Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2016 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Als ik zo de foto's bekijk Christiaan en goed naar de buitenkant/onderkant cabine te opzichte van de tanks, heeft de cabine gewoon de standaard breedte. Zou mij daar ook niet al te druk om maken.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2016 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Ik denk ook dat de Aussie Powerstar gewoon de brede cabine heeft Christiaan. Als je goed naar de 1:1 kijkt , en ook word hij niet voor niets Powerstar genoemd.

groetjes Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2016 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Na eens een heleboel Iveco's te hebben vergeleken vraag ik me af of het wel de brede cabine is. De motorkap die Christiaan al heeft gemaakt (en er veelbelovend uitziet) geeft volgens mij het antwoord al. De gele kit-cabine op de foto is zo te zien breder dan de neus. Op het origineel zitten bij de overgang van kap naar cabine daar de luchtfilters en is het moeilijk te zien.
Wanneer je de spatborden en de dieseltanks bekijkt op het origineel zijn die allemaal een tikkie breder dan de cabine. De total breedte volgens de spec-sheets is 255. Volgens mij is er dus sprake van de smalle cabine.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 apr, 2016 20:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Rolf en Jelmer hebben gelijk. Deze heeft ook een smallere cabine.
Hier is dat goed te zien.

photo 368248

En dan zouden de inlaatbuizen ook beter passen.
Hier met de brede cabine.

photo 368261

En zo zou die worden met een smalle cabine.

photo 368262

Op zich is dat ook geen probleem, de voorkant van de cabine moet er toch af omdat de firewall van de powerstar anders is en ik alleen de hoeken van de cabine overhoud.
Ook de achterwand en dak moet ik zelf maken dus dat is zo aan de smallere cabine aan te passen.
Evenals de vloerplaat en dashboard.

Maar hij gaat in de ijskast, na 4x schuren, plamuren en primer is hij nog niet mooi.
Dus ik ben hem zat. Ik ga eerst met wat anders beginnen..

photo 368246

photo 368244

En zo wilde ik de zijwanden maken

photo 368245

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2016 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Nou Christiaan, dat gaat weer een mooie verbouwing worden!
Leuk dat het eens een afwijkende Iveco gaat worden, zo met die met neus er voor.
Succes.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2016 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Kom op Christiaan! Nou al dat prachtige modelbouw geweld laat je je toch niet uit het veld slaan door wat styreen! :mrgreen:
Het is zo'n prachtige Aussie truck!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 apr, 2016 17:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
In de ijskast?????? Man, je bent net begonnen.. :mrgreen: :)

Maar effe serieus..... Je had iets langer moeten wachten met de primer. Zeker als je zoals hier een aantal laagjes op elkaar hebt gelijmd,duurt het een behoorlijk tijdje voordat je het styreen kunt schuren. Daar waar het gelijmd is, is het nog te zacht door de lijm en krijg je het nooit strak, al schuur je 3 dagen....

Gewoon de neus een weekje laten liggen (het liefst zonder primer zodat alle lijmdampen weg kunnen) en in die tijd de cabine verbouwen en daarna de neus pas af werken. Pas als ie voor je gevoel helemaal strak is, is het vroeg genoeg voor de primer

Gr. Zeger

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 apr, 2016 22:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Ja Christiaan je moet je niet zo uit het veld laten slaan door een motorkap wat niet in één keer strak eruit komt, :wink:
Je zat natuurlijk in een gigantische flow met Jabbeke en dan voelt een tegenslag direct als een mokerslag :lol:

Gewoon wat de grote meester al zegt, even weg leggen en een paar weken verder bouw je h’m net zo snel weer af als je vorige modellen :wink:

Ik vind dit persoonlijk wel een heel bijzonder model :wink:

Succes :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 apr, 2016 13:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
deze heeft veel weg van de white westernstar
maar heb ook gekeken naar de 6500 powerstar en ook daar steken de brandstof tank,s aan de zijkanten uit , niet veel maar 10 cm is genoeg voor gezichtsbedrog
of hij nu een dagcabine heeft of de slaapcabine
denk dat daar de de verneukeratieve gedeelte inzit , staat ook iets hoger op chassis [ australiestyle ]
de voorkant van de cabine is niet duidelijk te zien qua overgang neus door de luchtinlaatsnorkels
gewoon proberen en kijken hoe of wat

als je foto,s bekijkt van white zie je ook dat ze een coe cabinegebruiken met een neus ervoor gebouwd [ periode white / volvo ]
diep ademhalen en verder
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 apr, 2016 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
inderdaad, zoals jacobus zegt, 10 cm is die smaller, aan weerskanten dan hé
men houdt bij de fabrikanten nog altijd aan 2 verschillende buitenmaten: 2,50 en 2,30 meter.
Alleen Volvo heeft de FM op volle breedte zeg maar.
Alle andere merken hebben hun topmodel op 2,50 en een smallere versie op 2,30 (meestal een kleinere cabine zoals de Axor die van de Atego afgeleid is). Maar zelfs MAN en Mercedes hebben "smalle" TGX'en en Actrossen.
Kijk maar eens goed rond op de baan, je hoeft daar geen meetlat voor nodig te hebben, ge ziet het zo aan de spatborden, wanneer die buiten de cabine komen, heb je te doen met een smalle versie.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement