Dank voor de complimenten.
De lak bij de deuren, ik twijfel nog of ik iets meer materiaal weg haal voor het spuiten of later door de slijtplekjes iets aanpas. Aan de hand van de volgende foto's is te zien dat met de droge passing alles in elkaar valt, deze kit is al strak van zichzelf. Bij de passing heb ik het scharnier van de motorkap geborgd met een iets dunner pennetje dan welke erin komt, dit om ruimte te houden met verwijderen. Daardoor is de voorkant van de neus net iets lager
Bij de kit wilden ze dat ik eerst, de rand van het scharnier plaatste, en daar de kap op kleef. Ik wil eerst spuiten en daarna zo min mogelijk kleven. Op de foto's is nog net de ruwe lijmnaad te zien.
De radiatorkleur hoort dan ook bij het scharnier, ik kan nu net met een pincet, de borgpennen plaatsen. Beetje scheel kijken over de radiator en daarna, is hij straks bijna helemaal uit beeld. Ook als de kap tot het uiterste open is. Had de grille door zichtbaar geweest of openingen, zoals bv bij de daf 3300 dan was hij wel een donkere kleur geworden.
Update
Foto's zijn van de volgende droogpassing, de cabine rust nu op 4 draagpunten en het punt met de slaapcabine. De slaapcabine rust op 2 draagpunten. De motorkap wordt in lijn gehouden door de breedte van de scharnier punten.
De deur van de slaap cabine, heb ik met het zelfde principe als de voorportieren ook een scharnier gemaakt.
Nu heb ik de lengte van armen van de hoek met 90 graden net zo groot als er ruimte is in de body. Daarna de hoek van 45 graden gemaakt. Nu zijn de scharnieren en deur wel definitief bevestigd. De hoogt van het scharnier heb ik verdubbeld, omdat dit deurtje niet zo star is als de voorportieren en ik nu wel de ruimte heb. Om open te maken heb ik een grendel gekleefd en niet te ver dicht opgelost door een handgreep te plaatsen.