Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:09 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 36  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 jul, 2016 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Oke Zeger, das dan jammer. Dit ziet er fantastisch uit. Nu de andere kant nog :mrgreen: . Wat de vergrendeling betreft is wel heel simpel maar zeer veel gebruikt in die tijd. Heb in truckstar vaak genoeg een oude bak (bij de rubiek klassieketrucks) met deze vergrendeling gezien.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 jul, 2016 18:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2006 22:10 pm
Berichten: 41
Woonplaats: nijmegen
je slaat de spijker weer vol op de kop zeger....toppie

inderdaad aan de rongen de haakjes aan de buitenkant niet alleen tijdens laden/lossen eraan ophangen maar ook de spankettingen eraan als je geladen was ( en goed strak ook) anders kwamen de stenen je tegemoet als je de kleppen open deed

wel nog een opmerking

IK zou een doorgebouwde voorkop maken met opbergkist , daar werden de verlengde voetjes in opgeslagen.....ook oprijhout en stuwlatten werden erin gelegd
ik weet niet vanaf wanneer de enkele tassen (hulo pak enkele rij steen ) werden aangepast voor 2 rijen stenen eerst met voet verlengers , later waren deze al langer af fabriek

mooie tijd was het met deze hulo's wel zwaar ....

B@rt

_________________
JA ik ben gek , NEE wou je zeggen van niet dan

bezoek ook : www.bouwmachineweb.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 jul, 2016 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 22 jul, 2010 20:07 pm
Berichten: 58
Leuk filmpje Zeger, schaal 1:16

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZQq9Z3NvA

_________________
Oude Terberg foto's gezocht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2016 11:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Bedankt weer mannen. Inmiddels zijn er weer wat vorderingen gemaakt met de Floor trailer en zit de voorste opbergkist er aan. Wat er allemaal in opgeborgen zit, kunnen we niet meer zien, want ik heb de klep vast gelijmd. Ook de steunpoten zitten er aan en deze kunnen wel naar boven en beneden zodat de oplegger ook los kan blijven staan. Vervolgens als laatste nog even getest of dat alle wielen van de oplegger de grond raken wanneer de laatste as van de Scania is gelift, en dat werkt ook.

Nu nog de steunen voor de reservewielen van de oplegger en één of twee luchtketels met de nodig leidingen, en dan maar eens beginnen aan de kleppen aan de linkerkant.

Hier weer een paar plaatjes.

Gr. Zeger

photo 380115

photo 380116

photo 380117

photo 380118

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 31 jul, 2016 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Zo met de bak oogt hij direct een stuk mooier. Jammer dat je de klep hebt vast gelijmt. :|

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 01 aug, 2016 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 16 jan, 2007 20:38 pm
Berichten: 848
Woonplaats: Drachten
Citaat:
https://www.facebook.com/groups/560848620672179/

Hier in Nederland wordt alles gejat dus een slot er op zal niet misstaan. Zeger maakt er vast eentje werkend met een cijferslot :lol: :lol:

Hessel

_________________
Mijn andere projecten:
- Convair B-double
- Peterbilt 378-119
- XL-specialized BD-trailer
- Centerline BD-trailer

(click) De 'Dutch Model Truck Club' website (click)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 aug, 2016 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 22:46 pm
Berichten: 749
Woonplaats: Gouderak
Ppppppfffffffftttttttt wat moet je hier nou nog op zeggen,
in 1 woord GEWELDIG.

Gr.Eef


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2016 11:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 jan, 2010 16:51 pm
Berichten: 1891
Woonplaats: Tiel
Zo, de kleppen aan de linkerkant zitten er ook op en daarnaast nog wat kleine dingetjes gedaan zoals de ophangbeugels voor de reservewielen en aan de achterkant een soort van onderrijbeveiliging.

Ook wat aan het experimenteren geweest met de velgen, want die naven kunnen natuurlijk niet op een oplegger. Nou is dat bij een Floor oplegger gelukkig niet zo heel moeilijk, want er zit een kleine naaf met een zeskant aan het uiteinde. Uit de buitenste velg heb ik de naaf verwijderd (Wat nog niet meeviel) en het deel van de binnenste velg iets ingekort en daar een zeskant op gemaakt. wanneer dan de 2 velgen tegen elkaar zitten, ziet het er heel redelijk uit.

Ook op de Scania moesten andere velgen komen en voor de voorvelgen heb ik gebruik gemaakt van de Heller velgen omdat die wat mij betreft iets beter bij het tijdsbeeld passen dan de Italeri velgen. De banden van Heller zijn helaas net iets te groot en kon ik dus niet gebruiken. Het probleem was alleen dat die Heller velgen kleiner zijn dan de Italeri velgen omdat de Heller Scania 20" heeft, dus heb ik een ring van de Italeri velg om de Heller velg heen gemaakt en nu past het wel. Ik ben zelf niet ontevreden, maar misschien hebben jullie nog andere ideeën.

Een paar foto's om het wat te verduidelijken.

Gr. Zeger

photo 380910

photo 380907

photo 380909

photo 380908

photo 380906

photo 380905

photo 380904

_________________
Bezig: GINAF F520 10x8


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2016 12:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
Ik heb pas ook de naven uit de velgen geboord, geveild en gedremeld.. heb er ook een paar verprutst. Inderdaad een lastige klus nog. Maar het is je erg goed gelukt. En de naven zien er zeer waarheidsgetrouw uit. En los van elkaar ook heel makkelijk te spuiten. Ook erg goed zijn je kleppen gelukt. Een pareltje om naar te kijken. Nu al!

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 aug, 2016 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Dat wordt een mooi ouderwets span zo!
Heel herkenbaar en ik houd wel van dit soort vrachtwagencombinaties.

Maar bij de trailervelgen zou ik nog een soort centreerring maken om de naaf zodat de buitenste velg niet kan verschuiven.
En wat betreft de velgen van de Scania, wat zijn je plannen met de achtervelgen?
Persoonlijk vind ik de kleine gaatjes in de velgen niet 'stoer' genoeg voor deze combinatie maar het zou wel kunnen.
De 5-gats Volvovelgen staan net wat ruiger, zou ik zeggen. Of de velgen die KFS in het assortiment heeft met die 8 kleine en 2 grote gaten erin hoewel die eigenlijk nét niet helemaal goed gelukt zijn.

Ik weet ook niet in hoeverre jij het belangrijk vindt of de trailer en trekker evenveel gaten in de velgen hebben. Ik zelf vind het mooier als de trekker 10-gats velgen heeft dat de trailer dat ook heeft. In het echte leven heb je daar weinig inbreng in maar bij je eigen model des te meer..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 36  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement