Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie mooie reacties!
Afgelopen dagen was het vooral veel plamuur en schuurwerk....héééél veel schuurwerk zelfs.
Om te beginnen, de 3 brandstof tanken in elkaar gelijmd, deze ontdoen van hun tankbanden en steunen, om deze vervolgens weer zelf te maken.
Op de één of andere manier zijn de tanken van Italeri nooit mooi qua pasvorm, en zal er dus uiteindelijk de putty weer ter hand moeten worden genomen.
Hierna de tankbanden voor de 4 tanken maken, want voor de MP1 is de tank al gelakt, en wacht hiermee nog op zijn tankbanden.
Dussssss 8 tanksteunen betekend 16x steuntjes uit 1mm styreen snijden, per 2 samenvoegen en dan veel schuurwerk.
Als de tankbanden de donkergrijze chassiskleur hebben, en de tanken gelakt zijn, dan worden deze netjes op hun plek geschoven en aan het chassis bevestigd.
Deze banden worden dus
niet aan de tanken vast gelijmd.
Na dit heidens karwei dan maar even wat ontspannens doen.
De grill van de MP2 moet natuurlijk ingekort worden, en zal op dezelfde manier gebeuren als bij de Actros 2544.
Onderste lamel verwijderen, rondje er uit snijden en de overige lamellen met styreen weer aan elkaar sluiten.
Als dit allemaal droog, uitgehard en geschuurd is, dan het rondje van de ster opnieuw uitsnijden en deze hogerop plaatsten dan bij de grote grill.
De bumper moet natuurlijk ook flink onderhanden genomen worden.
De spoilers er af zagen en de kleine schuine windgeleiders boven op de bumper apart wegzagen en apart houden omdat deze later weer terug geplaatst worden.
Dan de onderste lip wegzagen, hoeft in principe niet omdat er ook enkele lowliners zijn die deze lip er wel onder hebben, dus ben je in deze keuze vrij.
Bron: baumaschinenbilder.de
Persoonlijk vind ik het juist wel mooier om deze lip weg te halen en zal je uiteindelijk met 1,5mm rond, deze onderkant van de bumper moeten afwerken.
Bij de echte bumper loopt de onderkant namelijk ook rond weg, vandaar.
Zoals jullie zien, zijn de roosters in de bumper gesloten, eerst met styreen en dan met wat putty wat nu aan het harden is.
Bij de MP3 blijven deze roosters gewoon open, en hoef je hier dus niets aan te doen.
Dan even het vergelijk......
Hieronder even een foto van de ronding van de onderkant.
Als laatste. de tanken en uitlaten even los geplaatst langs het chassis voor het totale plaatje.
Zo heren, dat waren weer even de vorderingen.
Persoonlijk hoop ik deze 2 chassis ook af te krijgen als dadelijk het mooie spuitweer er weer aankomt.
Dan kunnen alle 3 de chassis in 1 keer gespoten worden en werk op deze manier een beetje naar de Wettringer dagen toe.
Hoe ver we komen........ach, we zullen zien, de MP1 moet tegen die tijd in ieder geval klaar zijn.....hoop ik.
Bron: baumaschinenbilder.de
Hermann.