Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie reacties!
Rémon, bedankt voor de leuke foto en ja, de één rijdt nu eenmaal het ene merk en de andere het andere merk.
Hetzelfde als wat Nederlanders met een Daf hebben zullen we maar zeggen.
Ach, het is een kwestie van persoonlijke smaak, wensen, emotie en interpretatie van comfort en voor transport bedrijven kan het ene merk nu eenmaal een beter service contract of een beter brandstofverbruik vs vermogen hebben dan het andere merk.......vele redenen dus die tot een bepaalde keuze leiden.
Vandaag dan weer even wat vorderingen op een rij.
Om af te trappen heb ik de schokdempers en sensoren van de luchtvering op de achterassen, nu op beide chassis gemaakt en geplaatst.
Het interieur is ook al een begin aan gemaakt en heb bij de beide dashboards de motortunnel uitgezaagd.
Tevens beide zijden opgevuld met styreen, zodat de binnenste zijpanelen mooi op de verhoging aansluiten, en hiermee geen grote openingen meer vertoond.
De grote open opberglade zal uiteindelijk het verschil in nuance tussen beide Actrossen zijn.
Bij de achterste cabineplaat vind ik bij de Actros kitjes de onderste aanhechting naar de zijplaten altijd maar iel en minimaal.
Deze keer dit eens even héél anders aangepakt zodat ik hier een goede hechting heb, en het realisme met de uitbouw aan de onderkant nog net even wat beter wordt.
De ronding naar boven toe aan beide zijden gewoon helemaal vlak vijlen.
Hier onder op de foto, de zijpanelen met styreen stripjes de hechtrand langer maken.
Dan links de ronding van de achter cabineplaat vlak gevijld en rechts de kit situatie.
Dan de start van de uitbouw van de onderkant van deze achterste cabineplaten.
Natuurlijk krijgen deze 2 Actrossen ook weer de windgeleider aan de voorkant van het dakluik....
En de 2 grillen die nu helemaal bewerkt zijn, en 1 laag paint er overheen om de oneffenheden voor de dag te toveren, die nu ook helemaal weg gewerkt zijn.
Het leek wel of de grill van MP2 meer oneffenheden vertoonde dan bij de Sideloader.
Misschien een ietwat oudere en vaak gebruikte mal bij Italeri????
Ziet er nog wat ruw en rommelig uit, maar zoals jullie allemaal weten.....het uiteindelijk resultaat is het enige wat telt.
Als laatste, de wielen er onder en de bumpers er los op geplaatst voor de groepsfoto.
Oh ja, de sensor in de bumper van de MP3 is nu helemaal verwijderd en wordt later een mooier exemplaar terug geplaatst.
Zo heren, de beide chassis gaan nu ook aardig naar een einde toe.
Nu nog de voor ophanging afmaken, nog wat kleine dingetjes hier en daar en natuurlijk de spanten van de koppelschotel op beide chassis maken.
Als het straks weer goed spuitweer is, hoop ik alle 3 de chassis in 1 keer te kunnen spuiten.
De half mei is voor mij in ieder geval de marker, is gelukkig nog wel even weg.
Heren, tot de volgende!
Op de afsluitfoto zie ik bij de L-cabine voor het eerst dat de deuren helemaal naar onderen doorlopen.
Ik heb het in ieder geval nooit eerder bij een lowliner gezien.
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.