Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 21:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 maart, 2017 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 15 nov, 2010 22:35 pm
Berichten: 729
Woonplaats: Friesland
Prachtige combi! En uiteraard weer keurig gebouwd!

_________________
Jelmer

Iveco, MAN en Scania modelbouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2017 15:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Dank heren,
Afgelopen weekend was het bekende weekend in Jabbeke, altijd een feestje om medebouwers die je normaal gesproken
een enkele keer in het jaar live ziet en buitenlandse bouwers waarvan je alleen contact hebt via mail en faceboek weer te kunnen ontmoeten.
Ondanks de reis over helse wegen gelukkig geen schade aan de modellen en dat is een wondertje......

Deze combinatie had ik ingeschreven in de DAF klasse en mocht voor de derde keer de eerste prijs ontvangen.
Aan de prijs zat wederom wat vast, dit keer de nieuwe Euro 6 CF met bijbehorend PE chassis van A&N en een fraaie decalset van Max models en ben
er erg blij mee.
De spulletjes staan hier thuis en ik denk dat dit jaar een erg modern bouwjaar wordt, ook een jaar dat ik aan de huisstijl van mijn fictieve bedrijf een modernere draai ga geven met de nieuwe XF en CF.

photo 404740

photo 404741

photo 404739

photo 404742

De opstapjes kunnen inderdaad dieper, heeft te maken met een aantal faktoren zoals de toch wat te korte uitsteek van de rubberen spatborden onder de cabine, het iets te hoog monteren van de cabine, de bumper iets teveel vrij van de cabine en gewoon een fout van mij.
Ik ben uitgegaan van een opzetstuk van 5 cm terwijl dat natuurlijk in het echt meer is. Bij een volgende vervang ik deze en dan nog zal het een beetje schipperen zijn.

Voorwat beschadigen en verwering........er is een stroming die absoluut verwering wil op een model en een stroming die clean bouwt.
Ik behoor bij die laatste groep want ik hou van bling op de auto's, verweren kan ik niet (ook vaak zie je het overdone op modellen waarbij de verwering een camouflage is van slecht spuitwerk) en verder vind ik persoonlijk dat er dan ook deuken en andere schade moet zijn. Een chauffeur zal over het algemeen eerder een deuk in de auto rijden dan dat er roest op komt.
Wat ik wel moest verweren zijn de heipalen want anders leken het teveel grijze stokken die erop lagen.
Ik heb hier in de omgeving Twello nog niet echt een locatie voor buitenfoto's gevonden dus die komen later nog.

Eindconclusie: een prettige bouw met de juiste gegevens, volgende keer eerder beginnen met dit soort projecten omdat 4 maand wel erg krap is.

groet, Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 maart, 2017 16:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Gefeliciteerd Johannes, voor deze terechte overwinning.
Verweren of niet....ach het ene project leent zich er beter voor dan het andere.
Bij dit model vind ik deze stijl net zo mooi want ja, er is toch een moment dat de chauffeur zijn éérste rit met de nieuwe wagen moet gaan maken. :wink:
De palen vind ik ook erg goed getroffen, dus inderdaad....een terechte overwinning.
De nieuwe huisstijl aan het fictieve bedrijf........iets met kleuren?
Nu maar wachten op de buitenfoto's. :brouw:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie beloning van zweet- en scheldmomenten die nu snel naar de achtergrond verdwijnen Johannes!
Zolang je voor je plezier bouwt en niet louter om prijzen te halen, blijf je er plezier in hebben lijkt me.
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Schitterend resultaat met beloning Johannes. :brouw: :brouw:
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 maart, 2017 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Welverdiende prijs voor dit model Johannes, dubbel en dwars verdiend.
Heb je afgelopen zondag weer niet veel gesproken, maar toch op m'n gemak je DAF een aantal keer bekeken en elke keer waar andere details gezien.
Hij past ook weer prima in je rijtje gebouwde DAF's.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 maart, 2017 8:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
heb hem goed bekeken en het is gewoon een fraai staaltje van bouwen en detailwerk alsook het model zelf [ de 2600 ] vind ik een geweldige uitstraling hebben [ jeugdige nostalgie ]
gefeliciteerd met de prijs
en ook voor jou geld , PLEUR die navigatie rommel het raam uit , gewoon een kaart en gaan [ pas op voor hobbelige wegen :lol: ]
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 0:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jul, 2016 23:03 pm
Berichten: 63
Zeer netjes geworden Johannes! Imposant spul!
Gefeliciteerd met de prijs.

Gr,
Stefan

_________________
http://www.most-models.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 22:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Een juweeltje Johannes. Dat is het. En als je dan ook nog waardering krijgt van internationale medeklevers is dat echt kikken.
Ip naar de volgende.
Ik kom snel ook een keer naar Jabeke. Als toeschouwer dan.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 maart, 2017 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Proficiat Johannes :brouw: .

Loon naar werken. Een mooi resultaat voor een uniek model. Ik denk een terechte winnaar in de Daf categorie.
Het wordt nu inderdaad wel eens tijd dat je de A&N prijzen eens begint te bouwen :mrgreen: :lol: :wink: .

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 111 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement