Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 20:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Jullie zullen wel flauw van mij worden maar ik ben weer wat nieuws begonnen... :lol:
Dat komt omdat deze kit al sinds Jabbeke door mn kop spookt.
Ik kon vorige week voor een prikkie op mp een nieuwe iveco kit op de kop tikken dus samen met de kit die ik al had kan ik nu een 8x4 bouwen.
En heb ik meteen de extra cabine delen voor mijn Powerstar.
Ook heb ik de Strator neus geruild met iemand in Tasmanië voor een Kenworth T650 dus misschien ga ik die wel eerder bouwen dan de C500, ligt eraan hoe mooi de cabine is.
En deze Iveco kit van Italeri is zo mooi dat ik die graag wil bouwen, ondanks dat ik helemaal geen Iveco fan ben.
Ook heb ik de CTM Etchset en die is ook erg mooi.
Maar nu heb ik een tijdje gezocht naar een Australisch voorbeeld maar ik vind de bullbar die de Aussies gebruiken erg lelijk en in New Zealand gebruiken ze bijna geen bullbar's dus dat kwam goed uit.
Alleen nu levert Iveco helemaal geen 8x4 Stralis met grote cabine, maar dat is modellers vrijheid denken we dan maar.
Ik heb de maten genomen van een 8x4 volvo trekker en het chassis alvast verlengt.
En in de voorste delen alle gaten doorgeboord. de rest moet nog.
Ik heb een nieuw chassis gemaakt omdat de kit chassis uitsparingen had in het chassis voor de achteras, maar dat heeft de 6x4 en 8x4 niet. Dat is speciaal voor de 4x2 lowliners.
Bij KFS heb ik een dashboard bestelt, het bed en bovenste kastjes heb ik al omgebouwd.
Ook de deur eruit gezaagd, alleen nu moet ik ook hier weer de opstappen zelf maken.
De grille wordt ook scharnierend en alles erachter moet ik ook ombouwen van links naar rechts.
Welke kleuren weet ik nog niet, de foto's zijn gewoon wat voorbeelden.

photo 370916

photo 370915

photo 370913

photo 370914

photo 370911

photo 370912

photo 370910

photo 370917

photo 370918

photo 370919

photo 370920

_________________
Mvg Christiaan


Laatst bijgewerkt door griffioen72 op vr 23 sep, 2016 23:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Zo eindelijk van de beginbouw dip af, nu toch echt een gevonden die je gaat bouwen :lol:. Echt typisch New Zeeland trucks zulke vier assers. Zal een hele mooie truck worden met de CTM-set. En ach wat maakt het uit dat ze hem niet zo af fabriek leveren.
Wel slim om een 2e doos der bij te kopen en die cabine voor de powerstar te gebruiken. Hoop dat je daar ook mee verder gaat tegelijk met deze. Ik weet dat je daar normaal een pest aan hebt om met 2 tegelijk bezig te zijn maar omdat ze beide identiek zijn zou ik het wel doen alleen al omdat je de ervaring van de Stralis voor de Powerstar kunt gebruiken.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 mei, 2016 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Mooi project! Ik heb eventueel nog een sprue over met chassisdelen en achteras + vering.

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 mei, 2016 9:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Niet nodig Jelmer, maar wel bedankt.
Omdat ik twee Iveco kits heb en de Powerstar een ander chassis krijgt en bladvering kan ik gewoon beide achterassen voor deze truck gebruiken.
De voorassen zitten eronder en kunnen sturen, normaal doe ik dat nooit omdat de wielen vaak scheef gaan staan.
Maar hier wordt het gewicht toch verdeelt over twee assen en het wel zo mooi is om te laten zien dat beide assen kunnen sturen.
Ook heb ik de stuurstangen vervangen door dikkere omdat die van de kit wel erg slap en dun waren.
Ik zie nu op de foto de voorste dwarsligger, hier niet op letten. Die ligt nog los en niet geschuurd. Die komt er pas in als ik weet hoever de versnellingsbak komt.
De achterassen en chassis moet ik ook nog verder afwerken.
De spoilers zijn ook verlengd omdat ik zag dat de meesten daar een andere spoilerset hebben als in de kit.
En de KFS dashboard is binnen.

photo 372064

photo 372063

photo 372061

photo 372060

photo 372062

photo 372067

photo 372066

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er goed uit zover. Die spoiler snap ik in verband met de hoogte. Is zo te zien een aftermarket set.
Je gaat zo te zien hem weer bouwen met open deur en gril. Als ik zo naar de foto's van de ander merken kijk uit je begin post dan vind ik de wielbasis wat aan de korte kant.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 mei, 2016 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Ik heb twee RHD's van M&G liggen. Ook de ruitenwissers moet anders zitten bij de Aussie uitvoering maar daar zal je je vast wel mee redden. Ik blijf dit lekker volgen om de kunst een beetje af te kijken. Een dergelijke 4 asser ligt ook nog in mijn planning

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
@ Remon, ik denk dat dat gezichtsbedrog is, ik heb de maten genomen van een 8x4 volvo trekker dus mijn wielbasis is hetzelfde als de volvo in mijn voorbeeld post.
De twee freightliners hebben tussen de voorassen minder afstand, daarom wat meer ruimte voor de tank.
@ Hessel, hoe wordt het met je Nieuw Zeelandse K104 cattle truck?? Die vind ik ook geweldig mooi.

Ik ben een beetje aan het lassen geweest vanmiddag, de twee tanks ingekort en de aansluitingen voor de overloop eraan gemaakt.
De lassen zijn van CTM.

photo 372617

photo 372616

photo 372618

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 mei, 2016 16:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Je brengt weer aardig wat mooie details aan Christiaan :brouw:
Mooie keuze deze New Zealand Iveco.

In volgmodus :wink:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 mei, 2016 9:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Gisteren heb ik de tanks gespoten en ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb de grootste lasnaden gebruikt en achteraf had ik ook wel de smallere kunnen gebruiken.
Maar ik was bang dat je er door de dikke lak niks meer van zou zien.
Maar dat valt best mee.
Nu kan ik ze alleen niet meer vasthouden want deze lak blijft heel lang zacht en er zit meteen een vingerafdruk in de lak.
Dus dat wordt nog lastig.
Ook de AdBlue tank vergroot, en de spatborden aan elkaar vastgemaakt.
En begonnen met de motor, de radiateur heeft al een zwarte wash gehad. En het motorblok is gespoten.

photo 372836

photo 372837

photo 372834

photo 372712

photo 372711

photo 372710

photo 372709

photo 372708

photo 372838

De naaf uit de velgen gesneden zodat ik die in de chassiskleur kan spuiten, en die op de binnenste velgen gelijmd.
Bij de voorvelgen heb ik de bouten eraf gesneden omdat hier de nieuwe boutdopjes van A&N opkomen.

photo 372833

photo 372835

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 mei, 2016 9:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
De motor is klaar, misschien nog een paar leidingen als hij in het chassis zit.
Maar ik vind hem zo ook al leuk.
Met wat kleur, ijzerdraad en stukjes krimpkous maak je er al heel wat van.
Mooie bouwdoos hoor, past ook allemaal goed.

photo 372912

photo 372911

photo 372910

photo 372909

photo 372908

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement