Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 13:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 10:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie mooie reacties!Afbeelding

Afgelopen dagen was het vooral veel plamuur en schuurwerk....héééél veel schuurwerk zelfs.
Om te beginnen, de 3 brandstof tanken in elkaar gelijmd, deze ontdoen van hun tankbanden en steunen, om deze vervolgens weer zelf te maken.
Op de één of andere manier zijn de tanken van Italeri nooit mooi qua pasvorm, en zal er dus uiteindelijk de putty weer ter hand moeten worden genomen. :roll:
Hierna de tankbanden voor de 4 tanken maken, want voor de MP1 is de tank al gelakt, en wacht hiermee nog op zijn tankbanden.
Dussssss 8 tanksteunen betekend 16x steuntjes uit 1mm styreen snijden, per 2 samenvoegen en dan veel schuurwerk.Afbeelding

photo 358694

Als de tankbanden de donkergrijze chassiskleur hebben, en de tanken gelakt zijn, dan worden deze netjes op hun plek geschoven en aan het chassis bevestigd.
Deze banden worden dus niet aan de tanken vast gelijmd.Afbeelding

photo 358693

Na dit heidens karwei dan maar even wat ontspannens doen.
De grill van de MP2 moet natuurlijk ingekort worden, en zal op dezelfde manier gebeuren als bij de Actros 2544.
Onderste lamel verwijderen, rondje er uit snijden en de overige lamellen met styreen weer aan elkaar sluiten.
Als dit allemaal droog, uitgehard en geschuurd is, dan het rondje van de ster opnieuw uitsnijden en deze hogerop plaatsten dan bij de grote grill.

photo 358692

De bumper moet natuurlijk ook flink onderhanden genomen worden.
De spoilers er af zagen en de kleine schuine windgeleiders boven op de bumper apart wegzagen en apart houden omdat deze later weer terug geplaatst worden.
Dan de onderste lip wegzagen, hoeft in principe niet omdat er ook enkele lowliners zijn die deze lip er wel onder hebben, dus ben je in deze keuze vrij. :wink:

photo 358095
Bron: baumaschinenbilder.de

Persoonlijk vind ik het juist wel mooier om deze lip weg te halen en zal je uiteindelijk met 1,5mm rond, deze onderkant van de bumper moeten afwerken.
Bij de echte bumper loopt de onderkant namelijk ook rond weg, vandaar. :wink:

photo 358690

Zoals jullie zien, zijn de roosters in de bumper gesloten, eerst met styreen en dan met wat putty wat nu aan het harden is.
Bij de MP3 blijven deze roosters gewoon open, en hoef je hier dus niets aan te doen.
Dan even het vergelijk......

photo 358691

Hieronder even een foto van de ronding van de onderkant.

photo 358696

photo 358695

Als laatste. de tanken en uitlaten even los geplaatst langs het chassis voor het totale plaatje.

photo 358697

Zo heren, dat waren weer even de vorderingen.
Persoonlijk hoop ik deze 2 chassis ook af te krijgen als dadelijk het mooie spuitweer er weer aankomt.
Dan kunnen alle 3 de chassis in 1 keer gespoten worden en werk op deze manier een beetje naar de Wettringer dagen toe.
Hoe ver we komen........ach, we zullen zien, de MP1 moet tegen die tijd in ieder geval klaar zijn.....hoop ik. Afbeelding

photo 358094
Bron: baumaschinenbilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er allemaal mooi uit wat je gedaan hebt. Of je nou een tank van een volvo, scania, daf of mercedes neem van Italeri, zijn allemaal ff slecht, Ik moet de scania tanks ook altijd netjes maken.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 14:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Arbeidsintensieve details die je modellen net dat beetje meer geven Hermann!
Prachtige update weer :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2016 15:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Pff, het wordt bijna routine Hermann....en seriewerk.
Je zal wel meer input krijgen op het wettringer forum dan hier waar de meesten niet zoveel verstand hebben van die Mercedessen,
ik ben daar al een tijdje niet geweest maar zal daar ook eens gaan koekeloeren want er staan veel aansprekende projecten op.
Succes, je gaat toch wel naar Jabbeke met een model hopelijk?

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2016 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Wederom bedankt voor de reacties en belangstelling heren.

Rémon.

De tanken zijn inderdaad een kriem, het past allemaal net niet en nog van die grote naden ook, maar gelukkig hebben de andere merken daar ook last van. :mrgreen:
Die oude Revell tankjes van de Ng- en de tanken van de Italeri NG/SK kits passen daarentegen een stuk beter.

Johannes,

Het wordt inderdaad bijna routine.. :lol: ...op de Wettringer zijn ze inderdaad veel Daimler mimded, maar het is natuurlijk ook hun huismerk.
Ook de Detailfoto's komen van forumleden die zelf op een Actros Lowliner rijden en dan ja.......dan is het hekje van de dam zullen we maar zeggen. :wink:
Jabbeke kom ik wel......maaaaaaaaaarrrrrr met een oud 1:1 model. :mrgreen:, ik kan maar 1 dag.

Zo heren, dan nog even wat kleine vorderingen van deze 2 low deckers.
De bumper van de MP2 is nu helemaal goed, moest hier en daar nog wat kleine dingetjes bijwerken, en was natuurlijk de bumper van de MP3 aan de beurt.
De kleine 0.5mm gaatjes langs de koplampen hoeven hier niet geboord te worden, alleen 2 gaatjes bij de mistlampen en thats it.
De ombouw is voor rest gelijk aan dat van de MP2.

photo 358929

De sensor die onder de bumper zit wordt nog verwijderd en een nieuwe gemaakt, want de poging van Italeri is aardig, maar is het niet helemaal, later meer hierover.
Dan de grill, deze vergt wat meer werk dan de MP2 grill, die eigenlijk wat makkelijkr te verbouwen is dan de MP3 grill.
Eerst even de referentiefoto's bekijken en zag algauw dat de onderste lamel geen glooiing heeft.
Dit maakt het dan weer redelijk eenvoudig en hoef je alleen de 2 bovenste lamellen te verbouwen, omdat "de ster" hier ook weer naar boven moet.
Conclusie....snijden, plakken, schuren en veel passen.

photo 358931

Dan het rondje met een 1mm staafje fixeren zodat je absoluut in het midden blijft, en dan de bovenste lamel stukje voor stukje op maat vijlen.

photo 358932

De lamellen zijn nu op maat en zal als het boeltje droog en uitgehard is, het geheel even tonen.
Dan nog wat moertjes op de accubakken, zag dit op de referentiefoto's. :wink:

photo 358948
Bron: Erik Meitzer

photo 358934

De nieuwe en lagere kantelsteunen......

photo 358933

En alvast een begin gemaakt aan de cabine platen, kon het niet laten. :mrgreen:
De 4 zijpanelen en achter panelen zijn nu allemaal gelijk aan elkaar, omdat deze met een uitgeknipte tekening, die als mal dient, zijn gezaagd en gevijld

photo 358930

photo 358928

Zo heren, dat waren weer even de kleine vorderingen op een rij.
Tot de volgende maar weer!

photo 357899
Bron: baumaschinebilder.de

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2016 17:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Die Hermann, die houd wel van een triotje :mrgreen:.
Het gaat je lekker af allemaal, goed, je hebt dan ook al wat ervaring opgedaan bij de sideloader.
Verder valt mij verder weinig te zeggen als niks anders dan ohh en ahh, dus ik blijf je lekker volgen met deze 3 sterren/toppers (zullen we ze René, Gerard en Jeroen noemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2016 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
En dat gaat maar door...
Nog steeds petje af dat je er zoveel werk insteekt!

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2016 18:58 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Hermannnn,

En ik maar denken dat je niet van Duits houd...... :mrgreen: Het is een knappe sterren parade zo ondertussen en dat houd niet op :shock: Het feestje begint in ieder geval weer goed en ben benieuwd wat je er nou weer van ga maken..

Groet Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2016 20:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tja, weinig toe te voegen Hermann, je gaat lekker 8)
Succes verder, Jabbeke neem je iets mee of.....

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2016 4:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ziet er allemaal weer goed uit.

T'ja wat die oosterburen nou hebben met zo'n "STER" snap ik tot op de dag van vandaag nog niet. Heb zowel bij Reining de MP1 standaard truck met hoge cab en lowline truck met lage cab gereden en de MP2 bij Simon Loos als standaard truck met de lage en hoge cab & bij Brinkman Emmen de MP3 als standaard truck met hoge cab gereden. Heb dus wat ervaring met alle 3 8) .Het is gewoon niet mij auto kwa rijden en zitten.

Verder natuurlijk geweldig dat ze bij wettringer dol blij zijn en je voorzien van allerlei detail foto's.

Hier nog ff eentje van mij gister in dehaven van Malmo genomen om jou traditie ff voort te zetten :mrgreen:

photo 359071

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement