Hallo brouwers!
Bedankt voor jullie reacties heren!
En jaaaaa hoor, het huwelijk tussen chassis en cabine heeft nu eindelijk plaats gevonden.
Het lastigste was, om de aanvoer van de snorkel naar het luchtfilterhuis te maken, heel veel passen, meten en schuren.
Ook de luchtkoker van het filter naar de turbo was ook zo'n fijn klein karweitje, maar heb uiteindelijk het hele spul nu goed zitten.
Met chroom stift héél voorzichtig de slotjes van de deurgrepen chroom maken en de spiegels alvast er op geplaatst.
Dan de bekabeling aan de voorkant ook allemaal in de voorgeboorde gaatjes gestopt en met secondelijm afgelijmd.
Bij de MP3 was dit een hels karwei, omdat de grill al gemonteerd moet worden, voordat je de cabine plaatst.
Hierdoor ben je het zicht kwijt op de bodemplaat.
Zelf ben ik op de vloer gaan zitten met het model precies op de rand van de tafel, lampje in mijn mond en zo van onderaf alles met een pincet en secondelijm weg gewerkt en vast gezet.
Bij de MP2 is dit een héél stuk makkelijker omdat de grill er pas later op gezet wordt.
Het model op zijn kop leggen was geen optie, ivm eventuele lak beschadigingen of eventueel breken van onderdelen enzo.
Goed heren, even wat foto's.
De MP3.....
De trailer kabels hebben op het eind een soort van veertje gekregen.
Dit met de kern van een 0.5mm kabel gedaan.
Ook op beide modellen nog een vul vaatje op de radiator gemaakt....
En de MP2....
En ook hier weer de veertjes op de trailerkabels.
Hieronder nog een foto van de retarders, die nog voor een klein deel zichtbaar zijn.
Bij een V8 motor komt deze retarder beter in het zicht te zitten, maar bij een V6 moet jullie hier genoegen mee nemen.
Zo heren, nu nog de cabine telescopen en dan kunnen de bumper, zonnevizieren, toeters en antennes er op, en dan zijn deze 2 Lowliners helemaal gereed.
De dakspoilers worden opnieuw gemaakt omdat ik niet helemaal tevreden was met de huidige.
Hierna kan ik mijzelf helemaal op de laatste loodjes van de trailer gaan richten.
BronHermann.