Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:35 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 mei, 2017 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Ziet er weer goed uit Hermann, alleen zou ik toch nog even naar je spoiler kijken en kijken of je de hoeken toch nog iets ronder kan krijgen, vind ze nu nog net iets te hoekig.
Verder ziet het er prima en tot in de puntjes uit.

Groeten Sebas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Bedankt Sebas,, en wat betreft de spoiler....zo op het oog is het goed, maar het kan nooit geen kwaad om even een "second look" te geven. :wink:

Vandaag weer wat kleine vorderingen, het is nu vooral de chassis volbouwen en met Motip lak en een kwastje de witte plekjes aantippen.
Dit moet gebeuren omdat ik met het plaatsen van de tanken en de spatborden, wat verf weg krab en deze gewoon met contacta lijm.
Hierdoor zijn er hier en daar wat witte plekjes van het styreen te zien, maar dit zijn wel vooral de plekken aan de binnenkant die eigenlijk niet in het zicht zitten
Des al niet te min moet dit natuurlijk ook helemaal verzorgd zijn.

Inmiddels is er ook al een begin gemaakt aan de opbouw van de MP2.

photo 411488

photo 411489

Dan moest er bij de MP3 het ets setje nog even opnieuw geplaatst worden, omdat ik op de macro foto zag dat dit niet helemaal koosjer zat.....dus ook even meepakken dan.

photo 411487

Dan de brandstofleidingen van de tanken en natuurlijk de brandstofleidingen naar de waterafscheider.....

photo 411490

photo 411492

photo 411486

Vervolgens de catwalk van de kit gebruikt en de gaatjes open geboord, echter....hier ontstond een dilemma.
Naar mijn gevoel zijn de gaatjes nét even iets te groot en heb voor de zekerheid even een catwalk zelf gemaakt.

photo 411483

Vervolgens beide even op het chassis gelegd en nu weet ik het even niet zo zeker meer. :roll:
Inderdaad, bij deze vraag ik even jullie visie.....

photo 411485

photo 411484

Ja heren, jullie ongegeneerde mening is van harte welkom. :mrgreen:
Dan even de 2 chassis tot nu toe.

photo 411491

Dit waren dan weer even de vorderingen op rij.
Tot de volgende maar weer!

photo 411493
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 13:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Weer macrofantastisch wat je uitspookt Hermann.......straks met een beetje goed licht en setting niet van echt te onderscheiden.
Die catwalk.......ik zou die met de kleine gaatjes doen want die andere lijken me echt te groot. Je hebt denk ik te maken met de schaalfactor en dat is
altijd oppassen. Iets exact op de juiste maat en diameter maken wil niet zeggen dat het automatisch goed lijkt op het model....
Succes.

johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 23 mei, 2017 19:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Ik sluit me aan bij Johannes zijn lovende woorden . En de kleine gaatjes van de cat walk, ziet er zeer mooi en realistisch uit. Doen! :D
Gr. Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 24 mei, 2017 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Kan er nog meer detail op en aan, jazeker zegt Hermann 8)
Geweldig om te zien en ook ik zeg kleine gaatjes catwalk.
:brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 27 mei, 2017 9:04 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
geweldige detail,s weer
voor wat betreft de catwalk , vind ze beide staan , bij de echte zie je soms ook wel verschil in de loopbordes
ik laat de keuze aan de MB bouwer over :lol: we gaan het zien
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 jun, 2017 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers!

Bedankt voor jullie input en meningen. :brouw:
Zo op het éérste gezicht had ik ook zo mijn twijfels bij de grotere gaatjes maar heb het even afgewacht na de spuitsessies om dan nog eens te kijken.
Op vele referentie beelden zie je ook een grote verscheidenheid aan catwalken, zelfs met traanplaat of zelfs met een houten plank op het chassis gezien, dus de mogelijkheden zijn enorm.
Bij de CTM set van de new Actros zijn de gaatjes niet veel kleiner, dus de mogelijkheden lagen nog open.

Om een kort verhaal lang te maken, heb ik na het spuiten dan toch besloten om op de MP2 de catwalk met de grotere gaatjes te plaatsen, en op de MP3 de kleinere gaatjes.
ook moesten de trapjes weer gemaakt worden en de handbeugels ietwat anders buigen zoals op de echte Actros.
Hierna de handbeugels netjes en heél voorzichtig met Motip verf en een kwastje schilderen, want de lak is waterdun.

photo 413663

photo 413662

Dan natuurlijk ook weer hier de reflector plaatsen....

photo 413661

De brandstofleidingen plaatsen en deze ook weer op de waterafscheider aansluiten.

photo 413658

photo 413659

photo 413668

photo 413667

Dan van de week veel aan de trailer bezig geweest.
Het dak, de voor- en achterkant had ik 2 weken geleden al in de primer gespoten, en ben afgelopen week dan maar met witte mat lak verder gegaan.
Echter, na de éérste laag motip mat wit, zag ik opeens het rood van het plastic weer ietwat doorschijnen. :o
Ok, even geen paniek en alles maar eens laten drogen en er met gele primer van Motip overheen gegaan.
Hierna een spuitbus met seidemat wit van Colorworks er overheen gegaan, om vervolgens weer met motip witte matlak verder te gaan.
Het probleem is nu gelukkig onderdrukt.
Lakken van Motip en colorworks kunnen gewoon over en door elkaar heen gebruikt worden en vreten elkaar niet aan.
Was tegelijkertijd ook even een testje. :mrgreen: ....., had het natuurlijk wel éérst even op een proefstukje geprobeerd.....dat dan weer wél. :lol: :lol:
Wel heeft colorworks een veel langere droogtijd nodig, 48 uur volstaat om er overheen te spuiten. :wink:

photo 413669

Voor en achterschot zijn met Motip glanzend polarweiß gespoten...

photo 413666

En de onderkant met vallejo mat-zwart op de hand geschilderd.
Vallejo is werkelijk een fantastische verf, gewoon een beetje water op de kwast, mengen met verf en kwasten maar.
De lak droogt streeploos op en laat een laag na die gelijkstaat aan een spuitlaag van een spuitbus of AB.

photo 413664

Dan heb ik nog een rol katfpapier en een rol kaftfolie gekocht om de huifen te maken.
De kaftfolie is een soort van geplastificeerde laag en zou helemaal niet geschilderd hoeven worden.
Het kaftpapier is grijs en de folie donkerblauw, en zal eerst eens even wat experimenteren wat het beste is voor de huifen.
Dit betekend dat zowel grijs of blauw sowieso goede kleuren zijn, omdat de rest gewoon neutraal wit is gehouden.....expres!

Het vervolg hiervan kom ik later op terug en zal hier wederom een mooi verslag van maken.
Wat ik wel weet, is dat dit de 1e en tevens de laatste keer is geweest dat ik zo'n grote trailer maak, wat een gedoe om zulke grote vlakken te spuiten....... :? :| .....nee niet echt mijn ding, volgende keer maar gewoon weer lekker losse trekkers met 20ft trailers of motorwagens met een normale bak of container bouwen. :mrgreen: :mrgreen:
In ieder geval gaan we natuurlijk lekker onvermoeibaar door. :lol:
Heren.....tot de volgende!

photo 413657
Bron

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 jun, 2017 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Geweldig weer zo'n update Hermann, je verbaast me elke keer weer!
Wat betreft witte primer, kun je ook eens denken aan Tamiya, werkt ook met Motip samen overigens. Tamiya isoleert het plastic prima.
Succes nog ff met je wapperbak :brouw:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 jun, 2017 2:05 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Zilver metalic als laag onder het wit. Succes verzekerd, althans bij mijn spuit werkzaamheden met wit.
gr.Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 jun, 2017 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor jullie enthousiaste reacties heren, en voor de toeschouwers, bedankt voor de interesse! :brouw:

Onne en Eric, het verrassende was, dat ik überhaupt een reactie kreeg met de primer laag.
Bij de North Benz, die ook een rode cabine heeft en met grijze primer van Motip is gespoten, had ik hier geen doorschijnend effect met de witte glans lak.
Daarom was ik nu ook zo verbaasd dat het wél gebeurde bij een Motip mat lak, lijkt wel of er een heel ander soort stoffen toegevoegd zitten dan bij de glans lakken, die de primer als het ware weer vloeibaar maakt of zo iets. :?

Tamiya lak is inderdaad een goede keuze, maar moest hiervoor weer een eindje uit de buurt zo'n busje halen, want de modelbouwzaken zijn hier allemaal verdwenen. :(

Achteraf had het ook met Vallejo gedaan kunnen worden, omdat bij de zwarte onderkant van de bak dit ook een perfect resultaat gaf met de mat zwarte verf, kwam ik later achter.
Het zilver spuiten had ook een optie geweest kunnen zijn, maar had ook hele goede ervaringen met de gele primer en de witte lak van colorworks.......tja het was op dat moment een kwestie van keuze, ook omdat ik nog op tijd was voordat de hele bak ontlakt had moeten worden.

Na deze ervaring denk ik dat gewoon een primer en vallejo mat wit een hele goede optie was/is, omdat dit één van de verfen is die je egaal en zonder kwast strepen heel mooi kan schilderen. :wink:
we zijn in ieder geval weer een ervaring rijker.... :lol: ....dat dan weer wel!

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement