Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 19:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bouw Daf 105 SSC Italeri
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2016 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2016 17:40 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Dedemsvaart
Goedenavond,

Mijn naam is Harry Splinter en ik ben nieuw op dit prachtige forum. 17 jaar geleden ben ik voor mezelf begonnen in grondboringen en bronbemaling en gestopt met het bouwen en verzamelen van landbouwminiaturen 1:16. Nu heb ik in december voor mijn bedrijf een 105 SSC aangeschaft en zocht hiervoor op marktplaats lampenbeugels en kwam daar een bouwpakket tegen van een Daf 105 SSC, deze heb ik gekocht en inmiddels heb ik hem grotendeels klaar en afgebouwd. Klinkt gek maar ik ben weer "fanatiek" modelbouwer geworden. Toch viel het me wel tegen ondanks dat ik hem volgens tekening gebouwd heb, hij is bijna af en lijkt uiterlijk ca. 80% op de echte. Het werken met plastic is even wennen want wat is bv de beste methode eerst spuiten en dan afbouwen of omgekeerd. Wat is de beste lijm die de verf zo weinig mogelijk aantast. En welke verfsoorten hechten het beste, wel of niet schuren en wel of niet primer eronder. En waar vind ik bv wit dun rubber voor spatlappen en profielen(kunststof en messing). Het viel me namelijk op dat ik het spuitwerk mooi strak had maar na montage teveel nawerk had waardoor ik het resultaat minder vond. Ik vraag dit omdat ik een Italeri tanktrailer en een Revell dieplader wil bouwen voor achter de Daf.
Ik heb een fotoreportage op youtube gezet ( Italeri Daf 105 SSC Van de Pol Grondboringen).

Met vriendelijke groet,

Harry Splinter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2016 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 20 aug, 2015 21:35 pm
Berichten: 2577
Woonplaats: Den Haag


AUB!

Tip van mij voor de kijkers, geluid uit, niet mooi!!

_________________
Rob

photo 344155


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 9:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 nov, 2008 22:08 pm
Berichten: 412
Woonplaats: Gouda
Wel netjes gebouwd. Mis alleen wel de link met Van de Pol Grondboringen. Of rij je in de praktijk met dezelfde kleuren en stickers rond?

_________________
Gr. Johan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 10:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Hoi Harry, mooie DAF hoor. Beetje jammer dat je geen MACK bouwt :wink:
Maar die heb je al in 1/1 toch?? Ik heb vroeger voor plukon in dedemsvaart gereden.
Veel plezier hier op het forum
Op je vraag terug te komen, beter zoveel mogelijk alles lijmen voor het spuiten of verven.
Moet je wel lijmen dan zorgen dat er geen verf tussen zit, dat lijmt niet en wordt een smurrie.
Ik lijm plastic met modelbouwlijm van Revell, andere materialen met secondenlijm of Kristal clear.
Spiegels of andere kwetsbare dingen lijm ik vaak eerst een metalen pennetje in.

photo 352596

Glaswerk nooit met secondenlijm, dat slaat wit uit. Beter ook met kristal clear.

Owja, ik koop mn spullen in Hoogeveen, in de Multimate Hoogeveen. Daar zit binnen in de hoek een modelbouwwinkel met bouwdozen, verf en styreen profielen

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2016 17:40 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Dedemsvaart
Goedenavond,

Bedankt voor de reacties tot nu toe, de kleuren zijn mijn eigen bedrijfskleuren (www.vandepolgrondboringen.nl). de stickers komen er nog op nadat hij compleet is afgebouwd.
Cristiaan, ik heb nog geen gebouwd model van mijn Mack R612ST misschien iets voor jou? Heb je modellen even bekeken vind het schitterend mooi zoals je ze oud en smerig maakt. Ga eerdaags even naar Hoogeveen, bedankt voor de tip.
Als je in de buurt bent kom je maar even een bakkie doen praten we even verder over Mack en modelbouw.

Groet,

Harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 20:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 jan, 2016 17:40 pm
Berichten: 3
Woonplaats: Dedemsvaart
Nog enkele vragen:

Hoe werkt het met de decals, het zijn geen stickers volgens mij? moet je deze losweken o.i.d.
Hebben jullie ervaring met proxxon zaag, draai en freesbankjes.

Groet,

Harry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 jan, 2016 21:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
waterslide decals of watertransfers moet je losweken.
Ik gebruik gewoon een kommetje water met een drupje afwasmiddel.
Sommigen moeten behoorlijk lang weken, anderen korter. Beetje proefondervindelijk.
Wil die nog niet los gooi je hem nog weer in het water, vooral geen kracht zetten.
Kleine dingen zoals mijn pinstripes doop ik even en leg ze daarna op mijn snijmat te weken.
Op het model dep ik ze even droog met een doekje, schuif ze op de goede plek en fixeer ze met Microsol.
Hebben ze in hoogeveen ook wel, kleine witte flesjes.
Onderaan deze pagina staat reclame van de modelbrouwershop. Daar staan de flesjes afgebeeld.
Daardoor zet de decal zich goed op het model.
Dan moet er later nog wel lak over.

De rest heb ik geen ervaring mee, ik heb een goedkope dremel van de discounter.

Ik kom zeker wel een keer langs, zal je wel een pb sturen.
Zou graag die mack eens goed bekijken en wat fotos maken, mn volgende project wordt weer een superliner.
En een baan zou ook welkom zijn haha :wink:

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement