En het kon niet uitblijven, het is wel mooi de ramen van portieren moeten er al in. De het buitendeel portier tegen het binnendeel kleven. Ik heb nagedacht, eerst in de tape of naderhand. Omdat ik bang was dat bij het rijden de ruiten gaan rammelen, eerst de ruiten aan het buitendeel gekleefd. Hele mooie passing. dat was misgegaan als er tape op had gezeten. Daarna, het binnendeel ertegen gekleefd. Na droogtijd heb ik vandaag de ramen aan de buiten en binnenkant in de tape gezet. Zo beschermd tegen mijn lijmvingers. Nu kan ik bij het spuiten ed niets beschadigen, omdat in de bouwbeschrijving stond, de voor en achter ramen, moeten ook al gekleefd. Eerst droog gepast en gezien, als ik dat doe, blijft er grijs van het plastic zichtbaar.
Vervolgens heb ik de cabine droog in elkaar gezet een aantal onderdelen geplaatst die ik kan spuiten en het dashbord op een stokje gekleefd.
Volgens de beschrijving had de bodem ook geplaatst moeten worden, bij het kleven van het geheel, heb ik dat gedaan met tape en pritt. De passing van het vloerdeel is zo mooi, dat mijn blokhaak in de schuur kon blijven. Als het gedroogd is, haal ik die er weer uit, zo heb ik mijn kennis van de daf 3300 en deze gecombineerd. De voorkant/ of brandplaat is gemonteerd. Na het aflakken ben ik van plan de leidingen te accentueren.
De portieren draaibaar maken, of tenminste 1. Hierbij ga ik iedereen in de steek laten. Als ik met een zaag, door de naad op het buitendeel ga, dan komt die haaks in de ramen uit. Ga ik met mijn zaag, door het gedeelte wat mee moet draaien, zaag ik de binnenkant breder, dan gaat het portie niet open en niet dicht. Ga ik lekker niet de zaag in zetten, dat komt wel bij de volgende, waar het als probeersel iets makkelijker is. Ik moet tenslotte ook de spuittechnieken en allerlei oefenen.
Voordat ik het vergeet even een paar foto's
Binnenkant en details, hier komt het stukje drybrush bij kijken, de buitenkanten, waar ik wel de chromen lijsten op wil hebben.