Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 8:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2016 9:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Moi Hermann

Mooie uitleg ook over hoe jij met spuitbussen te werk gaat om het mooiste resultaat te krijgen en welke primers je het beste bij welke kleuren kunt gebruiken. Wat heb betreft het gebruiken van zilver als onder grond weet ik natuurlijk niet hoe dat uitpakt bij de spuitbussen omdat ik die nooit gebruik. Ik verf alleen met Humbrol enamal verf en ik gebruik altijd zilver als ondergrond en heb nooit last van wat jij omschrijft.

De kleuren van de beide cabines zijn perfect gekozen en komen heel mooi uit. De werk die jij der in steekt om ze zo te krijgen is geweldig.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 mei, 2016 11:21 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Dank voor de link Hermann :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2016 10:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo Beste brouwers.

Tja, het is weer even geleden, vakantie, een mooie zomer enzo, dat we hier bezig zijn geweest.
Uiteindelijk ben ik toch weer eens voorzichjes begonnen aan deze Actrossen, eerst kijken......vastpakken......kijken en uiteindelijk de eerste onderdelen weer gemaakt.

Momenteel ben ik vooral de cabines aan de binnen- en buitenkant aan het afmaken.
Om te beginnen heb ik de stoelen hun plek gegeven, gordelhouders geschilderd, gordels uit papier gesneden en geverfd, zodat deze later, als ze droog van de zwarte verf zijn, geplaatst kunnen worden.
Ook de bedden van matrassen voorzien en de open lade geplaatst.
Het dashboard van decals voorzien en ik moet zeggen, Revell heeft tegenwoordig hele mooie uitgebreide decals in hun Actros doos zitten.

photo 386525

photo 386536

photo 386527

De buitenste zwarte lijsten met de steun voor de dobli spiegel gemaakt, en gelijk 2 maal natuurlijk.
Bij de dobli steun van Revell moet deze nog wel wat ingenomen worden qua hoek, de steun heeft een iets te grote hoek waardoor deze enorm groot is ten opzichte van de raamlijst.
Voor de MP2 moesten van styreen ook nog de kleine windgelijders op de raamlijsten gemaakt worden.

photo 386528

De zonnevizieren gelakt en de spiegels van de MP3 geschilderd.

photo 386529

De spatborden voor de MP3 zijn inmiddels ook al gevormd, en moeten alleen de opstaptreden nog gemaakt worden.

photo 386532

Dan de windgeleiders wat meer detail geven, en als de spatborden definitief aan de bodemplaat zitten, dan kan ik deze windgeleiders, aan de onderkant, goed op maat snijden.

photo 386537

Als laatste heb ik alvast het voorste raamkozijn geschilderd, de lampjes in het dak aangebracht, handgrepen bevestigt en nog wat van zulke kleine klusjes.

photo 386538

photo 386531

photo 386530

photo 386524

Het dakluik met het donkere transparante plaatje mag natuurlijk ook niet ontbreken.

photo 386534

photo 386535

En het zonnevizier even los geplaatst.

photo 386533

Ja heren, en zo gaan we weer rustigjes verder, tot de volgende maar weer.Afbeelding

photo 386526
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2016 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Je maakt er wel weer veel werk van in je Actros fabriek Hermann, erg fraai hoe je de details neerzet........
Tijd voor de open portieren en lampjes in de cabine om al dat moois goed te kunnen bekijken als het klaar is.
Succes.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 okt, 2016 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Kijk daar is Hermann weer en die gaat meteen weer goed van kiet af!
Mooie vorderingen aan de Actrossen gemaakt!
Succes verder :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 okt, 2016 11:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Nou mooie details weer, ja net als Johannes zegt.
De deuren open is een nieuwe uitdaging, heb het je al vaker gezegd dat ik het jammer vind dat je van die mooie binnenkant niks meer terug ziet.
Misschien een idee om eens demo decals ofzo te gebruiken?? Of zoiets als op je foto van Charterway??
En een grootvolume oplegger natuurlijk haha :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 okt, 2016 0:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Fraaie details en aanpassingen weer Hermann :brouw: .
Nette interieurs, maar heb je bewust de beide sturen niet recht gezet omdat je ze met ingestuurde wielen in de vitrine zet?

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 okt, 2016 20:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor jullie reacties heren!

Ja Johannes, de open deuren is schijnt tegenwoordig de nieuwe trend te zijn... :mrgreen: .., bij de Actros is dit inderdaad wat makkelijker te verwezenlijken dan bij een SK, omdat de deur wat rechter loopt...... :roll: .... wie weet, misschien bij een volgend project. :wink:

Christiaan, de volume oplegger zit vooralsnog niet in de planning en voor demo decals...... :roll: .... ik heb bij miniatuurreclame.nl al de "zwart uitwaaiende" balken bij de deuren laten maken, die je bij de MP2/3 ziet waarbij de zijruiten en het gehele vlak erachter helemaal zwart is/ zijn zoals hieronder afgebeeld.

photo 274603

Eddy, de sturen zijn inderdaad bewust op deze manier geplaatst, dit heb ik ook bij een aantal andere trucks gedaan, houd het niet alleen reëel, maar ook wat speels.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 9:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Vandaag een kleine update, maar wel ééntje waar veel werk en tijd in is gaan zitten.
Na wat wachten heb ik samen met een andere bekende "oude ami" truckbouwer van dit forum :mrgreen: , de bestelling van Ushi van Rosten binnen gekregen.
Dit betrof 2 potjes met poeders, chrome en ijzer.

Met deze poeders kun je nog mooier nuances in ijzerkleuren maken en ben natuurlijk meteen met het chrome poeder begonnen voor de koplamp units.
Om deze units nog méér uitstraling te geven, heb ik met BMF de units netjes ingeplakt.

photo 387623

Het BMF heb ik met allerlei attributen die in een rommelbakje lagen, netjes de verschillende maten rondjes uitgestanst.

photo 387624

In het midden een gaatje boren voor de pinnetjes die in de licht units zitten gegoten, om vervolgens met een wattenstaafje alles netjes in te wrijven.
Het resultaat.......

photo 387625

photo 387628

photo 387627

photo 387626

Zelf ben ik er dik content mee. :D
Dan alvast de spatborden met tape fixeren, om te kijken of de zijpanelen van de bumper niet te groot waren.
Dit waren ze dus wel, en heb een beetje in moeten korten zodat alles netjes past.
De opstaptreden komen hiervoor te zitten, en kan nu alles netjes uitmeten.

photo 387629

photo 387630

photo 387631

Oh ja, de laatste tijd zijn er vele suggesties gedaan vanuit dit forum en van de 2 Duitse forums, omtrent een zogenaamde mega trailer, omdat dit zogenaamd zo mooi zou staan, zogenaamd beter voor het totaalbeeld, zogenaamd beter om het hele concept om een lowliner uit te beelden en nog meer van deze zogenaamde opmerkingen. :|

Natuurlijk antwoordde ik steeds dat dit in zekere zin niet de bedoeling is of was en dat dit in zekere zin niet in de planning zit of zat, in zekere zin neemt dit te veel plaats in, in zekere zin is of was dit niet de insteek van dit project en nog meer van dit soort antwoorden. :roll:

Maar ja....... na al deze zware druk...forum druk....ben ik dan toch uiteindelijk gezwicht. :( :? :(

photo 387635
Bron: https://s1.scalemates.com/products/img/3/0/9/996309-10571-61-720.jpg

Ja heren, hij is in bestelling.. :mrgreen: , de megawielen voor de trailer moeten ook nog apart besteld worden.
Waarschijnlijk wordt het een neutraal grijze trailer, of héél mischien een witte DB Schenker. :D :D :D
Deze trailer kan dan altijd achter één van deze trekkers gehangen worden bij een modelbouwshow, ongeacht de kleur van de lowliner.
In ieder geval bedankt voor de suggestie heren! :brouw:
Goed!.....wordt vervolgd. :brouw:

photo 387633
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hoi Hermann,
Goede zogenaamde suggesties hebben die forum leden . :lol:
Mooie vorderingen in een Hermann verhaal weer lees plezierig uitgelegd.
Gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement