of motorkap dicht..... :mrgreen:

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 apr, 2017 8:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Bedankt voor de reacties. In de hoek gooien was geen optie en ik ga hem zeker afbouwen. Het spuiten zat bij deze op alle mogelijke manieren tegen. Maar met de motorkap open valt het niet zo op en de motor had ik al precies als in de folder afgewerkt. Ook de overige details onder de kap waren al in aanbouw.

Groeten,
Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 apr, 2017 8:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Jammer van het kleurverschil Rolf, maar ondanks dat vind ik het toch een heel mooi model geworden, juist door die gele kleur. :)

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 apr, 2017 16:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Het is omdat je het zelf zegt Rolf, maar anders was het mij op de foto's niet opgevallen.
Ik vind hem mooi :brouw:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 apr, 2017 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik heb het bij mijn rode DAF NTT ook gehad. Ik meende toch echt alle grondlagen gelijk opgebouwd te hebben en ook evenveel lagen rood gespoten te hebben op cabine en neus maar toch ook net iets kleurverschil..

Ondanks dat kleurprobleem toch een stoere truck geworden. Ook de verbouwde velgen heb je mooi voor elkaar gekregen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2017 2:01 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
In het echt vind ik dit één van de lelijkste Daffen ooit, maar als model ziet het erg goed uit Rolf.
Ik weet niet of je voor het lakken nog een gele ondergrond of gele primer hebt gebruikt, of dat je zelf het geel moet mengen ivm een AB, haal dit eerlijk gezegd niet uit je verslag.
Des al niet te min vind ik hem met al zijn extra details een erg mooi en geslaagd model. :D

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 apr, 2017 16:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Hermann,

In verband met de beroerde dekking van geel had ik alle componenten zoals chassis, cabine en motorkap in een egale goed dekkende witte primer gespoten. Vervolgens alles in een witte basiskleur, vervolgens alles in een gele kleur die ik bij nader inzien niet mooi vond en uiteindelijk alles dus in deze gele kleur.

Alleen speelde de airbrush op bij de cabine en motorkap, dus cabine helemaal opnieuw gedaan en de motorkap zelfs twee keer helemaal opnieuw INCLUSIEF ALLE BASISLAGEN.

Vanuit mijn werk weet ik dat de enige geschikte primer onder geel wit is en zeker geen geel. Geel heeft nul komma nul dekkracht. Dus waar het verschil nu uit voortkomt weet ik niet maar hoe dan ook we maken hem helemaal af met nog wat leuke kleine prutsdetails. Tevens ga ik de motorkap aan de binnenkant nog verder detailleren omdat de kap waarschijnlijk meestal open gaat staan.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 13 mei, 2017 8:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Met een motorkap die meestal open gaat staan is het zaak de ruimte onder de kap verder te detailleren. Allereerst de aansluiting gemaakt van de ventilatie.

De kitonderdelen onder de voorruit geplaatst, voorzien van een chroombandje en (zoals in de brochure) oranje rubberen moffen:
photo 410554

Toen de versteviging van de motorkap inclusief luchtkanaal gemaakt. Dit kanaal loopt vanonder de luchthapper op de kap naar de aansluitrubbers:
photo 410555

En dit is wat de nerdy-modelbrouwer van tijd tot tijd heel blij maakt. Dat wanneer je dan alles gaat passen blijkt dat de aansluitingen precies op elkaar uitkomen :D
photo 410556


Ook zijn er onder de kap aan beide zijden nog een soort spatschermen. De linker versie is de lastigste want deze vormt zich helemaal om wat buizen en het stuurhuis heen:photo 410557

Het past in elk geval wel goed:
photo 410558

Dit spatscherm sluit dan weer aan op één van de witte "blokken" die je achter de grill ziet. Dit zijn eigenlijk de koplamphuizen (die deze truck in de bumper heeft) die zijn meegevormd met de polyester motorkap:
photo 410555

De motor heeft zoals Johannes al opviel niet de typische bronskleur maar een grijze kleur:
photo 410559

Hier kun je zien dat de gele truck een andere motorkleur heeft dan de oranje truck uit de folder, ook een ander motor trouwens:
photo 410560


groeten,
Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement