Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Joehoe! Heb weer een nieuwe opdracht!
Deze keer de Nieuwe FH4 van Jan Heijsteeg. Alle andere modellen gaan weer op een lager pitje want opdrachten hebben altijd voorrang. Ik moet de bestellingen nog doen dus het duurt nog even, maar de voorbereidingen kan ik vast doen. Logo's op maat maken voor decals en de maten in de foto's verwerken.
photo 351793
photo 351794
Vet mooie combi al zeg ik het zelf. Eerst maar ff zorgen dat ik de juiste kleur kan krijgen in spuitbus.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op wo 27 apr, 2016 15:28 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 dec, 2015 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 18 maart, 2014 21:18 pm
Berichten: 11
Dat word een vette combi!

Ik bouw al wel een tijdje alleen dan obb, ben me aan het verdiepen in verdere ombouw van trucks dus ik ga je bouw zeker volgen! :D

Succes :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 dec, 2015 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Bestellingen gedaan bij Schaper en bij A&N. Ik ben er vanmorgen geweest en bewapend met een meetlint, pen en papier heb ik alle maten opgemeten en vanavond in de foto's verwerkt (alles gedeeld door 24 uiteraard) Hoop morgen al aan de gang te kunnen met de laadbak want ik heb nog zat grote platen polystyreen staan, zelfs in het blauw.
Heb er zin in!!!

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 17 jan, 2016 23:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 20:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Wat doe je als de bestelling nog niet binnen is en je toch graag aan de slag wilt? Aangezien ik alle maten keurig opgemeten en omgerekend heb kon ik mooi vast de panelen van de laadbakken op maat snijden en in elkaar lijmen. Dat lijkt een rare volgorde, maar meestal doe ik bij dit soort combinaties toch vaak de laadbakken apart van de rest bouwen. De maten kloppen 100% dus ik zou niet weten waarom het zo niet kan. Ik had nog een grote plaat blauwe polistyreen liggen. Is niet de juiste kleur uiteraard maar wel een goeie basis. Één ding wil ik ff weten... wie kan mij vertellen wat de diameter is van de trailerwielen is?
photo 352277
photo 352276
photo 352275
Zoals je ziet heb ik aan de binnenkant 2mm (plaatdikte) van de kant strookjes geplakt om het in elkaar lijmen te vergemakkelijken. Zo komt alles keurig tegen elkaar te zitten.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 17 jan, 2016 23:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Als ik zo kijk dan heeft de wipkar inderdaad kleinere banden dan de motorwagen. Ik zou gewoon op de truck de normale banden doen en op de wipkar 19'5 inch megabanden doen van kfs. Niet helemaal correct maar wel makkelijker om het juiste effect te krijgen.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 jan, 2016 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Ja, ik weet de maat al. Op de site van KFS gekeken en daar stond dat die 19,5 inch ook 38mm. De bak van de aanhanger zit inmiddels ook al in elkaar.
photo 352377
photo 352376
Op de bovenste foto een close-up van de verzonken achteruitrijverlichting.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 17 jan, 2016 23:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 mei, 2012 8:23 am
Berichten: 1369
Woonplaats: Emmen
Mooi, weer een fh4.
Wat voor chassis ga je gebruiken??

_________________
Mvg Christiaan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 12:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
griffioen72 schreef:
Mooi, weer een fh4.
Wat voor chassis ga je gebruiken??

Ik heb een complete kit besteld dus dát chassis ga ik gebruiken. Er komt nog wel een sleep-as achter maar die maak ik zelf. Voor de rest is de hele zijkant afgeschermd tot vlak boven de grond dus hoe ik het precies aan elkaar ga maken weet ik nog niet. Het voordeel van het feit dat ik eerst de laadbakken heb gemaakt is dat je het chassis van zowel de motorwagen als de aanhanger gewoon aan de bodem kunt vastlijmen. Dan zitten de wielen ook altijd op de goeie plek.

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 17 jan, 2016 23:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 21:55 pm
Berichten: 321
Woonplaats: Alkmaar
Opvallende combinatie, erg strak. Ben benieuwd naar het vervolg, maar dat komt wel goed, gezien je vorige projecten!

_________________
Slow Rollin' Low


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2016 19:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 jul, 2007 17:03 pm
Berichten: 1082
Woonplaats: Wijk en Aalburg
Was het maar elke dag vakantie, of beter nog... kon ik er maar m'n werk van maken! Heerlijk de hele middag aan de Volvo gewerkt, althans de laadbakken. Ik ben ze zo aan het voorbereiden dat ik straks alles in één keer kan spuiten of misschien wel laten spuiten. Op dit moment wordt er een nieuwe Scania opgebouwd voor Jan Heijsteeg. Als ik dan alles bij de spuiter breng kunnen ze het zo meespuiten. Weet je zeker dat de kleur klopt alleen moet de verf niet te dik zijn want dan verdwijnen alle details.
Maar goed, ik heb in de deuren een stukje verzonken zodat de grendel er helemaal in wegzakt.
photo 352520
photo 352519
Ook de randjes zitten er omheen. Ik heb overal waar naden zitten van deuren of luiken met een mes een inkeping gemaakt. Pas als de juiste kleur erop zit kan ik de andere details erop aanbrengen zoals rubberen strips rond de deur en de stootranden net onder de onderste strip, scharnieren, slotjes, verlichting enz.
photo 352521

_________________
JC'77 modelbouw

De mogelijkheden zijn eindeloos!
Motivatie genoeg... Nou nog wat tijd!


Laatst bijgewerkt door JC'77 modelbouw op zo 17 jan, 2016 23:17 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement