Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 18 okt, 2016 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi al die aandacht voor de details Hermann :brouw:
Tja, zo'n trailer geeft op een show toch net dat beetje meer...
Succes verder met de laatste loodjes, want daar kunnen we inmiddels toch wel over gaan spreken :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 okt, 2016 17:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
zo nu al in gebruik?
had je haast?
mooi spul he , die poeder
word wel een nette verschijning die sterrenwacht
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Whahaha jij bent wel makkelijk om te praten hoor, doe dan meteen een vrachtwagentransporter, kun je de rest erop kwijt haha :P :brouw: :brouw: :brouw: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Grapje hoor, mooi dat je een trailer gaat bouwen.
Wordt vast weer mooi.

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo Mannen!

Bedankt voor jullie reactie's en input, en ja Koos, ik kon niet langer meer wachten. :mrgreen: :lol: :lol:

Ja heren, ome Woefdram zit in een impasse!
Na veel kijken en meten, kom ik met de schuifzijlen trailer nét niet aan de maat van een volumetrailer.
Deze is n;et even iets te laag voor een mega trailer, maar op verschillende referenties heb ik ook de wat lagere schuifzijlen trailers gezien, die achter een mega trekker hangen.

Echter..... de gesloten box trailer of reefer trailer, zit weer wél keurig in de maat voor een mega volume trailer.
Deze is op het model 5mm hoger, waardoor in het echt deze trailer op 4 meter hoogte komt, gerekend op de koppelschotel, en hiermee op de werkelijke maat komt.

photo 387749

De schuifzijlen trailer zou op een slordige 3912 mm uit moeten komen, dus nét geen volume transporter.
Dit bovenstaande is natuurlijk puur theoretisch, maar optisch gezien????????
De wielen onder de trailer zijn niet de echte wielen die er onder horen, deze zijn er "biij gebrek aan beter" er onder gezet.
De vraag aan jullie........wat vinden jullie beter? :roll:

photo 387748

photo 387747

photo 387746

photo 387745

Een radeloze Woefdram. :(

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 16:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
mijn mening is dat je voor een mega niet zomaar de italeri bakken kan gebruiken, je zal ze of moeten veranderen of zelf bakken moeten maken.
De meeste dichte megaopleggers hebben toch een kleine zwanehals, of een grote zwanehals met extra kleine wielen.
En vaak zijn ze ook nog net over de 4 mtr hoog, waar ik gewerkt heb waren ze allemaal 4,15 mtr.
Voor een tautliner kun je het dak verhogen en dan van solartex en KFS spanners de zeilen zelf maken...
Hoe dan ook veel werk...

Of een hefschotel maken, dan hoef je niks aan de trailer te wijzigen en kan iedereen goed zien dat je wat bijzonders hebt gebouwd.
En dat geeft nog een blik op het chassis vrij.
Dat zou ik doen....

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 19:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
De wapperbak Hermann oftewel de schuifzeilentrailer. Hoort echt bij zo'n Actros low deck, de goede wielen eronder en je bent al een heel eind.
Succes :mrgreen: :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
het is ook altijd wat he met die lapjesauto,s :lol:
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 okt, 2016 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo heren brouwers!

Kijk!!!!!....je vraagt om raad en het komt je gelijk toegestroomd... :brouw: ...das nou het mooie van zo'n forum. :wink:
Wél heren....het antwoord van Christiaan had ik ook al aan zitten denken, en ik heb deze solartex bij KFS gezien.
Het nadeel vind ik, hoewel het er mooi uitziet, dit soort van doek er op het model erg steriel en levenloos uitziet, op de modelfoto's op de site van KFS dan wel te verstaan.
De curtainsider van Italeri daarentegen heeft deze plooien en oneffenheden er sowieso in zitten, wat deze trailer dan weer wel dat stukje leven geeft.
Natuurlijk ligt het aan de handigheid van de bouwer, maar toch. :roll:

Het antwoord van Onne gaf mij zéker de voorkeur omdat dit soort trailers, is natuurlijk een persoonlijke smaak, toch het mooiste zijn achter een lowliner, vandaar de grote twijfel.

Vanuit het Duitse forum kreeg ik ook meteen antwoord met daarbij nog 2 PB'tjes van 2 forumleden die zelf op een Actros Lowliner rijden.
Het antwoord was knip en klaar, gewoon de Italeri trailer met megawielen eronder, niets meer of minder en om de dood eenvoudige reden......
De "normale" curtainside opleggers met de megawielen eronder hangen net zo vaak achter een lowliner als de hoge Jumbo trailers waar ik op gefixeerd was en waar Christiaan over sprak, de 4 meter of hogere opleggers.

Vandaar dat we dus gewoon doorgaan met deze "wapperwagen" en tussentijds de bestelling van de megawielen afwachten, zodat de assen van de trailer op juiste hoogte gemaakt kunnen worden.
Deze megawielen zitten tussen de maat van de lowliner banden en de kleine jumbo wielen in, soort van tussenmaat maar dan wel weer met dikke supersingles, dat dan weer wel. :wink:

Wat betreft het aanpassen van de trailer assen is op zich een redelijk eenvoudige klus, maar daar kom ik later, aan de hand van foto's, nog op terug.
Dus heren, ome Woefdram kan met een gerust hart verder en de dichte box opbouw wordt uiteindelijk bewaard voor de ombouw van de Eurocab 1424, waar deze eigenlijk in de 1e instantie ook voor bedoeld was. :wink:

In ieder geval wederom bedankt voor jullie input, visie, mening, voorkeur, enzv. :brouw:

Hermann


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 18:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het idee van de hefschotel vind ik ook 'n goeie..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 21 okt, 2016 22:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 17 okt, 2016 11:45 am
Berichten: 451
Woonplaats: Fijnaart
ja ik zou er ook een hefschotel opbouwen , en met tautliner , typische duitse combi !

gr
Wilbert :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement