Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 9:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 12:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 18 mei, 2012 15:12 pm
Berichten: 1279
Woonplaats: hellevoetsluis
ja hermann , het ziet er allemaal goed uit , en het grote bouwen is nu over , schrijf jij
koffie doen en laten zien dat je weer 1 benz aangeschaft heb [ niet de mp serie ] maar een ouwetje
het schoot mij in gedachten toen je de kleuren opperde , het wit van de boxart , ergens had ik er 1 staan [ ooit gekregen van een medebrouwer ]
even opgezocht want hij was toen al toegetakeld en staat op de revisielijst , deze dus

photo 401637

en mocht je nog onderdelen nodig hebben , heb een grote doos vol
ga zo door met de naam die ontleed is aan de dochter van ....
koos

_________________
do it like pruitt used to do it
movin on


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 feb, 2017 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Onne,

Inmiddels zijn de stiftjes binnen, en inderdaad.....geweldig....het is écht chroom chroom zeg maar. :o
Ik heb de koplamp units en de doblie-spiegels gedaan en je kan er je haar in kammen, echt geweldige stiften. :brouw:

Eric, ik doe mijn best om ook deze heren tot een mooi eind te brengen.
De temperaturen gaan weer naar een mooi niveau, dus het spuiten kan weer voorzichtjes hervat worden. :wink:

Koos,

Laat ik die bewuste brouwer nu ook kennen, hij stond toentertijd in een schuurtje. :mrgreen:
Jah, er werd natúúrlijk de hoofdprijs voor gevraagd, maar heb hem uiteindelijk, in mijn ogen , voor een normale redelijke prijs mogen overnemen.
In de kern is het eigenlijk dezelfde kit als de Desert Train kit, zelfs de bullbar zit erbij.
De volledige spoiler-set zijn de extra onderdelen met daarbij met de mooie decal-set.
Hoe dan ook , voor mij toch een soort van "must have" kit want jah........bloed kruipt waar het niet gaan kan.....toch? :lol:
De grootste shock voor jou was natuurlijk dat ik sinds kort ook een (oude) Ami heb aangeschaft, gelukkig voor een redelijke prijs....ook een soort van "must have" kit :wink:

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 feb, 2017 9:22 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Woefdram schreef:



Laat ik die bewuste brouwer nu ook kennen, hij stond toentertijd in een schuurtje.

Hermann.



Hermannnnn,

Stond de mercedes in een schuurtje of de bewuste "brouwer" of beide of meerdere brouwers die een plaatsje probeerden te bemachtigen..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 feb, 2017 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Ja jeff, van allebei een beetje. :lol:

Tja heren, natuurlijk gaat het hier gewoon door, het is nu vooral veel detailwerk en dat betekend natuurlijk veel tijd en trage vorderingen.
Natuurlijk hadden we van de week nog even een paar mooie "spuit" dagen en heb natuurlijk hier gelijk gretig misbruik van gemaakt.
Maar goed, om te beginnen ben ik vooral met de onderkant van de bodemplaat bezig geweest, hittedoeken en randen....

photo 403145

photo 403088

Ik weet op voorhand dat er nog 2 kleine uitsparingen aan de zijkanten van de motortunnel moeten komen, maar kan dit pas doen al de turbo en de bochten op de turbo gemonteerd zijn.
Deze bochten komen net tegen de zijkanten van de motortunnel, dus zullen eerst de turbo's en de bochten gemaakt en gemonteerd moeten worden, voordat de bodemplaat verder afgemaakt kan worden.
Voor nu heb ik de uitlaten en het samenkomen van deze uitlaten naar de turbo alvast gemaakt.
Met een riemgatentang de rondjes in 2 verschillende maten geknipt om de flexibele stukken te simuleren die in deze uitlaatbochten zitten.

photo 403091

De ronde cilinders zijn de ruwe vormen van de luchtfilterpotten.
Dan zijn inmiddels de chroomstiften binnen en ben hiermee gelijk aan de slag gegaan.
Uiteindelijk is dit voor mij de ideale oplossing voor de dobli spiegels, want met BMF krijg je dit niet mooi, omdat deze spiegels naar alle kanten rond weglopen.
Deze chroomstiften zijn echt een aanrader. :wink:

photo 403090

De lichtunits van de MP2 en MP3 met chroomstiften nagelopen en daarbij de dunne chromen randjes om de koplampglazen gestift.
De MP2 krijgt ook deze chroomrandjes ipv de zwarte randjes, en met deze keuze én de afwijkende opbouw van de luchtdroger tussen het chassis, is dit uiteindelijk de MP2 van het laatste productie jaar, die in Duitsland ook wel de MP2,5 wordt genoemd.

photo 403144

photo 403149

photo 403146

photo 403147

De zijfenders van de MP2 en de MP3 met daarbij de dakspoiler van de MP3 zijn nu geheel in kleur gespoten.
De dakspoiler van de MP2 moet nog afgespoten worden. :wink:

photo 403148

En als laatste is het volledige chassis van de trailer in de zwarte primer gespoten.

photo 403092

En als kersen op de taart de met rode stickertjes de SAF naven nagebootst.

photo 403093

Ja heren, en zo gaan we lekker verder. :D

En laat ik nou net toevallig tegen deze afsluitfoto aanlopen.........hoe is het mogelijk! :mrgreen:

photo 403087

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 maart, 2017 0:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Tjonge Hermann, een geweldige update dit.
Je hebt weer niet stil gezeten! Tja die chrome stift is geweldig hè, bmf gaat naar een 2e plaats......
Wordt tijd dat je een tafel in Jabbeke gaat reserveren :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 maart, 2017 10:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 apr, 2010 11:37 am
Berichten: 1922
Woonplaats: Heemskerk
Korrelexpress schreef:
......Wordt tijd dat je een tafel in Jabbeke gaat reserveren :mrgreen:


Laat ik nu bij het lezen van je laatste toevoeging het zelfde denken.
Zou een gave Benz tafel zijn!

André :brouw:

_________________
Onze Dutch Model Truck Club Website
Nu ook op Facebook : https://www.facebook.com/groups/907016422665076/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 maart, 2017 2:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Bedankt voor de mooie complimenten, Jabbeke ga ik dit jaar maar 1 dag, heb er speciaal vrij voor moeten nemen.
Toch zit ik er over te denken om er volgend jaar maar eens aan te gaan geloven, en er inderdaad met de sterren parade erbij te wezen voor de 2 volle dagen, vanuit hier én vanuit de oosterburen hoek wordt dit toch wel regelmatig geopperd. :wink:
We gaan het zien. :wink:

Oh ja Onne, het BMF wordt nog wel degelijk gebruikt, maar voor dit soort kleine en "ronde" werkzaamheden is dit toch wel een ideale oplossing.

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 mei, 2017 16:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo beste brouwers,

Vandaag gaan we weer eens kijken hoe het met deze 2 lowliners verder gaat.
Het is even wat stilletjes geweest, Sideloader na een lange tijd helemaal afronden, even geen zin in modelbouw ivm andere leuke dingen, dus dit NIET verwarren met een bouwdip, maar gewoon geen zin. :lol: :lol:

Maar uiteindelijk toch maar weer eens even de chassis gepakt en kwam tot de ontdekking dat ik qua bouwen toch wel aardig richting eindstreep aan het gaan ben.
Het is nu vooral de laatste details zoals aansluitblokjes voor de bekabeling en de bekabeling zelf natuurlijk.
Voor we daar naar gaan kijken, gaan we éérst even naar de bodemplaten, omdat deze nu zover gereed zijn.
Hiermee doel ik op de hitteschilden en natuurlijk de afwerking ervan. :wink:

photo 409739

photo 409740

Dan de trailer in de zwarte lak gespoten, de spatlappen in de zijdemat verf en de luchtbagen in de mat zwarte kleur geschilderd, en als laatste de fietsvangers en lichtbak er op gemonteerd.
Om het helemaal af te maken moeten er aan de achterkant aan beide zijden, nog een opbergkist komen te zitten.

photo 404210

photo 409745

photo 409746

photo 404213

photo 409741

Dan nog een beugel maken waarop straks de kabelboom op vastgemaakt wordt.
In deze beugel 2 gaatjes boren en alvast een tie-rap er los in hangen zodat straks de kabelboom vastgesnoerd kan worden, geheel volgens het voorbeeld van de échte wagens, dat dan weer wel. :wink:

photo 409742

photo 409743

Als laatste is er dan een begin gemaakt aan de bekabeling.

photo 409744

En zo gaan we dan weer rustig verder.
Het weer wordt steeds beter en is het nu de bedoeling om de 2 chassis dan helemaal spuitklaar te maken.
Dit was het voor vandaag en tot de volgende maar weer!

photo 404613
Bron: http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=12994&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=31

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 mei, 2017 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 mei, 2012 1:01 am
Berichten: 2120
Hallo brouwers!

Ééééén we hebben weer een stukje verder gepriegeld, dit keer alvast de luchtleiding die van de compressor komt, en naar het luchtblok met filter gaat.
Hierbij een soort van kapje gemaakt, die op de dwarsspnt vast zit gemaakt.
Hieronder zal dan de kabelboom gaan lopen, die door 2 kabelbinders op zijn plek wordt gehouden.
Het was even priegelen en prutsen, maar dan heb je wel iets zoals dit op de echte Actros zit. :wink:

photo 409980

Vervolgens nog even de turbo geplaatst, het flexibele tussenstuk gemaakt, en de uitlaatbocht naar de uitlaat gevormd.
Later zullen hier nog 1mm moertjes op gemaakt gaan worden.

photo 409982

En als laatste, de stekkerdozen met de ophangbeugels tbv de trailerbekabeling gemaakt en dit met de nodige boutkopjes afgewerkt.
Helemaal aan de linkerkant zit er nog een soort potje tbv de brandstof toevoer, weet eerlijk gezegd niet precies waar het voor dient... :roll: ....maar zag wel dat dit er zo op hoort te zitten.
Later zal er nog een bovenstukje gemaakt worden waar nog een zwarte knop en aansluitmondjes voor de brandstofleidingen op komt te zitten.

photo 409981

photo 409983

photo 409984

photo 409985

photo 409986

En dit hele verhaal geldt natuurlijk ook voor de MP2. :D
Tja heren, dit waren weer even de hele kleine vorderingen, waar weer de nodige tijd in is gaan zitten.
Dit zijn natuurlijk wel de zaken die straks goed in het zicht komen te zitten, en dus even de nodige aandacht vergen.
De hefschotel komt te vervallen, omdat ik zag dat de schotelplaat wel erg lang werd, en hiermee het grootste deel van het chassis bedekt wordt.
Dit vind ik toch wel zonde van de detail zaken die dan verstopt raken onder deze koppelplaat, en daarom besloten heb om dit hele verhaal overboord te gooien.
Goed, het bekabelen kan nu gaan beginnen, en dan zijn de 2 chassis gereed voor de spuit sessies.
Tot de volgende maar weer.

photo 404611
Bron; http://www.baumaschinenbilder.de/forum/thread.php?threadid=12994&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=24

Hermann.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 mei, 2017 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Ik zeg altijd; het is maar net hoever je wilt gaan met de details maar dit ziet er toch weer heel netjes uit.
Probleem is wel dat je met ieder volgend model ook weer, of zelfs meer, alles uit de kast moet zien te halen.
Niet voor mij maar voor jezelf.. :lol:

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 223 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 23  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement