Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reacties! :brouw:

Rémon, bedankt voor de leuke foto en ja, de één rijdt nu eenmaal het ene merk en de andere het andere merk.
Hetzelfde als wat Nederlanders met een Daf hebben zullen we maar zeggen. :lol:
Ach, het is een kwestie van persoonlijke smaak, wensen, emotie en interpretatie van comfort en voor transport bedrijven kan het ene merk nu eenmaal een beter service contract of een beter brandstofverbruik vs vermogen hebben dan het andere merk.......vele redenen dus die tot een bepaalde keuze leiden. :wink:

Vandaag dan weer even wat vorderingen op een rij.
Om af te trappen heb ik de schokdempers en sensoren van de luchtvering op de achterassen, nu op beide chassis gemaakt en geplaatst.

photo 360076

photo 360077

Het interieur is ook al een begin aan gemaakt en heb bij de beide dashboards de motortunnel uitgezaagd.
Tevens beide zijden opgevuld met styreen, zodat de binnenste zijpanelen mooi op de verhoging aansluiten, en hiermee geen grote openingen meer vertoond.

photo 360074

De grote open opberglade zal uiteindelijk het verschil in nuance tussen beide Actrossen zijn.

photo 360073

photo 360072

Bij de achterste cabineplaat vind ik bij de Actros kitjes de onderste aanhechting naar de zijplaten altijd maar iel en minimaal.
Deze keer dit eens even héél anders aangepakt zodat ik hier een goede hechting heb, en het realisme met de uitbouw aan de onderkant nog net even wat beter wordt.
De ronding naar boven toe aan beide zijden gewoon helemaal vlak vijlen.
Hier onder op de foto, de zijpanelen met styreen stripjes de hechtrand langer maken.

photo 360070

Dan links de ronding van de achter cabineplaat vlak gevijld en rechts de kit situatie.

photo 360069

photo 360068

Dan de start van de uitbouw van de onderkant van deze achterste cabineplaten.

photo 360071

Natuurlijk krijgen deze 2 Actrossen ook weer de windgeleider aan de voorkant van het dakluik....

photo 360081

En de 2 grillen die nu helemaal bewerkt zijn, en 1 laag paint er overheen om de oneffenheden voor de dag te toveren, die nu ook helemaal weg gewerkt zijn.
Het leek wel of de grill van MP2 meer oneffenheden vertoonde dan bij de Sideloader.
Misschien een ietwat oudere en vaak gebruikte mal bij Italeri???? :?

photo 360080

Ziet er nog wat ruw en rommelig uit, maar zoals jullie allemaal weten.....het uiteindelijk resultaat is het enige wat telt. :wink:

Als laatste, de wielen er onder en de bumpers er los op geplaatst voor de groepsfoto.
Oh ja, de sensor in de bumper van de MP3 is nu helemaal verwijderd en wordt later een mooier exemplaar terug geplaatst. :wink:

photo 360079

photo 360078

Zo heren, de beide chassis gaan nu ook aardig naar een einde toe.
Nu nog de voor ophanging afmaken, nog wat kleine dingetjes hier en daar en natuurlijk de spanten van de koppelschotel op beide chassis maken.
Als het straks weer goed spuitweer is, hoop ik alle 3 de chassis in 1 keer te kunnen spuiten.
De half mei is voor mij in ieder geval de marker, is gelukkig nog wel even weg. :wink:
Heren, tot de volgende!

Op de afsluitfoto zie ik bij de L-cabine voor het eerst dat de deuren helemaal naar onderen doorlopen. :o
Ik heb het in ieder geval nooit eerder bij een lowliner gezien. :roll:

photo 357891
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooie vorderingen Hermann, de lade in het dashboard vind ik helemaal mooi gemaakt!
Succes met de sterrenparade :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2016 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
weer mooie aanpassingen die je hebt doorgevoerd.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Onne en Rémon, bedankt voor jullie reacties!
De opberglade was inderdaad weer zo'n manier om alle Actros interieuren toch wat onder elkaar af te laten wijken. :wink:

Momenteel ben ik bezig om de bodemplaat aan te passen.
Wederom een motortunnel bouwen, en doe dit wederom in delen.
Eerst het dashboard vastgelijmd en de verhoogde wand van het bed ook alvast zover gereed gemaakt.
De styreen plaat op deze wand houd uiteindelijk de achterkant van de bodemplaat mooi op maat, als dadelijk de cirkelzaag er in gezet wordt. :wink:

photo 360614

Ook de binnenste achterwand krijgt weer een bult, die gelijk loopt met de bult in de buitenwand.

photo 360613

Zoals bij de Actros 1843, ook bij deze 2 Duitse heren even wat spuitwerk verricht.
Het spannende nu was, kijken of de omgebouwde grillen en bumpers mooi glad waren.
De bumpers moesten hier en daar nog een frutseltje putty krijgen en zullen na het schuren dan helemaal glad zijn.
Wat betreft de grillen, deze waren helemaal glad en netjes.

photo 360612

photo 360615

Accubakken en losse luchtketels zijn nu ook al van hun chassiskleur voorzien.
De tanken hebben nog even wat aandacht nodig en de tanksteunen wachten nu ook op hun donkergrijze kleur.
Dit was hem weer even en ik zou zeggen, tot de volgende maar weer!

photo 358087
Bron: lkw-infos.eu

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2016 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Mooie vorderingen weer Hermann.
Zeker de grillen zijn goed gelukt, je ziet helemaal niet dat ze verbouwd zijn, petje af.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 8:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo Brouwers!

Ja Sebas, met de grillen ben ik zelf ook erg content mee.
De MP3 gril is een wat lastigere grill om te verbouwen omdat het rondje van de ster vloeiend moet overlopen op de onderste lamel.
Ook de kleine stukjes tussen de lamellen die aangevuld moesten worden aan de zijkanten, aan de onderkant van het rondje, moesten bijgevuld worden en met een kraspen de schuine "radiatornerven" meekrassen zodat het lijkt dat het allemaal 1 geheel is.

Wel heren brouwers, dan beginnen we maar meteen met de 2 grillen die nu allebij de sterren hebben ontvangen.

photo 362212

photo 362215

Vervolgens de licht unit kasten gemaakt zoals in het echie en het voordeel is dat dadelijk de glaasjes gewoon hierin gedrukt kunnen worden.
Aan de buitenste zijkanten van deze lichtbakken komen later nog de oranje reflectoren te zitten.

photo 362378

Ook hier, zoals bij de MP2 en 3, zijn de spatborden gespoten en heb de spartbordsteunen weer in de chassiskleur geschilderd.
Als de 3 Lowliners naast elkaar staan, kan je goed zien dat alle 3 de lowliners een andere grijze tint op hun spatborden hebben.
Dit zijn de 3 verschillende bumpersprays van Motip die heel erg overeen komen met de echte kleuren; grijs, donkergrijs en antraciet grijs.
De achterlicht units allemaal netjes gelakt, BMF geplaatst en de lichtunits definitief geplaatst.

photo 362240

Tevens de velgen met Motip silver-velgenspray gespoten, de naven van de voor- en achterassen donkergrijs gespoten en de binnenste boutenring van de achterwielen ook in de chassiskleur geschilderd.
Hierna alvast aan 1 kant de messingas geborgd en de naaf geplaatst en na het spuiten van het chassis kan de andere wiel-set geplaatst en geborgd worden, dit op beide chassis natuurlijk.
Ook hier weer de banden met zwarte schoensmeer bewerkt en nee....het geeft niet af. :wink:

photo 362238

photo 362241

photo 362242

En als laatste, de accubakken.
De deksels liggen er nog los op omdat je anders de accubakken niet tussen het chassis krijgt, deze deksels worden dus als laatste er op gelijmd.

photo 362239

Ja heren, dat waren weer even de vorderingen aan deze Actrossen.
Tot de volgende maar weer! :brouw:

photo 357888
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 26 feb, 2016 19:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er allemaal weer mooi uit wat je hebt gedaan.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Vandaag weer even de stand van zaken in de Woefdramse Mercedes fabriek. :lol:
Om te beginnen heb ik even wat moeten veranderen.
De ophangbeugel van de uitlaat klopte niet, een Duitse collega bouwer, die zelf op een MP3 Megaspace Lowliner rijd, had even wat detail foto's toegestuurd.

Afbeelding

Afbeelding

Zoooo, dat is ook weer correct, was geen grote ingreep. :wink:
Dan het interieur, de bodemplaat verstevigd door het bed er al op te plakken.
Hierna kan de bodem versneden worden en de motortunnel gemaakt worden.

Afbeelding

Dan krijgt de MP2 aan de bijrijderskant een klapstoel, kan niet echt opklappen, gaat om het idee.
Hierdoor creëer ik onderlinge verschillen in de interieurs zodat niet alle cabines aan de binnenkant er uit zien.
De bestuurderstoel moest een beetje aangepast worden omdat de luchtveerbalg van de stoel er anders uit ziet. :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan de steunen voor de voorbumper en deze alvast met bumperspray van Motip gespoten.
MP heeft de antraciet kleur en de MP2 de donkergrijze kleur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de MP1 ernaast met de gewone grijze kleur.

Afbeelding

Zo heren, dat was het weer voor vandaag en ik zou zeggen, tot de volgende.

Afbeelding
Qielle: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Netjes weer.
Trouwens ik zag laatst dat Jan van CTM van die ronde amerikaanse etslichten in zijn Iveco gebruikte.
Dat zou bij jou mercedes ook mooi in de bumper kunnen.

ps kan jij wel foto's uit je album plaatsen?? bij mij lukt dat nog niet...

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 maart, 2016 17:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hoi Christiaan, de CTM set heb ik niets aan, omdat de licht units van de MP2 en 3 anders in elkaar steken.
Het zijn gewoon reflectorhuizen met aan de buitenkant het grote afdekglas, en dus geen rond lamp glas achter het grote glas. :wink:

Bij de Iveco Stralis kan dit inderdaad gedaan worden, maar dit is eigenlijk niet meer "histories correct" omdat de units ook gewoon reflectoren met een buitenglas zijn. :wink:......tenzij je Xenon verlichting wil aanduiden, maar dan ziet het er toch anders uit dan gewoon 2 ronde glaasjes er in plakken. :wink:

Bij mij werkt het album ook niet, maar ik heb de foto's van de Wettringer gekopieerd. :|, vandaar dat ik toch een update met foto's kon plaatsen. :D

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement