Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 14:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 15 mei, 2017 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 mei, 2016 14:06 pm
Berichten: 15
Hermann, misschien een domme vraag, maar wat is BMF? Is dat het metalen plaatje waar je die lampspiegels uithaalt of is het een soort lijm???

_________________
Modellers.... they love to scratch things!!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2017 10:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Als éérste, bedankt voor jullie reactie's jongens!Afbeelding

Tom, het is alleen maar goed dat je betweterig bent, weet ik tenminste ook wat ik aan het maken ben. :mrgreen: :brouw:

Wiyaka, BMF is een zelf klevende chrome folie, de brouwershop heeft dit ook in het assortiment. :wink:
Wat betreft de nick-name in je model, ik heb geen idee of een wedstrijdleiding hier aanstoot aan geeft, ik heb eerlijk gezegd, vooralsnog, nog nooit met een wedstrijd meegdaan.
Er zitten hier op het forum zat brouwers die wel met wedstrijden hebben meegedaan, dus misschien dat zij hier wel uitsluitsel over kunnen geven.
En ja, mocht dit dan uiteindelijk dan toch een probleem zijn voor wedstrijden.......dan maar geen wedstrijd.Afbeelding...toch?

Ja beste heren, er zit nu kleur op het chassis!
Het was prachtig spuitweer en heb het MP3 chassis nu in de donker grijze kleur gespoten, en het MP2 chassis heeft net zijn 1e "mistlaag" gekregen.
Uiteindelijk stonden 3 lagen Motip lak garant voor een mooi resultaat, en alles is mooi gedekt, ondanks het in- en volbouwen van het chassis.
Het was voor mij net zo spannend als voor jullie, of dat ik alle hoekjes en gaatjes gedekt kreeg.Afbeelding... nou ja....zo spannend was het dan voor mij ook weer niet, want ik had al wat ervaring met volgebouwde chassis spuiten. :wink:

Goed heren, even de foto's erbij.....

photo 410795

photo 410810

photo 410797

photo 410798

photo 410801

De luchtveren en de reminrichtingen zijn natuurlijk ook allemaal op de hand geschilderd...

photo 410800

photo 410799

De uitlaat vergde nog wat extra werk, omdat het ets setje eigenlijk veel te lang was.
Dit scheelde even zo'n 4 tot 5 mm wat dit ets setje ingekort moest worden.
Doe je dit niet, dan raak je met het setje zowat de ondergrond.....waarschijnlijk een klein meetfoutje er in geslopen bij P&B. :roll:

photo 410809

Uiteraard de uitlaatkast ook iet of wat verkleuring gegeven, het valt mij alleen op dat het met de macro-stand erg lastig is om verwering cq subtiele verkleuring goed op de foto te krijgen. :?

photo 410802

photo 410804

photo 410806

De koppelplaat ligt er nog even los op, puur voor het beeld....

photo 410808

Het onderste potje van de waterafscheider, electrische kantelpomp en de stekkercontacten zijn ook allemaal met een penseeltje zwart geschilderd......

photo 410805

photo 410807

En uiteraard even de cabine er op.....

photo 410794

photo 410812

En opeens zie je door het lakken totaal niets meer terug van alle inspanningen die in het chassis zijn gestoken.Afbeelding
Des al niet te min ben ik er toch wel behoorlijk mee in mijn nopjes en maakt het afbouwen nu alleen maar plezieriger.
Het is nu vooral lekker rustig verder friemelen en aangezien ik meestal een onlogische volgorde van bouwen heb, moet de motor en bak ook nog verder afgebouwd worden, luchtpot, snorkel en aquatarder. :wink:
Goed heren, misschien een hoop foto's, maar ik hoop dat ze een beetje in de smaak zullen vallen. :lol:
Tot de volgende maar weer.

photo 410796
Bron:http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=12994&page=165


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2017 13:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2245
Woonplaats: kolham
Bouw dan ook geen low-liners, dan ligt je uitlaat ook niet op de grond :mrgreen:

Maar serieus, het ziet er weer fantastisch uit. En ja, als de lak er op zit dan is het van scratch/ombouw-model weer een gewoon model geworden. Ik ken het gevoel. Maar als het goed is bouw je voor jezelf en zelf weet je wat je allemaal veranderd hebt aan je über-detaillierte-Sterne!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2017 15:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Ja, is wel aardig............. 8)
Je zet weer een mooie ster neer Hermann!
Succes met de laatste onlogische loodjes :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 mei, 2017 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Er is nog genoeg te zien, hoor..

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 mei, 2017 11:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt voor jullie reacties heren!Afbeelding

Vandaag weer even de vorderingen van de MP3.
De losse attributen voor het chassis, waren in een eerder stadium al gereed gemaakt.
Het was nu vooral alles netjes op zijn plek plaatsen en hangen.
Om te beginnen, heb ik bij de velgringen, de gaatjes iets groter geboord, dit oogt een stukje beter dan de normale kleine gaatjes.

photo 411106

Vervolgens zijn de tanken, de spatborden en de ad-blue tank geplaatst.
De ad-blue komt van het P&B setje en het grappige was, dat bij het ene setje de tank heel mooi en glad is, terwijl bij een ander setje er nogal wat kleine gaatjes in het resin zitten. :?
Deze gaatjes uiteindelijk opgevuld met secondelijm, geschuurd, een paar uurtjes in de chloor, om daarna alles netjes te spuiten en te plaatsen.

De spatborden tussen het achterwiel en de tank, moesten ook nog aangepast worden qua afstand tot het wiel.
De ruimte tussen het wiel en het spatbord was te groot en heb het spatbord op het pennetje doorgesneden en ietwat naar achteren gezet, zodat er de tussenruimtes beter op elkaar afgestemd waren.
Aan de achteras ligt het niet, want deze is op de originele bevestigingsplekken op het chassis gemonteerd.
Ach ja, zo zie je maar weer dat op het einde niet alles zomaar in elkaar valt. :lol:
Oh ja, de catwalk ligt er los op voor het plaatje. :wink:

photo 411107

photo 411108

photo 411109

photo 411110

Dan de reflectors plaatsen, zoals dit ook bij de echte zit....

photo 411111

En aan de linkerzijde moest er nog een beugel gemaakt worden, gelukkig had ik hier ook een foto van, waar de reflector op bevestigd moet worden.
Dit is de vervanging omdat de zijfenders er niet op komen te zitten. :wink:

photo 411112

photo 411113

Ook de bumpersteunen die onder de bumper horen te zitten, heb ik er later nog bijgevoegd en dit allemaal met het chassis mee gespoten.

photo 411114

En als laatste, het totale plaatje tot nu toe.
De spoilers zitten er los op voor het totaalbeeld, en nu kon ik ook kijken of dat alle trailer wielen nog steeds de grond raken.....en dat doen ze. :D

photo 411115

photo 411116

photo 411117

Ja heren, het plaatje wordt steeds completer.
Nu nog de tankleidingen en nog wat andere details aan-, in-, en op de cabine.
Ook de koppelschotel moet nog verder afgewerkt worden zodat deze ook weer écht kan ontkoppelen.
Wat betreft de MP2 plaats ik nog even geen foto's, dit doe ik wanneer het chassis ook helemaal is opgebouwd, omdat het verschil van deze 2 chassis op dit moment nog niet zo groot is.
Goed heren, tot de volgende maar weer!

photo 411119
Bron: http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=12994&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=73

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 mei, 2017 18:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Mooi, mooi, mooi Hermann.
Wel een vraagje, waarom de opgevulde gaatjes resin tank in de chloor??

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 mei, 2017 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 16 nov, 2006 22:45 pm
Berichten: 840
Woonplaats: Renswoude
zo mooi dit. wederom niet van een echte e onderscheiden. goed gewerkt Hermann, kan ik ook nog een hoop van leren.

_________________
Handigheid is niet te koop
Groet uut Renswouw
Uw broeder in de harde strijd, tegen de éénzaamheid,
Richard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 mei, 2017 21:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor jullie complimenten heren, en Onne.....de tank in de chloor.....dit is omdat deze dan lekker gaat ruiken.......Afbeelding
Nee, even zonder gekheid, ik heb deze tip van een ervaren Resin-bouwer gekregen, om Resin delen een aantal uren in de chloor te leggen zodat alle dampen of uitscheidingen van het Resin er uit getrokken worden zodat je geen verassingen krijgt bij het spuitwerk.
Misschien dat deze resin-bouwer dit nog beter uit kan leggen omdat hij hier ook op het forum zit......hij doet veel met oude "resin" US Trucks. :mrgreen:, je kent hem vast wel. :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 21 mei, 2017 22:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Woefdram schreef:
Misschien dat deze resin-bouwer dit nog beter uit kan leggen omdat hij hier ook op het forum zit......hij doet veel met oude "resin" US Trucks. :mrgreen:, je kent hem vast wel. :wink:

Hermann.


Hmm, eens denken..... :lol: :lol:
Bedankt Hermann :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement