Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jan, 2017 14:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Altijd fijn om weer een boel onderdelen in de kleur te hebben staan/liggen..
Mocht je de kleur wit nét niet helemaal overeenstemmend krijgen, kijk dan nog eens goed naar het origineel.
Het komt vaker voor dat cabine en laadbak (-ken) niet precies hetzelfde wit zijn. Niet dat het bij jouw voorbeeld zo is maar het zou kunnen.
Dan niet te druk maken. Al blijft wit een moeilijke kleur want je hebt wit, wit, wit en wit... :lol:

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 1:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik post de laatste tijd niet zoveel want ik ben ben met een heleboel dingen tegelijk bezig. Ben ook vaak niet thuis dus ik bouw niet zoveel de laatste tijd.
Maar ik heb niet stil gezeten. Ik heb eindelijk de cabine dicht. Ik moet één ding zeggen: "Die schaalmodellen van A&N zijn heel gedetailleerd maar ik ben er geen fan van dat de cabine uit één deel bestaat... ik kreeg de onderkant er met geen mogelijkheid in zonder de deurpanelen los te breken. Nu heb ik het dashboard van de bodem losgebroken en een beetje aangepast want anders ging het niet lukken. Er staat ook duidelijk een waarschuwing in de beschrijving dat wanneer de onderkant erin zit, er geen weg terug is. Al er dus bv een stoel loslaat kan je er niet meer bij. :(
Maar met veel hangen en wurgen zit de bodem erin maar er zit nu wel een kier tussen het dashboard en de cabine. Ik hoop dat de ruitenwissers dat een beetje camoufleren :cry:
photo 400572
photo 400571
Nu ik de foto zie blijkt de bestuurdersstoel lager te zitten dan de bijrijdersstoel. Toch nog wat verder eein drukken dus.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 feb, 2017 1:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Deur van de Motorwagen erin gezet. Ik was bij de aanhanger de scharnieren vergeten. Het zijn de puntjes op de"i".
photo 401263
photo 401262
Heb waarschijnlijk lijm aan m'n vingers gehad want er zit een dikke vlek op de zijkant. :cry:

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 17:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
De verf is wel heel korrelig/ruw of komt dat door de foto?

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 mei, 2017 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ben ik weer. Zelfde verhaal als altijd... weinig tijd, lang geleden, bla bla bla.
Ik heb vandaag de aanhanger helemaal afgemaakt inclusief alle decals. Met de voorwagen was ik ook op ongeveer 80% maar die heb ik weer een heel eind moeten demonteren. Wat was het geval? Ik had een rekenfout gemaakt bij de hoogte van de laadbak. Toen ik de cabine ervoor had staan bleek hij een cm te laag te zijn. Het dak van de cabine was hoger dan de laadbak. Ik heb een nieuwe laadbak gemaakt maar alles moest weer opnieuw. De deurrubbers, de scharnieren, de reflecterende strepen... dat heeft veel tijd gekost. Verder was de onderbumper/grille wat hol ipv bol dus het sloot niet mooi aan op de cabine. Ook de onderste instaptreden sloten niet mooi aan op de spatborden. Je begrijpt dat ik alles weer losgemaakt heb want her zag er niet uit. Ben alweer een heel eind maar de onderspoiler zit er nog niet op. Dat moet ik nog aanpassen. Heb net iets zitten lezen over resin buigen dus dat ga ik maar eens proberen. Hier wat foto's van de aanhanger, de complete combi tot zover en de grille ten opzichte van de cabine.
photo 411773
photo 411772
photo 411774
photo 411775

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 mei, 2017 9:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Jammer van de vele problemen, maar als hij klaar is staat er ook een flinke combi.
Heb je andere banden gebruikt op de aanhanger?? Ze lijken forser dan die van de truck?

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 mei, 2017 20:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Je losse onderdeel van de bovengrille is iets te lang en daardoor krijg je een veel te grote ronding, er iets afhalen scheelt je een stuk in het rondzetten van de ondergrille.
Iets te lang viel me ook al op bij mijn cabine, stukje afhalen is het beste.

gr. johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 jun, 2017 13:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik las onlangs een stukje hier op het forum dat je resin-onderdelen kunt vervormen door ze in warm of heet water te leggen. Dat wil ik eerst even proberen. Als de bumper wat meer gebogen staat komt het denk ik ook beter uit voor de opstapjes. Als ik die aan de bumper vastmaak komt het niet uit met de ronding van het spatbord. (wanneer brengt Italeri de nieuwe DAF uit :x ).
Maar ik heb bijna de hele motorwagen alweer in elkaar... De reflectie strepen er weer op, de zijdeur er weer in dus nu alleen de laadklep, de contour-lampjes en de voorbumper nog.
Ook heb ik alle onderdelen van van de volgende auto voor deze klant alweer binnen. Ik heb de FH besteld bij A&N dus daarmee ben ik alweer een uur of 2 bezig geweest om alles te schuren en te vijlen. Die auto wordt exact hetzelfde als deze maar dan dus een Volvo ervoor.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 jun, 2017 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ik ben gisteren eindfoto's wezen maken. Als ik heel eerlijk ben heb ik ze wel eens mooier afgeleverd. Wat ik al eerder gezegd heb is dat ik geen fan ben van de cabines uit een stuk. Ik heb aardig lopen worstelen om het binnenwerk erin te krijgen en er zijn meerdere dingen die mij althans niet goed bevallen zijn. Maar goed... het einresultaat:
photo 414023
photo 414024
photo 414025
photo 414026
photo 414027
photo 414029
photo 414030
photo 414032
photo 414033
photo 414034
photo 414035
photo 414040

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 jun, 2017 8:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 maart, 2015 10:43 am
Berichten: 342
Jammer dat je een aantal punten niet naar eigen tevredenheid hebt weten af te werken. De cabine is inderdaad niet helemaal gaaf geworden, lijkt op sommige plaastsen alsof er niet goed geschuurd is.

Met wat voor materiaal heb je de deuren op de zijkant van de trailer gemaakt? Zien er zeer realistisch uit.

Shot van de achterkant is goed gelukt. Wat gaat de volgende build worden

_________________
"Iets wat op voorraad ligt, roeleert niet."


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement